VYBERTE SI REGION

Soukromá firma chce koupit na Mostecku železniční trať a udělat z ní polygon

Mostecko, Litoměřicko - Krátce před schválením je prodej regionální železniční trati z Čížkovic do Obrnic, takzvané Švestkové dráhy. Zájem o ni má soukromá společnost AŽD Praha. Využívat ji chce jako zkušební polygon.

21.12.2015
SDÍLEJ:

Švestková dráhaFoto: Deník/Karel Pech

„Na trati chceme testovat především naše satelitní technologie," potvrdil mluvčí AŽD Praha Jiří Dlabaja.

O své však pravděpodobně nepřijdou ani milovníci nostalgických jízd historickými motoráčky. „S provozovateli výletních vlaků jsme zatím nejednali, ale chystáme se jim nabídnout, aby turistický provoz zajišťovali dál. Máme zájem, aby trať zůstala živá," řekl Dlabaja.

Provoz dalších 5 let

Také ve smlouvě se kupující zaváže, že dráhu bude provozovat po dobu minimálně dalších 5 let. Prodej ještě předtím musí schválit vláda. „Podle mých informací by ho měla projednávat koncem ledna. V současné chvíli tento schvalovací proces nemůžeme nijak ovlivnit," sdělil Deníku mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), která úplatný převod trati připravila, Marek Illiaš.

Jediným rozhodujícím kritériem pro výběr nového vlastníka dráhy podle něj byla nejvyšší nabídnutá kupní cena, která nesměla být nižší než cena nabídková. Trať z Čížkovic do Obrnic přitom byla nabídnutá k prodeji za zhruba 5 a půl milionu korun. Kolik firma AŽD Praha nabídla přesně, nechtěl její mluvčí prozradit. „Do schválení prodeje cenu nebudeme komentovat," reagoval na dotaz mluvčí Jiří Dlabaja.

Trať klikatící se Českým středohořím v úseku mezi Čížkovicemi na Lovosicku a Obrnicemi na Mostecku je dlouhá 44 kilometrů a je na ní celkem 17 zastávek a stanic. První vlak na lokálku vyjel už v roce 1898. Pojem Švestková dráha odkazoval na množství švestkových sadů a alejí, které se podél trati nacházely.

Trať se nyní prodává z důvodu dlouhodobé absence objednávky dopravy. Poslední den pravidelného provozu na Švestkové dráze byl 8. prosinec roku 2007. Turistický provoz na ní v současnosti zajišťují dva dopravci, Konzultační dopravní společnost a KŽC Doprava.

Soukromá společnost AŽD Praha je dodavatelem a výrobcem zabezpečovací, telekomunikační, informační a automatizační techniky, zejména se zaměřením na oblast kolejové a silniční dopravy včetně telematiky a dalších technologií. Ve firmě nyní pracuje přes 1 500 zaměstnanců. Zdroj: www.azd.cz

Autor: Veronika Weissová

21.12.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
2

Od roku 2007 ubývá žen, které berou antikoncepci

Donald Trump.
22

Český krajan ze státu New Yorku očekává za Trumpa rozkvět USA

Czexit na pořadu dne není, ale reforma unie je nutná

V Americe vládne populista Donald Trump, v Koblenci se scházejí nacionalisté kolem Marine Le Penové či Geerta Wilderse a britská premiérka Theresa Mayová zavelela k nekompromisnímu odchodu z EU.

V mrazu rostou hutím náklady na výrobu, musí rozmrazovat suroviny

V mrazivém počasí vzrůstají slezským hutím náklady na výrobu. Jak v ArcelorMittalu Ostrava (AMO), tak v Třineckých železárnách se to týká hlavně vstupních surovin, které se musejí rozmrazovat. Řekly to mluvčí AMO Barbora Černá Dvořáková a TŽ Petra Jurásková. Výši nákladů na rozmrazování ale podniky nedokážou vyčíslit.

Ředitel psychiatrické nemocnice: Pacienti jsou na prvním místě. Nejsme vězení

Brno /ROZHOVOR/ – Asi šest tisíc lidí ročně podstoupí léčbu v psychiatrické nemocnici v brněnských Černovicích. Podle jejího ředitele Marka Radimského si na péči v ní stěžuje jen minimum z nich. „Personál se snaží pro pacienty dělat, co může. Kdyby na psychiatrii zaměstnanci pracovat nechtěli, už tu nejsou," míní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies