VYBERTE SI REGION

Ministryně chce přezkoumat rozhodnutí ve sporu okolo ústecké porodnice

Ústí nad Labem - Ústecká Univerzita J. E. Purkyně stále neví, zda bude moci letos začít se stavbou nové budovy místo objektu A v areálu kampusu. Bývalá porodnice, kterou chtěla univerzita zbourat a postavit novou, se může stále stát památkou.

3.1.2013
SDÍLEJ:

Stávající areál porodnice, který by měla nahradit nová budova.Foto: Archiv a UJEP

Ministryně kultury Alena Hanáková totiž rozhodla o přezkoumání rozhodnutí o neprohlášení objektu kulturní památkou.

Ministerstvo žádost památkářů, aby se budova stala památkou, loni zamítlo. UJEP tak plánovala letos budovu A definitivně strhnout.

„Znamená to, že se snad tentokrát již nezávisle bez politických tlaků posoudí historická a architektonická hodnota stavby," řekl ČTK člen sdružení a ústecký historik Martin Krsek.

Univerzitě nynější situace vše komplikuje.

„Nyní opět nastal stav právní nejistoty, který univerzitě působí řadu komplikací. Univerzita již utratila určité finanční prostředky, a to v době do dubna 2012 a pak v období září až listopad 2012," uvedla mluvčí UJEP Jana Šiková. Dodala, že škola chce, aby ministerstvo potvrdilo své původní rozhodnutí. Tedy budovu památkou nevyhlásit.

Budova šestipatrové stavby, dokončené v roce 1937, byla dílem ústeckých městských architektů Franze Josefa Arnolda a Ernsta Kroba.

Podle odborníků se žádná podobná budova v Ústí nenachází. Architektonicky ji přirovnávají například k Veletržnímu paláci.

Univerzita novou budovu, která měla vyrůst, nutně potřebuje.

Podle projektu, který má, by v novém objektu měly vzniknout laboratoře fakult, zázemí pro pedagogy a další.

Vedení univerzity tvrdí, že starou budovu nelze přestavět tak, aby plně vyhovovala. Maximálně ji prý lze opravit, ale pak by bylo nutné přistavět budovu další, aby škola pokryla své potřeby. Novou budovu kampusu by UJEP měla postavit ze slíbené dotace 590 milionů korun.

Autor: Vít Lukáš

3.1.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ve Švýcarsku byl plně zprovozněn nejdelší železniční tunel světa

Erstfeld (Švýcarsko) - Nejdelší a nejhlubší železniční tunel na světě, vybudovaný ve Švýcarsku pod Alpami, byl dnes otevřen pro plný dopravní provoz. Gotthardský tunel, přezdívaný podle francouzské zkratky GBT, je dlouhý 57,1 kilometru a v některých místech je až 2,3 kilometru pod povrchem.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Sobotka: Přes návrhy změn by se měly firmy na EET nadále chystat

Praha - Přes návrhy změn v elektronické evidenci tržeb (EET), které projednává Poslanecká sněmovna, by se měli podnikatelé na její zavedení připravovat podle platného zákona. Norma jasně uvádí, koho se evidence tržeb týká. V pořadu Otázky Václava Moravce České televize to dnes uvedl premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD). Podle něj se zdá, že návrhy z dílny ministerstva financí i koaličních lidovců nebudou schváleny. Byla by to nejlepší varianta, dodal premiér.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies