VYBERTE SI REGION

Stavba dálnice D8? Další průšvih

Ústecko - Stavba dálnice D8 se opět prodraží. Dost možná, že se přes ujišťování Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) také protáhne. Na vině je odfláknutý geologický průzkum. ŘSD to vysvětluje tím, že úsek D8 od Lovosic do Řehlovic vede v extrémně složitých geologických podmínkách.

20.10.2012
SDÍLEJ:

Staveniště u Řehlovic.Foto: DENÍK/Karel Pech

V minulosti prý bylo pravidlem u většiny liniových staveb, že podhodnocený a nedostatečný geologický průzkum je příčinou změn během výstavby a následného prodražení. „Již dnes je však více než pravděpodobné, že zastižené odlišné geologické podmínky si vyžádají změny v řádech desítek miliónů korun," řekla Martina Vápeníková z centrály ŘSD na adresu nedostavěného úseku D8.

Vápeníková také přiznala, že geologický průzkum, který provedli v roce 1997 na stavbě D8 Lovosice – Řehlovic, nebyl dostatečný. „Možná i z důvodu omezeného přístupu do oblasti CHKO," pokračovala.

„České středohoří je známé jako oblast se značnými sesuvy, ale také s velmi proměnnou geologickou skladbou. Bohužel do dnešní doby není vlivem vleklých právních sporů stavba hotová do té míry, aby ŘSD mohlo konstatovat, že provedený geologický průzkum odpovídá skutečně zastiženým geologickým podmínkám," dodala Vápeníková.

Poslanec Jan Kubata (ODS) a zároveň člen hospodářského výboru slíbil, že se ŘSD zeptá určitě na podrobnosti. „Je to, co se týká dopravy, nejbolestnější záležitost Ústeckého kraje. Jelikož je to záležitost stará patnáct let, tak si umím představit, že je průzkum třeba dodělat. To, že se to prodraží, je samozřejmě nepříjemná věc. Já doufám, že ŘSD omezí jakýkoliv skluz v harmonogramu stavby na minimum."

Starosta Řehlovic Josef Macháček to ovšem komentoval znechuceně s tím, že teď se ŘSD rozhodně nemůže vymlouvat na ochránce přírody  nebo ekologické aktivisty. „Za ty roky, co stavbu zdržovaly soudní průtahy, tohle mohli na ŘSD mít dávno prověřené a zkontrolované. Takže mne taková prohlášení vysloveně udivují," dodal s tím, že čeká i průtahy.

Vápeníková ujistila, že to nebude mít na celkový časový harmonogram stavby vliv.

Autor: Janni Vorlíček

20.10.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Ve Švýcarsku byl plně zprovozněn nejdelší železniční tunel světa

Erstfeld (Švýcarsko) - Nejdelší a nejhlubší železniční tunel na světě, vybudovaný ve Švýcarsku pod Alpami, byl dnes otevřen pro plný dopravní provoz. Gotthardský tunel, přezdívaný podle francouzské zkratky GBT, je dlouhý 57,1 kilometru a v některých místech je až 2,3 kilometru pod povrchem.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Sobotka: Přes návrhy změn by se měly firmy na EET nadále chystat

Praha - Přes návrhy změn v elektronické evidenci tržeb (EET), které projednává Poslanecká sněmovna, by se měli podnikatelé na její zavedení připravovat podle platného zákona. Norma jasně uvádí, koho se evidence tržeb týká. V pořadu Otázky Václava Moravce České televize to dnes uvedl premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD). Podle něj se zdá, že návrhy z dílny ministerstva financí i koaličních lidovců nebudou schváleny. Byla by to nejlepší varianta, dodal premiér.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies