VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Litoměřický obchvat dostal 'stopku'

Litoměřice - Západní komunikace, která měla urychlit cestu od okružní křižovatky u nového litoměřického mostu k pokratickým závorám, nebude. „Obchvat" tak ani neulehčí přetíženým ulicím Mrázova a Komenského.

28.10.2013
SDÍLEJ:

STOPKA OBCHVATU. Betonová zábrana jakoby symbolicky naznačuje řidičům, že západní komunikace nebude. Tzv. litoměřický obchvat není mezi prioritními stavbami Ústeckého kraje.Foto: Deník/Karel Pech

„Na akci s názvem „D8-II/247 přivaděč k průmyslové zóně Prosmyky II. část, 2. etapa" byly přerušeny práce na přípravě projektové dokumentace," sdělila na dotaz Deníku krajská mluvčí Magdalena Hanáčková.

Litoměřický „obchvat" potkalo to nejhorší, co mohlo. Ústecký kraj jako investor přerušil projektové práce, s výstavbou tak de facto v nadcházejících letech vůbec nepočítá. „Důvody jsou nedořešené majetkoprávní vztahy a finanční náročnost," potvrdila krajská mluvčí.

Podle Magdaleny Hanáčkové jsou prioritou akce připravované na podání v rámci výzvy ROP Severozápad. Z rozhodnutí je zklamána i litoměřická radnice. „Kraj nepovažuje západní komunikaci za prioritu a odložil ji na neurčito. Budeme tlačit přes politickou reprezentaci kraje, aby obchvat byl," konstatoval litoměřický místostarosta Václav Červín.

Přestože se o litoměřickém „obchvatu" hovoří několik let, jako o návazné komunikaci na nový most generála Chábery, jeho realizace jen tak nebude. Avšak důvody se změnily. Ačkoliv na začátku roku kraj, jako investor, to zdůvodňoval zastaveným dotačním programem ROP Severozápad a projektové práce probíhaly, nyní byly zastaveny i ty. Přitom město Litoměřice „vyběhalo" územní rozhodnutí, trasování silnice se několikrát měnilo.

STOPKA OBCHVATU. Betonová zábrana jakoby symbolicky naznačuje řidičům, že západní komunikace nebude. Tzv. litoměřický obchvat není mezi prioritními stavbami Ústeckého kraje.

„Město prostřednictvím odboru územního rozvoje dokončilo projektovou část v úrovni územního řízení. Územní rozhodnutí bylo vydáno a je pravomocné. Všechny podklady s dokumentací byly předány na krajský úřad. Vyšší stupeň, tedy stavební povolení a projektovou dokumentaci, má na starost kraj. A pokud mám aktuální informace, tak projekt je ve stadiu šuplík," sdělil v lednu vedoucí litoměřického odboru dopravy Jan Jakub.

Městu se přitom podařilo vyřešit i napojení přiváděče u pokratických závor. „Vyústění silnice bude do Masarykovy ulice v prostoru ulice Štursova těsně pod stávajícím železničním přejezdem. V této oblasti byly menší komplikace. Nakonec jsme vyřešili, že hlavní silnice nebude ve stávajícím směru do Pokratické ulice, naopak povede do Plešivecké. Zároveň křižovatka pod kolejemi a nad kolejemi bude řízena semafory," nastínil před deseti měsíci plány budoucího uspořádání komplikované křižovatky Jan Jakub z městského odboru dopravy.

Autor: Radek Pešout Ing.

28.10.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.

Do babyboxu v Rychnově někdo odložil chlapečka

Body, jak ho znaly naše babičky. Na snímku ho představuje správkyně skanzenu Hana Zvalová
3

Ve skanzenu nahlížejí babičkám pod sukně

DOTYK.CZ

Města duchů. Navštivte reálná místa, kde vám může jít i o život

Pokud jste viděli film o Jamesi Bondovi Skyfall, pak si jistě vybavíte scénu, kdy hlavní záporná postava Raoul Silva nutí agenta 007 sestřelit z hlavy jeho milenky panáka alkoholu. To vše mezi betonovými ruinami budov, ze kterých snad mrazí ještě více, než ze samotné scény. Nejde však o počítačem vytvořené kulisy. Hašima, opuštěný ostrov u břehů Japonska, skutečně existuje. Stejně jako další „města duchů" po celém světě. Tady jsou některá z nich.

Andrej Babiš: Havel měl u nás zavést prezidentský systém

Hnutí ANO se chystá na sněmovní volby, v sobotu a neděli si zvolí nové vedení a brzy už také představí svou vizi rozvoje České republiky v příštích dvaceti letech. Jeho předseda Andrej Babiš v rozhovoru s Deníkem tvrdí, že Česko by se mělo inspirovat v zahraničí a vzít si z něj to nejlepší – americký většinový systém, švýcarskou přímou demokracii a německý parlamentní jednací řád.

Účet za lety do Mnichova dělá 60 milionů. Letiště Brno už linku dotovat nechce

Brno – Z vlastní kapsy dotuje Letiště Brno provoz letecké linky z Brna do Mnichova. Celkem ho spojení, které využívá v průměru padesát lidí denně, stálo doposud šedesát milionů korun. Jihomoravský kraj a město Brno přitom slíbili linku podpořit celkem pětačtyřiceti miliony korun. Zatím nedali nic.

Facebook je zajatcem politiky

Baracka Obamu dostal Facebook do Bílého domu. Zdeňka Škromacha bazénková selfie z politiky vylila. Jak si politické celebrity vedou na této sociální síti?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies