VYBERTE SI REGION

Studentky bojují proti reklamnímu smogu

Ústí nad Labem - Na přemnoženou a nevkusnou reklamu zakrývající budovy v Ústí se rozhodly upozornit studentky Fakulty umění a designu UJEP Elena Baričiaková, Jana Holečková a Veronika Opatrná.

11.6.2016
SDÍLEJ:

Eleně Baričiakové, Veronice Opatrné a Janě Holečkové se nelíbí zejména přebujelé reklamní nápisy a nevkusné billboardy u Hraničáře. Foto: Deník/Kristián Šujan

V rámci své klauzurní práce chtějí veřejnosti ukázat, že propagační plochy a billboardy mohou být méně nápadné, v menším rozsahu a tím i více funkční.

VIZUÁLNÍ SMOG ZAMOŘIL PROSTORY U HRANIČÁŘE

„Nejhorší je podle nás situace na Mírovém náměstí a u Hraničáře. Chodím tudy denně a když se na chvíli zastavím, nejde si nevšimnout té spousty příšerných reklamních nápisů," říká Jana Holečková. Hlavním důvodem stávajícího stavu je podle studentek absence vyhlášky o regulaci reklamy ve městě.

„Vše je navíc komplikované tím, že mnohé z budov zahlcené reklamou jsou v soukromém vlastnictví. I přesto ovšem magistrát města může tuto situaci změnit," myslí si Veronika Opatrná.

POMOCI MÁ I ANKETNÍ HLASOVÁNÍ ÚSTEČANŮ

Studentky tak během svého projektu oslovily četné ústecké architekty a politiky. Jedním z nich byl i místostarosta Ústí Karel Karika.

„Reklama v Ústí je příšerná, bez jakýchkoli pravidel a regulace. Měl by zasáhnout hlavní architekt a měla by být přijata vyhláška. V minulém roce se připravoval manuál pro regulaci reklamy, po červnovém puči ale vše zůstalo na mrtvém bodě," říká Karel Karika.

Vedení magistrátu se podle svých slov otázkou přebujelé reklamy již opět zabývá. „Téma regulace se aktuálně řešila na komisi. Hlavní architekt městu připraví možnosti regulace včetně právního výkladu," reagovala mluvčí magistrátu Romana Macová.

Pomoci s klauzurní prací má pak studentkám zejména výstava a veřejné anketní hlasování samotných Ústečanů. Karika už k tomuto účelu pomohl zajistit prostory v OC Forum, kde v dohledné době plánují mladé designérky své návrhy představit. Muzeum města Ústí mladým designerkám zase zapůjčilo několik roll-up stojanů.

„Současná situace reklamního smogu v Ústí neodpovídá půvabu města. Chceme vzbudit hlavně diskusi o tom, jestli to lidem vůbec vadí. Formou výstavy a následné ankety zjistíme, zda se veřejnosti líbí současná podoba reklamy ve městě, anebo ta naše, tedy regulovaná," doplnila Elena Baričiaková s tím, že vedle expozice plánují studentky také zřídit webové a facebookové stránky.

Autor: Kristián Šujan

11.6.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Americký velvyslanec Andrew Schapiro
19 6

Schapiro v pátek skončí ve funkci, jeho rodina zůstane v Praze

TK k projektu registru smluv probíhala 16. ledna v Praze. Na snímku Michal Bláha, Hlídač smluv.
EXKLUZIVNĚ
29 26

Autor Hlídače smluv pomůže Horáčkovi s prezidentskou kampaní

Orkán Kyrill před deseti lety ničil i zabíjel

Vichr, který se v lednu 2007 prohnal celou Evropou, po sobě zanechal spoušť.

Sobotka je nakloněn pomoci krajům při zvyšování mezd řidičů

Praha - Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) je nakloněn tomu, aby vláda pomohla krajům při financování růstu mezd řidičů linkových autobusů. Sobotka to dnes řekl po jednání s hejtmany. Místopředseda Asociace krajů a liberecký hejtman Martin Půta (STAN) premiérovu garanci vítá a věří, že se výsledky dnešního jednání projeví již v únorových mzdách řidičů. Příští týden Sobotka předloží problém koaliční radě. Nařízení o zvýšení mezd řidičů od letošního ledna schválila vláda.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies