VYBERTE SI REGION

Švestková dráha má podporu

Litoměřicko, Ústecký kraj - Ústecký kraj přispěje v letošním roce 12,2 milionu korun na provoz turistických železničních tratí. Pravidelná doprava se na většině z nich zastavila před sedmi lety, kdy si na nich kraj neobjednal základní dopravní obslužnost.

4.1.2015
SDÍLEJ:

Švestková dráha.Foto: Deník/Karel Pech

„Jakým způsobem budou peníze rozděleny, ale není zatím jasné," řekla krajská mluvčí Lucie Dosedělová. Mezi nejpopulárnější patří tratě z Děčína do Telnice na Ústecku, z Lovosic do Mostu nebo z Vilémova u Kadaně do Kadaňského Rohozce, tedy Kozí, Švestková a Doupovská dráha.

Pokud by kraj nestihl provoz zajistit, poskytl by podle ní peníze obcím, které si spoje objednávají. Do budoucna ale kraj plánuje pevné řešení financování, vydání map a průvodců.

Jízdní řád pro rok 2015 na Kozí, Doupovské a Švestkové dráze zatím nemá naplánovaný ani Konzultační dopravní společnost, která prázdninové spoje v posledních letech provozuje. I ta čeká, jak se k dopravě postaví Ústecký kraj. „Bohužel je třeba si uvědomit, že zajištění provozu na železnici má jistá termínová specifika a pro konkrétního dopravce je pak velmi problematické a někdy i nemožné vyjet ve velmi krátkém termínu na trať," řekl Michal Skala ze společnosti.

Podle něj by vlaky měly jezdit častěji než jen o prázdninách, aby byl provoz stabilní, dlouhodobý a ekonomicky únosný. „Většina cestujících totiž primárně nevyhledává železniční nostalgii, ale chce se s rodinou přepravit pohodlně k cíli výletu. Navíc vhodných starých vozidel je omezené množství, které se stále snižuje, s věkem klesá provozní spolehlivost a naopak značně roste finanční náročnost. Jsme přesvědčeni, že spíše než navrhovaná nostalgie by těmto tratím pomohla orientace na nízkonákladového dopravce," uvedl Skala.

Provozovatelé se snaží i o oživení Kozí dráhy. Trať původně vedla z Děčína do Oldřichova u Duchcova, kvůli špatnému stavu ale končí přibližně v polovině, v Telnici na Ústecku. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) už dříve uvedla, že údržba celé trati by kvůli malému počtu spojů byla neefektivní.

„Každý rok je na SŽDC s předstihem oznámeno, že je zájem objednatele o objednání provozu alespoň do Krupky, nejlépe ovšem až do Oldřichova u Duchcova. Města a obce na trati v tomto směru podepsaly i memorandum, všechny snahy jsou bohužel zatím bez výsledku. Věříme, že větší spoluúčast kraje na objednávání provozu konečně změní stanovisko SŽDC a ta tak konečně splní svou povinnost," dodal Skala.

Autor: ČTK

4.1.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Ústavní soud ve středu rozhodne o stížnosti vyhoštěného Iráčana

Brno - Ústavní soud (ÚS) ve středu vyhlásí nález s přímou vazbou na uprchlickou krizi a právní úpravu azylu v Česku. Rozhodne o stížnosti Iráčana zajištěného loni v listopadu a brzy poté vyhoštěného do vlasti. České orgány se podle stížnosti vůbec nezabývaly jeho obavami z mučení a násilí. Policie údajně také nezohlednila jeho úmysl požádat o mezinárodní ochranu.

Při náletech v syrské provincii Idlib zahynulo nejméně 46 lidí

Damašek - Při několika náletech v syrské provincii Idlib, ovládané z velké části povstalci, zahynulo dnes nejméně 46 lidí. Většina mrtvých jsou civilisté, uvedli opoziční aktivisté ze Syrské organizace pro lidská práva (SOHR), která situaci v zemi monitoruje z Británie.

Z izraelského nákupu ponorek prý bude profitovat i Írán

Tel Aviv - Aféra kolem nákupu dalších tří ponorek pro izraelskou armádu nabrala nové obrátky. Objevily se totiž informace, že v německé společnosti ThyssenKrupp, která je měla dodat, má podíl i úhlavní nepřítel židovského státu Írán. Informovala o tom agentura AFP.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies