VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Švestková dráha má podporu

Litoměřicko, Ústecký kraj - Ústecký kraj přispěje v letošním roce 12,2 milionu korun na provoz turistických železničních tratí. Pravidelná doprava se na většině z nich zastavila před sedmi lety, kdy si na nich kraj neobjednal základní dopravní obslužnost.

4.1.2015
SDÍLEJ:

Švestková dráha.Foto: Deník/Karel Pech

„Jakým způsobem budou peníze rozděleny, ale není zatím jasné," řekla krajská mluvčí Lucie Dosedělová. Mezi nejpopulárnější patří tratě z Děčína do Telnice na Ústecku, z Lovosic do Mostu nebo z Vilémova u Kadaně do Kadaňského Rohozce, tedy Kozí, Švestková a Doupovská dráha.

Pokud by kraj nestihl provoz zajistit, poskytl by podle ní peníze obcím, které si spoje objednávají. Do budoucna ale kraj plánuje pevné řešení financování, vydání map a průvodců.

Jízdní řád pro rok 2015 na Kozí, Doupovské a Švestkové dráze zatím nemá naplánovaný ani Konzultační dopravní společnost, která prázdninové spoje v posledních letech provozuje. I ta čeká, jak se k dopravě postaví Ústecký kraj. „Bohužel je třeba si uvědomit, že zajištění provozu na železnici má jistá termínová specifika a pro konkrétního dopravce je pak velmi problematické a někdy i nemožné vyjet ve velmi krátkém termínu na trať," řekl Michal Skala ze společnosti.

Podle něj by vlaky měly jezdit častěji než jen o prázdninách, aby byl provoz stabilní, dlouhodobý a ekonomicky únosný. „Většina cestujících totiž primárně nevyhledává železniční nostalgii, ale chce se s rodinou přepravit pohodlně k cíli výletu. Navíc vhodných starých vozidel je omezené množství, které se stále snižuje, s věkem klesá provozní spolehlivost a naopak značně roste finanční náročnost. Jsme přesvědčeni, že spíše než navrhovaná nostalgie by těmto tratím pomohla orientace na nízkonákladového dopravce," uvedl Skala.

Provozovatelé se snaží i o oživení Kozí dráhy. Trať původně vedla z Děčína do Oldřichova u Duchcova, kvůli špatnému stavu ale končí přibližně v polovině, v Telnici na Ústecku. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) už dříve uvedla, že údržba celé trati by kvůli malému počtu spojů byla neefektivní.

„Každý rok je na SŽDC s předstihem oznámeno, že je zájem objednatele o objednání provozu alespoň do Krupky, nejlépe ovšem až do Oldřichova u Duchcova. Města a obce na trati v tomto směru podepsaly i memorandum, všechny snahy jsou bohužel zatím bez výsledku. Věříme, že větší spoluúčast kraje na objednávání provozu konečně změní stanovisko SŽDC a ta tak konečně splní svou povinnost," dodal Skala.

Autor: ČTK

4.1.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Krymský Tatar Ruslan Zeytulaev v ruském vězení
5 7

Krymského Tatara odsoudili Rusové k 12 letům vězení

Škoda Karoq.
AKTUALIZUJEME / AUTOMIX.CZ
11

Nové SUV od Škody opravdu nese jméno Karoq. Proč? A co nabídne?

AKTUALIZUJEME

Povodňová pohotovost na východní Moravě: voda stoupá, místy je na silnicích

Zatímco na Valašsku vydatné dešťové přeháňky naplno zaměstnávají hasiče, na Zlínsku je zatím relativně klid. „Na Zlínsku nemáme hlášenu žádnou událost," potvrdil za hasičský záchranný sbor mluvčí Pavel Řezníček. To samé potvrdili i silničáři. Hasiči přesto drží pohotovost.

Staronový šéf České televize: Natočíme velký dětský seriál

Navázat na úspěchy Arabely, Pana Tau nebo kultovních Návštěvníků by chtěl Petr Dvořák, který bude šéfovat veřejnoprávní stanici až do roku 2023.

15 miliard korun pro vysoké školy. Z evropských dotací

Zhruba 15 miliard korun dostanou vysoké školy z evropských dotací v rámci takzvané čtyřvýzvy, kterou loni v únoru vyhlásilo ministerstvo školství. Peníze mají posílit rozvoj vysokých škol a zvýšit kvalitu jejich výzkumu. Z více než 300 žádostí o podporu bylo 239 úspěšných. Školy požadovaly celkem 26,5 miliardy korun. 

DOTYK.CZ

Hašek vysvětluje Bubníka: každý autor má svůj rukopis

Bývalý brankář a současný podnikatel Dominik Hašek obhajoval na facebookových stránkách svého nápoje Smarty Drink reklamu s nekrologem Augustina Bubníka.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies