Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Tři haléře nebo život. Dopravní podnik chce od magistrátu víc peněz

Ústí nad Labem - Audit potvrdil, že ústecká dotace na MHD
 je nižší než ve srovnatelně velkých městech. O tři haléře na místokilometr.

29.3.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/Karel Pech

Vyrovnání úhrady prokazatelné ztráty za dopravní obslužnost bude požadovat Dopravní podnik města Ústí nad Labem (DPMÚL).

Zdražování jízdného prý nehrozí

Vyplývá to z analýzy hospodaření dopravního podniku za období 2010 až 2014, kterou udělala auditorská společnost.

„Ve srovnatelně velkých městech jako jsou Hradec Králové, Pardubice nebo České Budějovice, jezdí dopravní podniky za 33 haléřů na jeden místokilometr (kilometr na počet míst v dopravních prostředcích podniku) v Ústí nad Labem je tato částka jen třicet haléřů," vysvětlil ředitel podniku Libor Turek.

„Je logické chtít ty tři haléře navíc. Jestliže si někdo objedná službu, měla by být zaplacena. Jednali jsme s radou města, nebude to tak jednoduché, bude záležet na řadě dalších okolností, mimo jiné i na nové koncepci dopravní obslužnosti, která snad již vzniká. Zdražování jízdného rozhodně nepřichází v úvahu," uvedl předseda představenstva DPMÚL Josef Matějka.

Z tří haléřů dvacet milionů

Pokud by dopravní podnik ony tři haléře získal, v souhrnu by to znamenalo více než 20,4 milionu korun, firma by tak dosáhla kladného výsledku hospodaření.

Analýza i tak hodnotí hospodářské výsledky ústeckého dopravního podniku dobře. Například v roce 2014 uspořil provozní náklady ve výši šesti milionu korun.

„Přibližně 4,7 milionu z toho byly mzdové náklady. Přišli jsme o dvě třetiny krajské dopravy, což znamenalo dvanáct řidičů. Ale nepropouštěli jsme je, omezili jsme přesčasy," řekla ekonomická náměstkyně Simona Mohacsi.

Jak dodala ekonomické výsledky společnosti také zatěžuje masivní nákup nové techniky v loňském roce. „Pořídili jsme celkem 56 nových trolejbusů a autobusů. Část pokryla dotace z ROP Severozápad, ale část jsme museli uhradit z půjčky. Hradíme proto odpisy, nově i pojistné. Úvěr budeme splácet deset let po třiceti milionech ročně. To značně omezuje možnosti dalších investic," uvedla Simona Mohacsi.

Analýza řešila i personální situaci dopravního podniku. Firmě stále chybí deset řidičů, k úkolům patří i stabilizace top managementu. „Od roku 2010 jsem pátým ředitelem. Tuto situaci dopravní podnik ovlivnit nemůže, ale nějaké kontinuitě práce to rozhodně neprospívá," doplnil Libor Turek.

Autor: Karel Rouč

Mělo by město Ústí zvýšit dotaci dopravnímu podniku?

Ano

78 %

Ne

22 %

Hlasovalo: 160

Anketa byla ukončena

29.3.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO
6

Další útok nožem: Mladík v Rusku pobodal osm náhodných kolemjdoucích

Adam Sebastian Helcelet
5

Desetibojař Helcelet: Atmosféra v Londýně? Lepší jsem nezažil

V příštích dnech budou teploty klesat, zastaví se na 20 stupních

V následujících čtyřech týdnech budou teploty postupně klesat, zůstanou ale na dlouhodobém průměru. Také srážkově má být období přelomu prázdnin a školního roku průměrné.

Jak bude vypadat ještě nenarozené dítě? Vědci pracují na ukazování budoucnosti

Vyšetří nenarozené dítě a rodičům ukážou, jak bude vypadat třeba ve třech letech. Prozatím neuvěřitelnou představu se snaží přivést do reality brněnští vědci.

Teror ve finském Turku: policie podnikla noční razii, zatkla pět osob

Finská policie při noční razii ve městě Turku zatkla pět osob. Zároveň oznámila, že motivem včerejšího činu, při němž osmnáctiletý Maročan pobodal nožem deset lidí, byl terorismus. Agresora střelila do nohy a zadržela. Dvě oběti na následky zranění zemřely.

Vydavatelství univerzity v Cambridge se podvolilo čínské cenzuře

Prodáváte svou duši, zní nejčastější kritika na účet akademického vydavatelství Cambridge University Press. Nejstarší nakladatelský dům na světě totiž ustoupil ve sporu s Komunistickou stranou Číny a zablokoval více než tři sta článků ze svého prestižního sborníku China Quarterly.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení