VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Tři haléře nebo život. Dopravní podnik chce od magistrátu víc peněz

Ústí nad Labem - Audit potvrdil, že ústecká dotace na MHD
 je nižší než ve srovnatelně velkých městech. O tři haléře na místokilometr.

29.3.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/Karel Pech

Vyrovnání úhrady prokazatelné ztráty za dopravní obslužnost bude požadovat Dopravní podnik města Ústí nad Labem (DPMÚL).

Zdražování jízdného prý nehrozí

Vyplývá to z analýzy hospodaření dopravního podniku za období 2010 až 2014, kterou udělala auditorská společnost.

„Ve srovnatelně velkých městech jako jsou Hradec Králové, Pardubice nebo České Budějovice, jezdí dopravní podniky za 33 haléřů na jeden místokilometr (kilometr na počet míst v dopravních prostředcích podniku) v Ústí nad Labem je tato částka jen třicet haléřů," vysvětlil ředitel podniku Libor Turek.

„Je logické chtít ty tři haléře navíc. Jestliže si někdo objedná službu, měla by být zaplacena. Jednali jsme s radou města, nebude to tak jednoduché, bude záležet na řadě dalších okolností, mimo jiné i na nové koncepci dopravní obslužnosti, která snad již vzniká. Zdražování jízdného rozhodně nepřichází v úvahu," uvedl předseda představenstva DPMÚL Josef Matějka.

Z tří haléřů dvacet milionů

Pokud by dopravní podnik ony tři haléře získal, v souhrnu by to znamenalo více než 20,4 milionu korun, firma by tak dosáhla kladného výsledku hospodaření.

Analýza i tak hodnotí hospodářské výsledky ústeckého dopravního podniku dobře. Například v roce 2014 uspořil provozní náklady ve výši šesti milionu korun.

„Přibližně 4,7 milionu z toho byly mzdové náklady. Přišli jsme o dvě třetiny krajské dopravy, což znamenalo dvanáct řidičů. Ale nepropouštěli jsme je, omezili jsme přesčasy," řekla ekonomická náměstkyně Simona Mohacsi.

Jak dodala ekonomické výsledky společnosti také zatěžuje masivní nákup nové techniky v loňském roce. „Pořídili jsme celkem 56 nových trolejbusů a autobusů. Část pokryla dotace z ROP Severozápad, ale část jsme museli uhradit z půjčky. Hradíme proto odpisy, nově i pojistné. Úvěr budeme splácet deset let po třiceti milionech ročně. To značně omezuje možnosti dalších investic," uvedla Simona Mohacsi.

Analýza řešila i personální situaci dopravního podniku. Firmě stále chybí deset řidičů, k úkolům patří i stabilizace top managementu. „Od roku 2010 jsem pátým ředitelem. Tuto situaci dopravní podnik ovlivnit nemůže, ale nějaké kontinuitě práce to rozhodně neprospívá," doplnil Libor Turek.

Autor: Karel Rouč

Mělo by město Ústí zvýšit dotaci dopravnímu podniku?

Ano

78 %

Ne

22 %

Hlasovalo: 160

Anketa byla ukončena

29.3.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Dálnice D8, ministr dopravy Ťok, premiér Sobotka
3 20

Buďte trpěliví, prosí řidiče Ťok

Kardinál George Pell.
1 4

Skandál v Austrálii. Policie obvinila kardinála Pella ze zneužívání dětí

Římu došla trpělivost, za koupání ve fontáně pokuta až 12 tisíc. A v Česku?

/VIDEO/ Léto je v plném proudu. Lidé se chystají na dovolené a i počasí napříč Evropou výletníkům přeje. V Paříži dokonce kvůli tropickým teplotám vyhlásili nouzový stav. Turisté tak při vysokých teplotách hledají útočiště především v útrobách památek či u fontán. Jenže takové osvěžení může nakonec přijít pěkně draho.

Aktivista Franc: Bez tlaku občanské společnosti by protikorupční zákony nebyly

/ROZHOVOR/ Iniciativa Rekonstrukce státu bude už brzy bilancovat své více než čtyřleté snažení. Jejím cílem bylo lobbovat za zákony, které mají největší protikorupční potenciál. Deník o nich hovořil s jednou z nejvýraznějších tváří iniciativy Pavlem Francem.

KLDR nařídila popravit někdejší jihokorejskou prezidentku

Zosnovali spiknutí s cílem zabít severokorejského vůdce Kim Čong-una. Takový důvod uvedla Severní Korea k vydání příkazu „popravy" bývalé jihokorejské prezidentky Pak Kun-hje a šéfa špionů Jižní Koreje I Pjong-hoa. Pchjongjang proto žádá Soul, aby mu oba obviněné vydal.

Stížností na zubaře přibývá, lidem vadí špatná čeština a drahé služby

Jsme zahlceni stížnostmi od pacientů, hlásí Česká stomatologická komora. Každý měsíc jich prý dostanou několik. Stížnosti směřují hlavně na kolegy z cizích zemí. Důvody: zubaři nerozumí dobře česky, další lidem nutí příliš drahé výkony. U některých lékařů se navíc provalilo, že nemají specializaci, kterou uvádějí na vizitce. To by mělo skončit, slibují stomatologové.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies