VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Tři haléře nebo život. Dopravní podnik chce od magistrátu víc peněz

Ústí nad Labem - Audit potvrdil, že ústecká dotace na MHD
 je nižší než ve srovnatelně velkých městech. O tři haléře na místokilometr.

29.3.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/Karel Pech

Vyrovnání úhrady prokazatelné ztráty za dopravní obslužnost bude požadovat Dopravní podnik města Ústí nad Labem (DPMÚL).

Zdražování jízdného prý nehrozí

Vyplývá to z analýzy hospodaření dopravního podniku za období 2010 až 2014, kterou udělala auditorská společnost.

„Ve srovnatelně velkých městech jako jsou Hradec Králové, Pardubice nebo České Budějovice, jezdí dopravní podniky za 33 haléřů na jeden místokilometr (kilometr na počet míst v dopravních prostředcích podniku) v Ústí nad Labem je tato částka jen třicet haléřů," vysvětlil ředitel podniku Libor Turek.

„Je logické chtít ty tři haléře navíc. Jestliže si někdo objedná službu, měla by být zaplacena. Jednali jsme s radou města, nebude to tak jednoduché, bude záležet na řadě dalších okolností, mimo jiné i na nové koncepci dopravní obslužnosti, která snad již vzniká. Zdražování jízdného rozhodně nepřichází v úvahu," uvedl předseda představenstva DPMÚL Josef Matějka.

Z tří haléřů dvacet milionů

Pokud by dopravní podnik ony tři haléře získal, v souhrnu by to znamenalo více než 20,4 milionu korun, firma by tak dosáhla kladného výsledku hospodaření.

Analýza i tak hodnotí hospodářské výsledky ústeckého dopravního podniku dobře. Například v roce 2014 uspořil provozní náklady ve výši šesti milionu korun.

„Přibližně 4,7 milionu z toho byly mzdové náklady. Přišli jsme o dvě třetiny krajské dopravy, což znamenalo dvanáct řidičů. Ale nepropouštěli jsme je, omezili jsme přesčasy," řekla ekonomická náměstkyně Simona Mohacsi.

Jak dodala ekonomické výsledky společnosti také zatěžuje masivní nákup nové techniky v loňském roce. „Pořídili jsme celkem 56 nových trolejbusů a autobusů. Část pokryla dotace z ROP Severozápad, ale část jsme museli uhradit z půjčky. Hradíme proto odpisy, nově i pojistné. Úvěr budeme splácet deset let po třiceti milionech ročně. To značně omezuje možnosti dalších investic," uvedla Simona Mohacsi.

Analýza řešila i personální situaci dopravního podniku. Firmě stále chybí deset řidičů, k úkolům patří i stabilizace top managementu. „Od roku 2010 jsem pátým ředitelem. Tuto situaci dopravní podnik ovlivnit nemůže, ale nějaké kontinuitě práce to rozhodně neprospívá," doplnil Libor Turek.

Autor: Karel Rouč

Mělo by město Ústí zvýšit dotaci dopravnímu podniku?

Ano

78 %

Ne

22 %

Hlasovalo: 160

Anketa byla ukončena

29.3.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Napadení seniora.

Mladý cizinec zkopal seniora. Nechtěl se nechat okrást

Auta OBSE, Ukrajina
AKTUALIZOVÁNO
50 9

Auto mise OBSE na Ukrajině najelo na minu. Řídil Čech. Jeden mrtvý

S prezidentem je spokojena více než polovina Čechů, tvrdí průzkum

S prací prezidenta republiky jako instituce je spokojeno 57 procent Čechů. Podle nadpoloviční většiny lidí Miloš Zeman plní předvolební sliby a je prezidentem všech občanů. O tom, že Zeman vytváří dobrý obraz Česka v zahraničí, je přesvědčeno 42 procent občanů. Vyplývá to z průzkumu veřejného mínění, který provedla agentura Kantar.

Co s korunou po intervencích? Zavedení eura je v kurzu

Po uzavření intervencí se mezi politiky i byznysmeny otevírá otázka přijetí eura. Je prioritou i pro Svaz průmyslu a dopravy. Česko se při svém vstupu do EU zavázalo euro přijmout. Proti zavedení evropské měny je ministr financí Andrej Babiš.

Rektora ČVUT chtějí senátoři odvolat, ohradil se proti nim

Rektor Českého vysokého učení technického (ČVUT) v Praze Jan Konvalinka se ohradil proti nařčením členů Akademického senátu školy, kteří tento týden podali návrh na jeho odvolání. Reaguje v něm na deset bodů, které čtyři senátoři uvedli jako motiv pro jeho odvolání. Převažují v nich důvody týkající se napjatého hospodaření univerzity. Podle Konvalinky nejsou tvrzení pravdivá.

Akce Kulak, pak samota, vypráví pamětnice

Ze třiaosmdesátihektarového statku v Mistříně na Hodonínsku se museli přestěhovat za jeden den. V roce 1951 jim ho totiž vzali komunisté při akci Kulak. Při ní zabavovali majetek všem velkým statkářům, aby vytvořili státní hospodářství. „Bylo nás devět. Vojáci nás převezli na samotu u Jestřabice na Kroměřížsku, která měla jen jednu místnost," vzpomíná šestaosmdesátiletá Eliška Kolečkářová na dobu, kdy jí bylo osmnáct let. Jejího otce letos hodonínský okresní soud rehabilitoval a očistil jeho jméno.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies