Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ústí vyškrtlo reklamu. Přijde o 600 tisíc korun ročně

Ústí n. L. – Veškeré reklamní cedule na městských domech a objektech zmizí. Nařídilo to vedení města. Zároveň pověřilo hlavního architekta, aby vytvořil dva manuály. Jeden má řešit reklamu v ulicích. Návrh chtějí mít už 31. ledna. Druhý se týká úpravy veřejných prostranství od omítek po koše a zábradlí. Ten má být hotov do konce března.

4.12.2014
SDÍLEJ:

Architekti napočítali v centru Ústí 196 reklamních cedulí.Foto: DENÍK/Vít Lukáš

„Podle mých informací máme v našem městě umístěno 5 700 reklamních poutačů. To je naprostá epidemie," vysvětlil důvody rozhodnutí Martin Hausenblas, náměstek ústeckého primátora (PRO! Ústí).

Poutače zmizí nejenom třeba z parkoviště pod Mariánskou skálou, ale také z míst, jako je Městský stadion, a dokonce i poutače na Lidickém náměstí.

Rozhodnutí o odstranění reklamních billboardů z městských nemovitostí pak bude magistrát stát 600 tisíc korun ročních příjmů, jež z toho plynuly. „Myslím, že tuto cenu rád zaplatím," prohlásil náměstek Hausenblas.

Právník a opoziční zastupitel František Nesvadba (ODS) prohlásil, že vedení v tomto fandí, ale je spíš skeptický. „Bude to obtížná práce a byl bych rád, kdyby to město nezatížilo řadou právních sporů s nejistým výsledkem," řekl.

Právník a zastupitel Nesvadba také upozornil, že největším oříškem bude samotné stanovení městského předpisu.

„Jde o to, co si může samospráva dovolit, a co ne. Bude poměrně obtížné v rámci jejích pravomocí regulativ nastavit tak, aby byl jednoznačný, vykonatelný a v souladu s právním řádem. Asi bych nejprve zjistil, jak to dělají jinde," poznamenal František Nesvadba.

Jeho slova v podstatě potvrzuje Jan Postránský, majitel Interhotelu Bohemia. Ten někteří kritizují právě kvůli poutačům, například obří LED obrazovce. „Pokud by nám přikázali tu obrazovku sundat, tak bychom se určitě bránili," varoval.

Na druhou stranu souhlasí s tím, že do určité míry by asi bylo reklamní plachty a plakáty sjednotit. „Nedovedu si ale představit sjednocování reklamních cedulí na obchodech. To je nesmysl," poznamenal Postránský.

Autor: Janni Vorlíček

Souhlasíte s omezením reklamy v Ústí nad Labem?

Ano

91 %

Ne

9 %

Hlasovalo: 404

Anketa byla ukončena

4.12.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Útok v Cambrils
2 21

Útočníci z Barcelony plánovali krvavější akci. Řidič dodávky je prý mrtvý

Melbourne, ilustrační foto
6 10

Kde se žije nejlépe? Vítězí Melbourne a Vídeň. Praha uzavírá šestou desítku

OBRAZEM: Nejlepší fotografie týdne

Prohlédněte si nejpovedenější snímky našich fotografů pořízené během uplynulého týdne.

Velká světlometová krádež: zaměstnanci ukradli zboží za statisíce

Velkou krádež vyšetřují policisté ve firmě na výrobu světlometů v Mohelnici. Skupina devíti lidí zde kradla výrobky. Celkově způsobili škodu za devět set tisíc korun.

Dětské úrazy loni stály 815 milionů korun, častější jsou v létě

Dětské úrazy loni stály české zdravotnictví více než 815 milionů korun, nejvíce jich je v letních měsících. Počet i náklady každoročně rostou. Nejčastější jsou například poranění kotníků, chodidel, zápěstí, rukou a hlavy.

Lenovo je po dvou letech ve ztrátě. Ta činí téměř dvě miliardy

Čínský výrobce osobních počítačů Lenovo hlásí za první fiskální čtvrtletí ztrátu ve výši 72 milionů dolarů, tedy v přepočtu 1,6 miliardy korun. Informovala o tom agentura Reuters. Podle ní jsou příčinou vyšší náklady a tlak marže v souvislosti s nedostatkem některých součástí, jako jsou například paměťové čipy. Jedná se o první čtvrtletní ztrátu za poslední dva roky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení