VYBERTE SI REGION

V Českém Švýcarsku vzniká voňavá přírodní kosmetika pro všechny

Krásná Lípa - Přírodní kosmetika v Krásné Lípě slaví dvacet let, firma byla nedávno oceněna v soutěži.

21.10.2014
SDÍLEJ:

Adéla Zrubecká, spolumajitelka firmy Nobilis Tilia (na snímku z 15. října), která získala titul Firma roku 2014 Ústeckého krajeFoto: Libor Zavoral/ČTK

V centru Českého Švýcarska vzniká dvacet let přírodní kosmetika pod značkou Nobilis Tilia, což v překladu znamená Krásná Lípa.

Zaměstnanci firmy, které meziročně vzrostl prodej o třicet procent, mají neobvyklý benefit. V práci dýchají éterické oleje, které posilují imunitu. Společnost, která sídlí na Vlčí hoře nad Krásnou Lípou, letos získala titul Firma roku 2014 Ústeckého kraje.

„Beru to jako dárek k našemu dvacetiletému výročí a jako ocenění naší práce," řekla spolumajitelka Adéla Zrubecká, která je specialistkou na aromaterapii. Tu si užívají nejen zaměstnanci, protože firma přímo voní éterickými oleji, ale i všichni návštěvníci. V čajovně, která je součástí areálu firmy, si mohou nejen vychutnat nápoj připravený z bylinek z přilehlé zahrady, ale i podívat se oknem přímo do výroby.

V rámci vzdělávacích kurzů, které firma pořádá, se přichází poučit i školáci. Dozví se, jak vzniká krém či pleťová voda, nebo se podívají do vývojové laboratoře.

„Tvoříme vlastní receptury, které reagují na trendy ve společnosti," uvedla marketingová manažerka Simona Brhelová. Rostoucí zájem o péči o tělo, zdravou výživu, lázně a relaxační pobyty či masáže firmě nahrávají.

Zakladatel Zbyněk Šedivý začínal se čtyřmi zaměstnanci. Dnes jich má společnost přes třicet a denně odvezou pošťáci z Vlčí hory na sto balíků, v nichž je přes devět set výrobků. V portfoliu jich má firma zhruba 1500. Přitom třeba třezalku si lidé sbírají stále sami.

„Vyrazíme zkrátka s košíky do okolí, sbíráme a pak rozkládáme na slunci," popsala výrobu Zrubecká.

I takovou má náplň práce většina žen a několik chemiků společnosti, která si zakládá na udržení takové ceny výrobků, která je dostupná průměrnému českému spotřebiteli.

Podle Brhelové se lidé sice stále více vzdělávají, ale také stále podléhají reklamě. Arganový olej a kyselina hyaluronová tak patří mezi hity, ač si to podle odborníků nezaslouží o nic víc než třeba lípa.

Autor: ČTK

21.10.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Čechům chutná. Přibrzdili ale v alkoholu

Praha – „Spotřeba potravin nabrala dobrý trend. Zdá se, že lidé nemají hlad, ale chuť," zhodnotil poslední čísla šéf odboru statistiky zemědělství, lesnictví a životního prostředí Jiří Hrbek. Poukázal na to, že v Česku i v roce 2015 rostla spotřeba potravin. Má to jen jednu vadu na kráse, bohužel tu podstatnou. Zatímco z Česka mířily do zahraničí suroviny, z ciziny k nám putovaly hotové výrobky.

Dřevo je drahé. Krade se rovnou v lese

Beroun – Topná sezona jede naplno a policisté na nejrůznějších místech republiky znovu vyšetřují krádeže dřeva v lesních porostech.Mnohým lidem se za palivové dříví nechce utrácet a raději si pro něj zajedou do lesa. Zloději odvážejí nejen kulatinu, která je nařezaná u lesních cest, ale také stromy, které si sami pokácí.

Britové poprvé utratili více za vinyly než za stažené desky

Londýn - Příjmy z prodeje vinylových desek v Británii minulý týden poprvé předstihly příjmy ze stahování nahrávek, oznámilo britské sdružení maloobchodníků v zábavním průmyslu (ERA). Za vinylové desky lidé podle ERA utratili 2,4 milionu liber (asi 76 milionů Kč), zatímco za stahování 2,1 milionu liber (zhruba 66,5 milionu Kč). Loni ve stejném období přitom tento poměr činil 1,2 milionu liber za vinyly ku 4,4 milionu liber za digitální hudbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies