VYBRAT REGION
Zavřít mapu

V Českém Švýcarsku vzniká voňavá přírodní kosmetika pro všechny

Krásná Lípa - Přírodní kosmetika v Krásné Lípě slaví dvacet let, firma byla nedávno oceněna v soutěži.

21.10.2014
SDÍLEJ:

Adéla Zrubecká, spolumajitelka firmy Nobilis Tilia (na snímku z 15. října), která získala titul Firma roku 2014 Ústeckého krajeFoto: Libor Zavoral/ČTK

V centru Českého Švýcarska vzniká dvacet let přírodní kosmetika pod značkou Nobilis Tilia, což v překladu znamená Krásná Lípa.

Zaměstnanci firmy, které meziročně vzrostl prodej o třicet procent, mají neobvyklý benefit. V práci dýchají éterické oleje, které posilují imunitu. Společnost, která sídlí na Vlčí hoře nad Krásnou Lípou, letos získala titul Firma roku 2014 Ústeckého kraje.

„Beru to jako dárek k našemu dvacetiletému výročí a jako ocenění naší práce," řekla spolumajitelka Adéla Zrubecká, která je specialistkou na aromaterapii. Tu si užívají nejen zaměstnanci, protože firma přímo voní éterickými oleji, ale i všichni návštěvníci. V čajovně, která je součástí areálu firmy, si mohou nejen vychutnat nápoj připravený z bylinek z přilehlé zahrady, ale i podívat se oknem přímo do výroby.

V rámci vzdělávacích kurzů, které firma pořádá, se přichází poučit i školáci. Dozví se, jak vzniká krém či pleťová voda, nebo se podívají do vývojové laboratoře.

„Tvoříme vlastní receptury, které reagují na trendy ve společnosti," uvedla marketingová manažerka Simona Brhelová. Rostoucí zájem o péči o tělo, zdravou výživu, lázně a relaxační pobyty či masáže firmě nahrávají.

Zakladatel Zbyněk Šedivý začínal se čtyřmi zaměstnanci. Dnes jich má společnost přes třicet a denně odvezou pošťáci z Vlčí hory na sto balíků, v nichž je přes devět set výrobků. V portfoliu jich má firma zhruba 1500. Přitom třeba třezalku si lidé sbírají stále sami.

„Vyrazíme zkrátka s košíky do okolí, sbíráme a pak rozkládáme na slunci," popsala výrobu Zrubecká.

I takovou má náplň práce většina žen a několik chemiků společnosti, která si zakládá na udržení takové ceny výrobků, která je dostupná průměrnému českému spotřebiteli.

Podle Brhelové se lidé sice stále více vzdělávají, ale také stále podléhají reklamě. Arganový olej a kyselina hyaluronová tak patří mezi hity, ač si to podle odborníků nezaslouží o nic víc než třeba lípa.

Autor: ČTK

21.10.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

eet
6

EET: obchodníci s obuví mají strach ze sankcí a kontrol

Zeman ve sněmovně. 21.2.2016
1 4

Nevěřte zeleným fanatikům, vyzval poslance Zeman

Co je nepřijatelné? Večerní emaily nebo zdrobněliny v doméně

Lidé často v elektronické komunikaci podceňují pravidla slušného chování. Ať se jedná o emaily, esemesky nebo internetové diskuse. Jak na úřední mail?

Lidl dramaticky zvyšuje nástupní mzdu a srovnává platy v regionech

Praha - Diskontní řetězec Lidl zvýší od 1. března nástupní mzdu zaměstnanců v obchodech o 25 procent, ta tak dosáhne 23 333 korun při čtyřicetihodinovém úvazku. Průměrná mzda prodavačů a pokladních bude při stejném úvazku 24 897 Kč.

AUTOMIX.CZ

PŘEHLEDNĚ: Proč se škodovky jmenují, jak se jmenují?

Od konce 80. let česká automobilka Škoda svoje modely označuje výhradně slovními názvy. Na začátku této éry byl samozřejmě Favorit.

DOTYK.CZ

Příjmy začínajících vědců jsou pod hranicí chudoby

V České republice je přibližně 25 tisíc doktorandů. Mnozí na začátku studia pomýšlí na vědeckou dráhu. Ve vědě je přitom čím dál víc důležitá mezinárodní spolupráce. Podle slov předsedkyně České asociace doktorandek a doktorandů Kateřiny Cidlinské však českým studentům současný systém nedovoluje být na této mezinárodní úrovni zcela konkurenceschopní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies