Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ve vlacích se dá v horku zchladit a neomdlít

Most - V dnešních dnech panují v ulicích tropická vedra. Cestování hromadnou dopravou, kde jsou teploty mnohem vyšší, pak může být opravdu nepříjemné. Ale pro cestovatele z Mostecka to nemusí být žádný problém. Stačí, když si vyberou klimatizované vlaky nebo autobusy, jejichž nabídka se neustále rozšiřuje. Mostecký deník vyhledal tyto pohodlné spoje na hlavních tratích.

25.7.2013
SDÍLEJ:

Moderní vlaky, RegioPanter (vlevo) a RegioShark se setkaly na mosteckém nádraží. Oba mají klimatizaci. Foto: Markéta Prosová

Na rozpáleném nástupišti mosteckého nádraží čeká řidič kamionu Viktor Dvořák. Pro cestu z práce si vybral moderní soupravu RegioPanter. „Vlakem jsem začal jezdit po delší době, protože starší modely mi nevyhovovaly. Naopak ty nové mají vysokou úroveň. Klimatizace je pro mě hlavně v tomto počasí základ," vysvětluje Dvořák. Někteří pasažéři vyhledávají novější vozy spíše ze zvědavosti. „Normálně vlakem nejezdím, ale dneska mě čeká pracovní pohovor v Ústí. Už se těším, až se svezu. Je to něco úplně jiného," usmívá se studentka Monika Behinová.

Souprava RegioPanter jezdí mezi Mostem a Děčínem přes Ústí nad Labem, ale zastavuje i v menších obcích. Z mosteckého nádraží odjíždí téměř v každou celou hodinu a čtyři minuty. Mostecký deník vysledoval, že v 7:04 a 11:04 většinou jezdí klasické osobní vlaky bez klimatizace. Momentálně je nasazeno pět jednotek, ale jejich počet se bude zvyšovat. „Celkem bude v Ústeckém kraji jezdit sedm souprav RegioPanter, zbylé dvě výrobce Škoda Vagonka dodá na podzim. Kromě páteřní linky Děčín Ústí nad Labem Most Chomutov se nová vozidla objeví také na lince Litvínov Teplice Ústí nad Labem a dále na prodloužení stávající linky z Chomutova až do Kadaně předměstí. Obojí je však podmíněno elektrizací části nových úseků," říká tisková mluvčí Českých drah Kateřina Šubová.

Potit se nemusí ani ti, co chtějí z nádraží vyjet v opačném směru. Na výlet do lázeňských Karlových Varů je sveze plně klimatizovaný RegioShark. Na této trati ovšem jezdí pouze jeden pár vlaků a zajišťuje asi jen polovinu spojů.

I Mostečani, kteří míří za památkami nebo za prací do Prahy, si mohou dopřát plný komfort. Pohodlí osobní dopravy nabízí expresní minibusy. Minibusy dopravce DALE vyjíždí ve všední dny z 1. náměstí v 5:34, 6:24, 14:19 a 18:34. Dopravce KAVKA přidává výjezdy v 7:22, 12:32 a 14:12. Příjemné ochlazení nabízí i o poznání větší autobusy. Žluté vozy dopravce STUDENT AGENCY vyjíždí ve všední dny z 1. náměstí v 5:05, 7:05, 11:05, 15:05 a 18:05. Dopravce CATANIBUS přidává výjezdy v 5:10, 7:30 a 13:15.

Markéta Prosová

Autor: Redakce

25.7.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Z Brna do Prahy nově jezdí více spojů. Dopravce FlixBus přidal nové autobusy (do zelena). Chce porazit dominantní RegioJet (žluté).
6

Souboj žluté a zelené. Cestující z Brna do Prahy svezou další autobusy

Lázně Bohdaneč. Fontána na Masarykově náměstí.
8

Lázně hlásí plno. Po letech škrtů se pustily i do oprav

Nepřekračujte červenou linii, varuje Jižní Korea severního souseda

Pokud Severní Korea vypustí mezikontinentální raketu s jadernou hlavicí, překročí "červenou hranici", prohlásil ve čtvrtek jihokorejský prezident Mun Če-in. Spojené státy jsou připraveny zasáhnout, ale slíbily, že jakoukoli vojenskou akci si dají schválit jihokorejskou vládou.

Pohledem Stanislava Šulce: Slyšet HDP růst

Výkon ekonomiky je stále obdivuhodnější. Tedy alespoň to tak vypadá u stolů makroekonomů, kteří sledují výlučně růst hrubého domácího produktu. Růst HDP o 4,5 procenta by nám mohli ostatní snad i závidět. Proti tomu však stojí rostoucí počet nespokojených lidí, kterým je růst HDP lhostejný, protože jej jednoduše neprožívají. Kvalita jejich životů stagnuje stejně jako platy, mírný růst vyváží stále sílící zdražování, které se zdaleka neomezuje jen na máslo.

RECENZE: Retro pro tátu. Strniště pro Jana Svěráka

Laskavé retro z těžké doby. Natočené podle klíče Obecné školy. To je v kostce nový film Jana Svěráka Po strništi bos, který režisér natočil spíš kvůli otci nežli kvůli sobě.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení