V omezeném režimu jezdí vlaky na koridoru mezi Prahou a Děčínem. Pod vodou je odbavovací hala na hlavním nádraží v Ústí nad Labem. "Lidé z rychlíku vystoupí a přijedou na západní nádraží motoráčkem, který vypravujeme i na odjezdy rychlíků," popsal ředitel krajského centra osobní dopravy v Ústí nad Labem Daniel Jareš.

Hlavním nádražím obvykle projde zhruba 10.000 cestujících denně. Nákladná rekonstrukce celé budovy skončila teprve letos. "Budeme se snažit, aby lidé mohli alespoň provizorně využívat nádraží co nejdříve, ale nejprve musí voda opadnout," uvedla Šubová. Labe v Ústí velmi pozvolna od noci klesá, nyní je na úrovni 10,65 metru.

Jedině po železnici se nadále dostanou lidé do ústeckých čtvrtí Střekov a Vaňov. Ve Vaňově zastavují osobní vlaky, které pokračují směr Praha. Do Střekova jezdí kyvadlová doprava. Ve špičce bývají vlaky přeplněné. "Bohužel jezdí mnoho povodňových turistů, kteří zabírají místa potřebným," uvedl Jareš. Lidé často ani nevystoupí z vlaku, vyfotí si rozvodněné Labe a jedou zpět. "Chci to vidět na vlastní oči," řekl ČTK jeden z nich. Právě množství těchto cestujících zaráží pracovníky drah i policisty. Vlak přitom využívá i záchranná služba či strážníci. Spojení na Střekov a do Vaňova je pro lidi zdarma.