VYBERTE SI REGION

Vraťte nám dvaapadesátku, volají obyvatelé Stříbrníků. Sepsali petici

Stříbrníky - Petice za zavedení provozu linky MHD číslo 52 v původním jízdním řádu se objevila na několika místech Severní Terasy, zejména na Stříbrníkách.

20.1.2015
SDÍLEJ:

Linka č. 52.Foto: DENÍK/Roman Nešetřil

Iniciátorka petice, obvodní zastupitelka Jana Vlková (KSČM) Deníku řekla, že důvodem je špatné dopravní spojení na lince 52, které vadí zejména starším lidem. Na trase zůstal jen autobus číslo pět, ale ten bývá často přeplněný a nejede do centra.

Zrušené spoje chybí

„Dvaapadesátka nejezdí večer po desáté hodině a nejezdí ani o víkendech. Musíme docházet ze vzdálenějších stanic trolejbusů 54, 55, 53, které však 52 zcela nenahradí", uvedla Jana Vlková.

Petice.Špatné spojení tak mají večer lidé při návratu z práce nebo třeba z kina a o víkendech musejí na nákup do hypermarketu anebo na poštu pěšky.

Týká se to obyvatel celých Stříbrníků a také klientů Domova seniorů v Orlické. Pro starší špatně pohyblivé lidi je delší cesta pěšky příliš obtížná.

Jak dodala, pod petici se už podepsalo několik set lidí, kteří s omezením dopravy nesouhlasí.

„Zabývali jsme se tím na obvodním zastupitelstvu a jako problém to vidí více zastupitelů. Ve středu to jdu probrat s panem starostou. Chceme prosadit změnu," zdůraznila Jana Vlková.

Rozhodly úspory

Ředitel Dopravního podniku města Ústí nad Labem Radek Chobot o petici ví. „O problémech občanů jsem informován. Se starostou Severní Terasy jsem již jednal a hledáme schůdné řešení," uvedl Radek Chobot.

Jízdní řád dvaapadesátky byl podle něj změněn více než před rokem, důvodem měly být úspory.

„Úplný návrat k původnímu jízdnímu řádu by znamenal zvýšení nákladů zhruba o milion korun ročně. To mi nepřipadá přijatelné. Ale pracujeme na návrhu úprav, který by vyšel místním občanům vstříc. Ten předložíme přibližně za čtrnáct dní Severní Terase a o konečné podobě rozhodne představenstvo dopravního podniku," vysvětlil ředitel.

Podstatou návrhu bude podle Chobota kompromis. „Předpokládám, že spoje ve všední den po dvaadvacáté hodině bychom neobnovovali, ale víkendové posílení dopravy je možné," přiblížil návrh Radek Chobot.

„Musím to vidět. Kdyby to jezdilo alespoň v hodinových intervalech od sedmi ráno do devatenácti hodin večer. Přes poledne si můžou dát pauzu," přála si Jana Vlková.

V souvislosti s dopravou si lidé také stále zvykají na novinky, které platí od začátku letošního roku. Situace se pomalu stabilizuje, ale zpoždění na některých linkách trvá.

„Dojíždím denně do jedné továrny v Tisé. Mám pracovní dobu od 6 hodin, ale kvůli zpoždění chodím pozdě," posteskl si v pátek Pavel Janda.

Autor: Karel Rouč

Měl by se lince 52 vrátit původní jízdní řád?

Ano

89 %

Ne

11 %

Hlasovalo: 427

Anketa byla ukončena

20.1.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Americký velvyslanec Andrew Schapiro
19 6

Schapiro v pátek skončí ve funkci, jeho rodina zůstane v Praze

TK k projektu registru smluv probíhala 16. ledna v Praze. Na snímku Michal Bláha, Hlídač smluv.
EXKLUZIVNĚ
29 26

Autor Hlídače smluv pomůže Horáčkovi s prezidentskou kampaní

Orkán Kyrill před deseti lety ničil i zabíjel

Vichr, který se v lednu 2007 prohnal celou Evropou, po sobě zanechal spoušť.

Sobotka je nakloněn pomoci krajům při zvyšování mezd řidičů

Praha - Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) je nakloněn tomu, aby vláda pomohla krajům při financování růstu mezd řidičů linkových autobusů. Sobotka to dnes řekl po jednání s hejtmany. Místopředseda Asociace krajů a liberecký hejtman Martin Půta (STAN) premiérovu garanci vítá a věří, že se výsledky dnešního jednání projeví již v únorových mzdách řidičů. Příští týden Sobotka předloží problém koaliční radě. Nařízení o zvýšení mezd řidičů od letošního ledna schválila vláda.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies