VYBERTE SI REGION

Ožije Kozí dráha? Starostové na Děčínsku bojují, naděje stále je

Děčínsko – Ledy se konečně pohnuly, Kozí dráha má naději. Představitelé Děčína, Chlumce, Jeníkova, Jílového, Krupky, Libouchce, Novosedlic, Proboštova, Telnice a Velkého Chvojna totiž podepsali memorandum o spolupráci a tím výrazně zvýšili šance na návrat vlaků na trať Děčín – Oldřichov u Duchcova, tedy na Kozí dráhu.

25.7.2012
SDÍLEJ:

Protest při rušení Kozí dráhy Foto: Karel Pech

„Podpisem memoranda dali všichni zúčastnění jasně najevo, že chtějí obnovit provoz na Kozí dráze. Připravíme koncept zajištění dopravy na této trati a společně stanovíme klíč pro příspěvkové financování provozu a provedeme výběr dopravce," řekl náměstek děčínského primátora Pavel Sinko.

O provozování dopravy na Kozí dráze uvažuje Arriva, patřící pod železničního obra Deutsche Bahn. Kdy přesně by mohly na trať vyrazit moderní vlaky německého dopravce zatím ale není jasné. Podle některých informací má Arriva v plánu propojit Kozí dráhu se železniční tratí na Moldavu v Krušných horách a pokračovat dále do Německa.

Dokázala by tak obsloužit jedním spojem region, ve kterém žije více než čtvrt milionu obyvatel, což je pro přepravce velmi zajímavé číslo.

„Dopravce není ještě zdaleka vybrán. Uvidíme jaké kdo nabídne podmínky. Chceme do financování zapojit i Ústecký kraj. Ten svého času přispíval na trať až 150 tisíci korunami. Rádi bychom, aby se jezdilo, alespoň o víkendech. Ve hře je několik variant provozu. Uvidíme," nechal se slyšet Sinko.

Návrat života na Kozí dráhu si přejí i v Proboštově.

„Provoz na Kozí dráze obec podporovala finančně částkou deset tisíc korun ročně. Tato dráha projíždí naší obcí. Víme, že má spíše rekreační účel, ale je v ní i dopravní potenciál. Doprava by měla na ní zůstat. Je to unikátní odkaz generací," řekla dříve starostka Proboštova Zdeňka Chládková.

Na Kozí dráze skončila pravidelná doprava v prosinci 2007. V následujících letech se snažily obce ležící podél trati, která v minulosti sloužila především k přepravě uhlí z Podkrušnohoří, o obnovení alespoň víkendových vlaků určených především turistům. To se sice z počátku dařilo, ale loni vlaky kvůli nedostatku financí již nevyjely. Pro své propagační jízdy si Kozí dráhy před časem vybrala společnost RegioJet.

Autor: Martin Košťál, Alexandr Vanžura

25.7.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Vojenský historický ústav má nově opravenou stíhačku MiG-15

Praha - Vojenský historický ústav (VHÚ) bude moct vystavit nově opravený stíhací bombardér MiG-15. V uplynulých pěti měsících ho zrekonstruovali pracovníci Vojenského technického ústavu (VTÚ). Představitelé VTÚ, VHÚ a ministerstva obrany ve čtvrtek opravený stroj na vojenské základně ve Kbelích představili novinářům.

Rakušan: Hnutí STAN je připraveno soudit se o mandát Drábové

Praha - Hnutí STAN je podle středočeského lídra Víta Rakušana připraveno soudit se o mandát krajské zastupitelky Dany Drábové, pokud by ho někdo napadl. Drábová je totiž předsedkyní Státního úřadu pro jadernou bezpečnost (SÚJB), ačkoli podle ministerstva vnitra mohou být zastupiteli jen řadoví státní zaměstnanci. STAN tvrdí, že souběh funkcí je podle zákona možný. I kdyby hnutí u soudu neuspělo, výsledkem bude alespoň precedentní rozhodnutí, které vyjasní současný stav, řekl dnes Rakušan novinářům.

Hasiči přejeli hocha, chvátali k požáru. Policie: Nešťastná náhoda

Krucemburk – Havlíčkobrodští kriminalisté uzavřeli vyšetřování nehody z letošního června, při níž hasiči na závodech dračích lodí v Krucemburku na Havlíčkobrodsku přejeli desetiletého chlapce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies