VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vysokorychlostní trať: Stát řeší, kudy ji povede z Lovosic

Litoměřicko – Cesta z Prahy do Drážďan po vysokorychlostní trati by v budoucnosti mohla trvat zhruba hodinu.

6.1.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: ČTK/AP/Chen Yehua

 Teď cestující tráví v rychlíku dvě hodiny a osmnáct minut. Chystaný koridor však podle plánů míjí Ústí nad Labem, což chce tamní radnice změnit.

Česká strana dokončuje územně-technickou studii na úsek Praha-Lovosice. Nová trať by měla nejkratší cestou protínat Podřipsko a Litoměřicko směrem k Českému středohoří. Podle Zdeňka Neusara z tiskového oddělení Ministerstva dopravy ČR však nelze předpokládat, že na stavbě tohoto úseku by se začalo pracovat před rokem 2020.

Velmi rychlé vlaky, které by zkrátily cestu z Berlína do Prahy ze současných čtyř hodin a třiceti minut na dvě hodiny a pětadvacet minut, tak budou projíždět krajinou zřejmě ne dříve než za dvacet let.

Problémem je, kudy vést novou trať z Lovosic směr Drážďany. Ústečtí protestují proti plánu, podle kterého by se trať vyhnula krajskému městu.

Tím nyní prochází jeden ze čtyř tranzitních železničních koridorů. Pohodlně a bez přestupu se tak Ústečané dopraví do Prahy, Bratislavy, Berlína či Hamburku. V plánu novostavby železniční trati Drážďany – Praha, který představili Sasové, je trasa vedena v širokém pásu mezi Teplicemi a Ústím.

„Radní se shodli, že je v zájmu města, aby zvažovaný koridor vedl přes Ústí a aby tu byla zastávka rychlých vlaků. Jednání s cílem tento zájem podpořit povede primátor Josef Zikmund," řekla mluvčí města Romana Macová.

Zásadním dokumentem pro rozvoj hlavních dopravních tras je evropské nařízení TEN-T (trans-european-network-transport), jehož revizi před rokem schválila EU. „Síť TEN-T je dělena do dvou vrstev, kdy hlavní síť má být dokončena do roku 2030 a globální síť do roku 2050," řekl ČTK Zdeněk Neusar z tiskového oddělení Ministerstva dopravy ČR.

V síti TEN-T chybí úsek Ústí – Drážďany. O jeho zařazení podle Neusara ČR spolu s Evropskou komisí usiluje. Česko spolu se Saskem proto nyní zadává studijní práce, na jejichž základě by trasa mohla být do sítě zařazena.

Autor: ČTK, Redakce

6.1.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Lubomír Bystroň nacistický poklad na Budišovsku hledá už více než dvacet let.
DOTYK.CZ
4

Nacistický poklad na Budišovsku: reálná možnost anebo čirá utopie?

S ukradeným autem ujížděl policistům, zastavila ho až svodidla.
4

VIDEO: S ukradeným autem ujížděl policistům, zastavila ho až svodidla

VIDEO: Tenistům budou na turnaji v Brazílii nosit míčky psi

K noze! Přines! Tyto povely opět uslyší tenisoví fanoušci na antukovém turnaji v Sao Paulo. Jak to? Hráčům totiž budou během rozehrání dělat společnost netradiční pomocníci. Míčky jim budou sbírat psi z útulku.

V obchodě už jen s účtenkou. Startuje EET

Malé krámky i velké supermarkety. Řeznictví, pekařství, trafiky nebo třeba prodejny textilu a obuvi. Tam všude už ve středu dostanete – nebo byste alespoň teoreticky měli dostat – povinnou účtenku.

Kdo neumí, ten učí? Může to být ale naopak

Ministerstvo školství chce, aby všude před tabulí stáli kvalitní lidé, kteří rozumějí svému oboru a zároveň mají požadované pedagogické vzdělání. Ne vždy se to potkává s realitou. Kvalifikovaných učitelů matematiky, fyziky a chemie je kupříkladu velký nedostatek. Nejde o planý poplach, neboť zatímco před revolucí třeba obor učitelství fyziky na Matematicko-fyzikální fakultě UK absolvovalo na 150 lidí ročně, v posledních letech je to necelá desítka.

Národní park Křivoklátsko? Kraj znovu otočil

Současný stav ochrany přírody na Křivoklátsku je dostačující, říká Ivo Šance.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies