VYBERTE SI REGION

Vysokorychlostní trať: Stát řeší, kudy ji povede z Lovosic

Litoměřicko – Cesta z Prahy do Drážďan po vysokorychlostní trati by v budoucnosti mohla trvat zhruba hodinu.

6.1.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: ČTK/AP/Chen Yehua

 Teď cestující tráví v rychlíku dvě hodiny a osmnáct minut. Chystaný koridor však podle plánů míjí Ústí nad Labem, což chce tamní radnice změnit.

Česká strana dokončuje územně-technickou studii na úsek Praha-Lovosice. Nová trať by měla nejkratší cestou protínat Podřipsko a Litoměřicko směrem k Českému středohoří. Podle Zdeňka Neusara z tiskového oddělení Ministerstva dopravy ČR však nelze předpokládat, že na stavbě tohoto úseku by se začalo pracovat před rokem 2020.

Velmi rychlé vlaky, které by zkrátily cestu z Berlína do Prahy ze současných čtyř hodin a třiceti minut na dvě hodiny a pětadvacet minut, tak budou projíždět krajinou zřejmě ne dříve než za dvacet let.

Problémem je, kudy vést novou trať z Lovosic směr Drážďany. Ústečtí protestují proti plánu, podle kterého by se trať vyhnula krajskému městu.

Tím nyní prochází jeden ze čtyř tranzitních železničních koridorů. Pohodlně a bez přestupu se tak Ústečané dopraví do Prahy, Bratislavy, Berlína či Hamburku. V plánu novostavby železniční trati Drážďany – Praha, který představili Sasové, je trasa vedena v širokém pásu mezi Teplicemi a Ústím.

„Radní se shodli, že je v zájmu města, aby zvažovaný koridor vedl přes Ústí a aby tu byla zastávka rychlých vlaků. Jednání s cílem tento zájem podpořit povede primátor Josef Zikmund," řekla mluvčí města Romana Macová.

Zásadním dokumentem pro rozvoj hlavních dopravních tras je evropské nařízení TEN-T (trans-european-network-transport), jehož revizi před rokem schválila EU. „Síť TEN-T je dělena do dvou vrstev, kdy hlavní síť má být dokončena do roku 2030 a globální síť do roku 2050," řekl ČTK Zdeněk Neusar z tiskového oddělení Ministerstva dopravy ČR.

V síti TEN-T chybí úsek Ústí – Drážďany. O jeho zařazení podle Neusara ČR spolu s Evropskou komisí usiluje. Česko spolu se Saskem proto nyní zadává studijní práce, na jejichž základě by trasa mohla být do sítě zařazena.

Autor: ČTK, Redakce

6.1.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Bugatti už prodalo 220 nových Chironů. Kupci na auto mohou čekat i tři roky

Od představení modelu Chiron v březnu letošního roku už automobilka Bugatti našla kupce pro 220 exemplářů tohoto nástupce legendárního Veyronu. Z auta se však zatím raduje jediný zákazník, všichni ostatní ještě musejí čekat.

Zmlátil dvě ženy. Zdržely jej ve prý ve frontě u pokladny

Pardubice - Z výtržnictví obvinila pardubická policie 47letého muže, který měl zmlátit dvě ženy. Jednu vážně zranil.

EET padá na zákazníky, restaurace zdražují

Berounsko - V jaké míře zasahuje nová povinnost elektronické evidence tržeb hospodským do provozu restaurací? Je jim na obtíž, nebo se s ní po sedmi dnech už sžili? Na Berounsku převažují zastánci prvního názoru.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies