VYBERTE SI REGION

Zákaz kamionů: Alespoň v noci bude klid, těší lidi

Děčínsko /HLASUJTE/ – Odpůrci kamionů považují noční zákaz za postupný krok, kamiony chtějí vykázat úplně.

3.7.2014
SDÍLEJ:

Nebezpečné esíčko se stalo konečnou už pro mnoho řidičů.Foto: Deník/ Luděk Stínil

Bojovníci proti kamionové dopravě mezi Děčínem, Benešovem nad Ploučnicí a Českou Lípou slaví první velký úspěch. V dohledné době by totiž z úzké silnice klikatící se údolím Ploučnice měly zmizet kamiony, prozatím alespoň v nočních hodinách. Pro odpůrce kamionů 
v údolí Ploučnice tím ale boj nekončí, chtějí kamiony vykázat úplně.

Kamionovou dopravou tu nejvíce trpí místní lidé. Denně totiž projede úzkým údolím mezi Děčínem a Českou Lípou stovky kamionů, které jezdí mezi dálnicí D8 a například průmyslovou oblastí v okolí Mladé Boleslavi nebo Kolína. Lidé žijící podél silnice si stěžují nejen na hustotu provozu, ale i na hluk, který kamiony způsobují. Nyní mají šanci, že se v nejbližší době alespoň
v klidu vyspí.

O řešení situace na silnici druhé třídy 262 jednal Ústecký a Liberecký kraj řadu měsíců.

„Oba kraje se dohodly na tom, že na této silnici bude zakázána noční jízda. Ideální by ale bylo, aby zde kamiony nejezdily vůbec. Zároveň jsme poslali tento týden dopis na ministerstvo dopravy, které by mělo v dané věci rozhodnout," říká radní Ústeckého kraje pro dopravu Jaroslav Komínek.

Na ministerstvo dopravy se kraje obrátily proto, že silnice zasahuje do dvou krajů. Druhým důvodem je podle Komínka to, aby jeden kraj nemohl nařknout ten druhý 
z nějaké podjatosti.

Obce podél silnice rozhodnutí vítají.

„Podařilo se nám dosáhnout toho, na čem jsme se domluvili loni v listopadu. Nyní je míček na straně ministerstva dopravy," říká benešovský zastupitel Filip Ušák, který stojí za iniciativou vykázání kamionů ze silnice mezi Děčínem a Českou Lípou.

Ministerští úředníci mají několik možností. Buď sami rozhodnou, nebo delegují rozhodovací pravomoci na jeden z krajů.

Ať již rozhodne samo ministerstvo nebo rozhodovací pravomoc přenese na některý z krajů, nechtějí obce a města podél frekventované silnice ve své snaze o úplný zákaz jízdy kamionů polevit. Zákaz nočních jízd totiž považují jen za první krok.

„Budeme se starosty řízení připomínkovat. Dáváme dohromady argumenty pro celodenní zákaz. Tím posledním a podle mne velmi pádným je otevření nového úseku rychlostní komunikace u Hrádku nad Nisou, po kterém mohou jezdit kamiony z Německa na Mladou Boleslav," nastiňuje další postup Ušák.

Pro omezování kamionů jsou starostové z dalších obcí podél silnice.

„V noci mi přijde, jako by 
řidiči kamionů vůbec nedodržovali žádné rychlostní limity. Hlavní problém jsou ale kamiony přes den, kdy přes silnici chodí například spousta dětí," říká starosta Stružnice na Českolipsku Jan Mečíř.

Největší problémy dělají kamiony v malých obcích, kde podél silnice mnohdy ani není chodník a pro chodce je to tu nebezpečné.

„U nás v obci máme podle dopravní policie úseky, které svými parametry odpovídají první třídě. Ale jen o kousek dál se již kamiony motají na úzké silnici těsně vedle baráků," dodává stružnický starosta.

Těžké kamiony by se po úplném zákazu měly přesunout na rychlostní  silnice nebo silnice první třídy. Ta vedoucí 
z Děčína na Liberec je ale 
v zimních měsících mnohdy nesjízdná. Vede totiž do prudkých kopců nad Děčínem, prubířským kamenem pro řidiče kamionů pak bývá v zimních měsících stoupání na Prácheň na Českolipsku.

Pokud by byla tato silnice nesjízdná, tak by se podle Mečíře kamiony na dvojkovou silnici dočasně vrátit mohly.

„Stačilo by na příslušné silnice instalovat proměnlivé dopravní značky, které by na zhoršenou sjízdnost nebo 
i úplnou neprůjezdnost pro kamiony upozornily. V takovém případě totiž jiná cesta než po silnici 262 není," připouští Mečíř.

Policie by ale podle něj měla víc kontrolovat přetíženost kamionů a dodržování rychlosti.

Autor: Alexandr Vanžura

ANKETA

Je noční zákaz jízdy kamionů na silnici 2/262 dobré řešení?

Ano

75 %

Ne

25 %

Hlasovalo: 142     Anketa byla ukončena

3.7.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Veslařský svět v černém. V Mařaticích pohřbili nadějného veslaře Michala Plocka

Uherské Hradiště – S juniorským mistrem Evropy i mistrem světa dvaadvacetiletým Michalem Plockem se přišly v pondělí 5. prosince rozloučil na jeho poslední cestě zhruba dvě stovky známých, přátel a rodinných příslušníků do obřadní síně hřbitovu v Uherském Hradišti, Mařaticích. Talentovaný veslař a nástupce Ondřeje Synka byl 28. listopadu nalezen mrtvý v loděnici pražské Dukly, za níž vesloval.

Vědci zkoumají léčbu nočních můr a běsů i pomocí vůní

Klecany (u Prahy) - Vědci z Národního ústavu duševního zdraví (NUDZ) v Klecanech u Prahy zkoumají léčbu nočních můr a běsů i pomocí vůní. Pracoviště je unikátní spektrem nabídky metod řešení poruch spánku, a to nejen v rámci ČR. Řada problémů se léčí nejen podáváním léků, ale zásadní jsou i psychoterapeutické postupy, říká vedoucí oddělení spánkové medicíny Jitka Bušková.

Technik z letounu s fotbalisty: Pád jsme nečekali, nikdo nekřičel

La Paz - Bolivijská vláda začala vyšetřovat podezření na nepravosti při udělení licence místní letecké společnosti LaMia, jejíž letoun minulý týden havaroval v Kolumbii s brazilskými fotbalisty. Příčinou neštěstí, při němž zemřelo 71 lidí, byl zřejmě nedostatek paliva. Informaci, že letadlo mělo udělat mezipřistání na dotankování, potvrdil dnes brazilské televizi Globo i přeživší technik Erwin Tumiri.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies