VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zákaz kamionů: Alespoň v noci bude klid, těší lidi

Děčínsko /HLASUJTE/ – Odpůrci kamionů považují noční zákaz za postupný krok, kamiony chtějí vykázat úplně.

3.7.2014
SDÍLEJ:

Nebezpečné esíčko se stalo konečnou už pro mnoho řidičů.Foto: Deník/ Luděk Stínil

Bojovníci proti kamionové dopravě mezi Děčínem, Benešovem nad Ploučnicí a Českou Lípou slaví první velký úspěch. V dohledné době by totiž z úzké silnice klikatící se údolím Ploučnice měly zmizet kamiony, prozatím alespoň v nočních hodinách. Pro odpůrce kamionů 
v údolí Ploučnice tím ale boj nekončí, chtějí kamiony vykázat úplně.

Kamionovou dopravou tu nejvíce trpí místní lidé. Denně totiž projede úzkým údolím mezi Děčínem a Českou Lípou stovky kamionů, které jezdí mezi dálnicí D8 a například průmyslovou oblastí v okolí Mladé Boleslavi nebo Kolína. Lidé žijící podél silnice si stěžují nejen na hustotu provozu, ale i na hluk, který kamiony způsobují. Nyní mají šanci, že se v nejbližší době alespoň
v klidu vyspí.

O řešení situace na silnici druhé třídy 262 jednal Ústecký a Liberecký kraj řadu měsíců.

„Oba kraje se dohodly na tom, že na této silnici bude zakázána noční jízda. Ideální by ale bylo, aby zde kamiony nejezdily vůbec. Zároveň jsme poslali tento týden dopis na ministerstvo dopravy, které by mělo v dané věci rozhodnout," říká radní Ústeckého kraje pro dopravu Jaroslav Komínek.

Na ministerstvo dopravy se kraje obrátily proto, že silnice zasahuje do dvou krajů. Druhým důvodem je podle Komínka to, aby jeden kraj nemohl nařknout ten druhý 
z nějaké podjatosti.

Obce podél silnice rozhodnutí vítají.

„Podařilo se nám dosáhnout toho, na čem jsme se domluvili loni v listopadu. Nyní je míček na straně ministerstva dopravy," říká benešovský zastupitel Filip Ušák, který stojí za iniciativou vykázání kamionů ze silnice mezi Děčínem a Českou Lípou.

Ministerští úředníci mají několik možností. Buď sami rozhodnou, nebo delegují rozhodovací pravomoci na jeden z krajů.

Ať již rozhodne samo ministerstvo nebo rozhodovací pravomoc přenese na některý z krajů, nechtějí obce a města podél frekventované silnice ve své snaze o úplný zákaz jízdy kamionů polevit. Zákaz nočních jízd totiž považují jen za první krok.

„Budeme se starosty řízení připomínkovat. Dáváme dohromady argumenty pro celodenní zákaz. Tím posledním a podle mne velmi pádným je otevření nového úseku rychlostní komunikace u Hrádku nad Nisou, po kterém mohou jezdit kamiony z Německa na Mladou Boleslav," nastiňuje další postup Ušák.

Pro omezování kamionů jsou starostové z dalších obcí podél silnice.

„V noci mi přijde, jako by 
řidiči kamionů vůbec nedodržovali žádné rychlostní limity. Hlavní problém jsou ale kamiony přes den, kdy přes silnici chodí například spousta dětí," říká starosta Stružnice na Českolipsku Jan Mečíř.

Největší problémy dělají kamiony v malých obcích, kde podél silnice mnohdy ani není chodník a pro chodce je to tu nebezpečné.

„U nás v obci máme podle dopravní policie úseky, které svými parametry odpovídají první třídě. Ale jen o kousek dál se již kamiony motají na úzké silnici těsně vedle baráků," dodává stružnický starosta.

Těžké kamiony by se po úplném zákazu měly přesunout na rychlostní  silnice nebo silnice první třídy. Ta vedoucí 
z Děčína na Liberec je ale 
v zimních měsících mnohdy nesjízdná. Vede totiž do prudkých kopců nad Děčínem, prubířským kamenem pro řidiče kamionů pak bývá v zimních měsících stoupání na Prácheň na Českolipsku.

Pokud by byla tato silnice nesjízdná, tak by se podle Mečíře kamiony na dvojkovou silnici dočasně vrátit mohly.

„Stačilo by na příslušné silnice instalovat proměnlivé dopravní značky, které by na zhoršenou sjízdnost nebo 
i úplnou neprůjezdnost pro kamiony upozornily. V takovém případě totiž jiná cesta než po silnici 262 není," připouští Mečíř.

Policie by ale podle něj měla víc kontrolovat přetíženost kamionů a dodržování rychlosti.

Autor: Alexandr Vanžura

Je noční zákaz jízdy kamionů na silnici 2/262 dobré řešení?

Ano

75 %

Ne

25 %

Hlasovalo: 142

Anketa byla ukončena

3.7.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Vladimír Mečiar
AKTUALIZOVÁNO
6

Sporné Mečiarovy amnestie. Slovenští poslanci otevřeli cestu k jejich zrušení

Mapa republiky
6

Na sněhovém poli Mapa republiky je téměř 10 metrů sněhu

Vyceněné zuby a vypoulené oči. Ronaldova busta terčem vtípků

Při slavnostním pojmenování letiště na Madeiře po Portugalci Cristianu Ronaldovi vzbudila velkou pozornost fotbalistova busta, která se stala terčem kritiky i mnoha internetových vtípků. Sochař Emanuel Santos hájí výtvor tím, že se řídil zadáním hvězdného útočníka Realu Madrid, a tvrdí, že sám Ronaldo byl s výsledkem spokojený.

AKTUALIZOVÁNO

Rusnok: Konec intervencí může nastat prakticky kdykoli

/ANKETA/- Konec režimu devizových intervencí může nastat kdykoliv po konci tzv. tvrdého závazku, tedy od dubna, řekl dnes guvernér ČNB Jiří Rusnok. Zároveň upozornil, že centrální banka již nebude zveřejňovat možné scénáře načasování konce kurzového závazku.

Marksová: Opatření vůči řidičům hraničí se šikanou. Oplatíme stejnou mincí

Česká republika a Slovensko jsou připraveny zavést protiopatření vůči některým zemím kvůli jejich požadavkům na české řidiče při vyslání do ciziny. Šoféři z některých starých unijních států by tak pro jízdu po českém a slovenském území potřebovali různé doklady v češtině a slovenštině. Novinářům to dnes řekla ministryně práce Michaela Marksová.

Sobotka zdůraznil nutnost kompromisů, aby se neopakoval brexit

/ANKETA/- Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) na dnešním společném jednání české a slovenské tripartity zdůraznil nutnost najít kompromis ohledně směrnice o vysílání pracovníků. Zasedání na zámku ve Štiříně u Prahy se předpisem zabývalo, účastníci ho kritizovali. Sobotka zdůraznil, že se země musejí v rámci Evropské unie navzájem poslouchat. Jinak mohou podle něj nastat další podobné zlomy, jako byl brexit, což by si nepřál.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies