Uvedl to mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Illiaš s tím, že v provozu je zatím jedna kolej. Provoz zastavila u Žalhostic na Litoměřicku nehoda dvou nákladních vlaků, čelně se srazily v sobotu dopoledne. Drážní inspekce už dřív řekla, že příčinou nehody byla s největší pravděpodobností lidská chyba.

Více o nehodě zde: FOTO: U Žalhostic se srazily dva nákladní vlaky

Platí plánovaná výluka

Vlaky budou zatím jezdit po jedné koleji, druhou budou i nadále opravovat a to pravděpodně až do konce týdne. "Kvůli tomu, aby tam mohly operovat jeřáby, musela být snesena dolů část trakčního vedení. Navíc se bude měnit asi 200 metrů betonových pražců. Jeden trakční sloup je zcela ohnutý, bude se tedy muset dělat nová betonová patka," řekl Illiaš.

Dopravu podle SŽDC ale omezení už příliš neovlivní, na trati platí plánovaná výluka.

Ta platila i v době nehody. Soupravy i v sobotu jezdily jen po jedné koleji. Vlak s prázdnými plošinovými vozy, který jel ve směru od Ústí nad Labem, měl zůstat stát ve Velkých Žernosekách a počkat na vlak s uhlím, který jel v opačném směru.

"Vlak od Ústí nad Labem ale ve stanici Velké Žernoseky nezastavil, projel kolem návěsti zakazující jízdu, poškodil výhybku a vjel na trať směr Litoměřice. V důsledku této nedovolené jízdy vlaku zabezpečovací zařízení změnilo návěst dovolující jízdu vlaku od Litoměřic na návěst stůj," řekl náměstek Drážní inspekce Jan Kučera.

Zachránil se skokem

Strojvedoucí druhého vlaku okamžitě zastavil. Před možným zraněním se zachránil skokem z lokomotivy. "Vlak od Ústí nad Labem narazil do stojícího vlaku rychlostí 50 - 60 kilometrů za hodinu," dodal Kučera.

Čelní srážky vlaků nejsou podle Drážní inspekce v České republice obvyklé. Před tou v Žalhosticích se naposledy stala v roce 2011 u Vodňan v jižních Čechách.

Případ vyšetřuje pro podezření z obecného ohrožení i policie. Žádné obvinění ale zatím nepadlo.