Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zastávky jsou hotové. Veřejnost je kritizuje

Ústí nad Labem – Komplikují provoz, řidiči k nim zajíždějí špatně, nastupování je proto ještě horší. Tak řada Ústečanů hodnotí nově zrekonstruované zastávky MHD.

26.11.2015
SDÍLEJ:

Zastávky jsou hotové. Veřejnost je kritizuje.Foto: Deník/Karel Pech

Zastávky, které komplikovaly během stavby život cestujícím i ostatním řidičům, veřejnost nevzala na milost ani po jejich dokončení.

Příliš velká mezera

Kritika se ozvala například na jednání Fora Zdravého města, kde na nedostatky poukázali u stolu mladých členové parlamentu dětí a mládeže, kterým vadí, že řidiči k novým zastávkám špatně zajíždějí a nechávají od jejich hrany příliš velkou mezeru.

„Mně to vlastně nevadí, přeskočím to. Ale řada starších lidí musí udělat krok dolů na zem a pak další do trolejbusu nebo na zvýšený chodník. Nová zastávka se tak stane úplně zbytečná," vysvětlil jeden z členů parlamentu dětí a mládeže v diskuzi o nutných změnách.

Usnadnění nástupu a výstupu cestujících do nových nízkopodlažních trolejbusů bylo přitom hlavním důvodem realizace přestavby zastávek, protože staré zastávky neumožňovaly, aby moderní vozy zajely až k nástupní hraně.

„Záleží to na řidičích, jakou pozornost zastavení věnují. Nové zastávky využíváme relativně krátkou dobu, řidiče upozorníme, jak by měli k zastávkám zajíždět, a budeme to více kontrolovat," slíbil náměstek ředitele Dopravního podniku města Ústí nad Labem Milan Šlejtr.

Jak dodal, začínající řidiči, kteří jsou teprve v podnikové autoškole, zastavování u nových zastávek trénují. „Zkušení řidiči by to měli zvládnout bez problémů," řekl Milan Šleitr.

Ostrůvky brzdí provoz

Další kritika se týká řešení zastávek například na Severní Terase, kde v některých místech zmizely zálivy a uprostřed ulice vznikl ostrůvek pro chodce.

„Trolejbus zastaví přímo v ulici a nedá se objet. Kdyby se náhodou porouchal, tak je to těžko překonatelná překážka v provozu. Osobní auta to s obtížemi objedou, ale pro ostatní trolejbusy je to konečná, budou muset počkat, až ten porouchaný vůz odtáhnou," poukázal řidič Jiří Šimek.

„Řešení navrhli dopravní odborníci, prošlo schvalovacím procesem. Důvodem je zpomalení dopravy a zvýšení bezpečnosti provozu na sídlištích. Staré zastávky byly špatně řešené, některé i nebezpečné s přechody pro chodce uprostřed. Uvidíme, jaké zkušenosti přinese nové řešení," poznamenal náměstek Milan Šlejtr.

Projekt rekonstrukce a modernizace zastávek a zálivů byl součástí IPRM Mobilita. Ve městě probíhal během letošního roku. Povrchy zálivů byly odbagrovány a nahrazeny pevnějším železobetonem, novou dlažbu mají chodníky u zastávek a jejich hrany byly zvýšeny.

„Realizace je ukončena. Všechny zastávky jsou zkolaudované, všech padesát. Nyní se pracuje na posledních úpravách," uvedla Eva Šartnerová, vedoucí odboru rozvoje města ústeckého magistrátu.

Původní rozpočet počítal s náklady 34,7 milionu korun, částkou 27,7 milionu korun má přispět ROP Severozápad.

„Na nezbytné dokončovací práce, s nimiž se v původní zadávací dokumentaci nepočítalo, radní uvolnili 511 080 korun. Částka bude čerpána z nevyužitých finančních prostředků z akce Strážky kanalizace a přepojení ČOV Habrovice na kanalizační síť města Ústí nad Labem," doplnila Jitka Stuchlíková z kanceláře primátorky.

Autor: Karel Rouč

Vyhovují vám nové zastávky MHD v Ústí?

Ano

10 %

Ne

90 %

Hlasovalo: 556

Anketa byla ukončena

26.11.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ammán, Jordánsko
AKTUALIZOVÁNO
1

Izraelská ambasáda v Jordánsku pod útokem, zatím asi dva mrtví

Ilustrační foto
7 8

V autoškole neuspěje každý druhý. Na vině je i stres

AUTOMIX.CZ

GALERIE: Co by bylo, kdyby Škodu nepřevzal Volkswagen? Felicia mohla být sedan

Favorit, přelomový model české automobilky Škoda, letos slaví třicetiny. A tohle je poslední ze série našich příběhů, které se věnují jeho vývoji. Tentokrát se dostaneme až k jeho nástupci, Felicii. Ta se rodila do jisté chvíle ve stejných porodních bolestech jako Favorit. Pak ale na scénu vstupuje Volkswagen.

Hrajete si s ohněm, varuje Arabská liga. Detektory neodstraníme, kontruje Izrael

"Izrael si hraje s ohněm. Jeruzalém představuje červenou linii, která nesmí být narušena," varovali ministři zahraničí zemí Arabské ligy v souvislosti s rozhodnutím Izraele instalovat u vstupu na Chrámovou horu detektory kovu. "Detektory zůstanou, kde jsou," oponuje Izrael.

Množí se falešné sbírky na ulicích. Zkušenost s nimi má už čtvrtina lidí

Předstírají, že jsou neslyšící, kteří pořádají sbírku na dobrou věc. Ale jen do chvíle, než narazí na člověka, který ovládá znakovou řeč. Pak utečou.

AKTUALIZOVÁNO

Pilný s Babišem jednali v Lánech s prezidentem o rozpočtu

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil dnes v Lánech s prezidentem Milošem Zemanem o přípravě rozpočtu na příští rok, ale i dlouhodobých aspektech české ekonomiky, třeba o chybějících lidech na trhu práce a evropských dotacích. Pravidelného jednání expertů se účastnil také Pilného předchůdce v křesle ministra financí Andrej Babiš (ANO), který návrh rozpočtu s deficitem 50 miliard připravoval. Prezident podle Hradu radil autorům rozpočtu soustředit se na investice víc než na spotřebu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení