VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kamiony na okraji Žatce parkovat nakonec přece jen nebudou

Žatec – Vedení města rozhodlo: Podél silnice se umístí zábrany. Před půl rokem to ještě odmítalo.

7.8.2016
SDÍLEJ:

Kamiony na okraji Žatce u plzeňské silnice už parkovat nebudou, zabrání jim v tom obrubníky a svodidla.Foto: Deník / Petr Kinšt

Kamiony na okraji Žatce poblíž benzínové pumpy OMV nakonec parkovat přece jen nebudou. Stávají tam „nadivoko" na nezpevněném pozemku, kde měla dřív sklad posypového materiálu Správa a údržba silnic.

Zábrany tam budou do konce roku

Umístění betonových obrub a svodidel, které by bránily vjezdu na pozemek, už od loňska doporučovala dopravní komise při radě města i odbor dopravy žatecké radnice, vedení města bylo ale proti. Až do minulých dní, kdy radní přece jen vyslovili souhlas s umístěním bariér. Ty by se tam měly objevit do konce roku.

„Podařilo se nám přesvědčit vedení města, že situace v místě je skutečně nebezpečná. Kamiony při parkování na plochu couvají, a to na silnici, kde je povolená rychlost 80 kilometrů v hodině, je nebezpečné. Nebezpečné je také, když z této plochy kamiony vyjíždějí," shrnul Jiří Dobruský, vedoucí odboru dopravy a silničního hospodářství Městského úřadu v Žatci.

Řidiči: Nemáme kde s kamiony parkovat

Řidiči kamionů si často stěžovali, že nemají v Žatci kde parkovat. Vedení města s nimi souhlasilo a umístění zábran se zdráhalo povolit. Naposledy o tom v působnosti rady města jednali zastupitelé před půl rokem, kdy návrh na instalaci bariér většinou hlasů odmítli.

Připomeňte si: Zábrany nebudou, kamiony mohou na kraji města stát dál

Pokud bude město přece jenom chtít, aby parkování pro kamiony v místě bylo možné, bez stavebních úprav se to neobejde. Před tím bude třeba ale vypracovat projekt napojení plochy na silniční síť a vše dát do souladu s legislativou.

„Pokud bude možno sjezd legálně vybudovat bez neúměrných finančních nákladů a parkování kamionů tak legalizovat, pak dopravní komise nemá námitek proti jejich parkování na tomto místě," uvádí se v zápise z jejího jednání.

Autor: Petr Kinšt

Místo události:
7.8.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Radek Štěpánek
6

Rehabilitující Štěpánek věří v comeback: Po operaci jsem spal s raketou

Ilustrační foto
16

Poplatky za přítomnost otce u porodu jsou nefér, míní rodiče

Po Manchesteru se zábava v Praze neruší. Bude se ale víc hlídat

Policistů se v metropoli objevuje víc než obvykle – a mohou mít i samopaly. Pražská policie tak reaguje na smrtící explozi po koncertu v britském Manchesteru. Podobně jako po dřívějších teroristických útocích ve městech západní Evropy mají být policisté v ulicích viditelnější – a také ozbrojenější.

Pohledem Stanislava Šulce: Složitější svět

Týdeník Economist přinesl statistiku teroristických útoků na území západní Evropy a Spojených států amerických. Připomíná, že ačkoli máme dojem permanentního ohrožení, a dokonce si myslíme, že teroristické útoky jsou na denním pořádku, v perspektivě posledních padesáti let je realita trochu jiná.

AKTUALIZOVÁNO

Vrah z Manchesteru je Salman Abedí, britský občan libyjského původu

/VIDEA, FOTOGALERIE, INFOGRAFIKA/ Celkem 22 mrtvých a minimálně 59 zraněných, vesměs mladých lidí. Taková je bilance exploze v koncertní hale v Manchesteru. Odpálil se zde sebevražedný útočník, policie vyšetřuje teroristický čin. Totožnost je známa, jde o 22letého Salmana Abedího, britského občana z Manchesteru, jehož rodiče přišli z Libye. K činu se přihlásil Islámský stát. Zatčeni byli tři podezřelí, pachatel měl patrně komplice. Zveřejněna byla zatím jména tří obětí, nemocnice přijaly 12 vážně zraněných dětských pacientů. V zemi byl vyhlášen kritický stav ohrožení terorismem.

Policejní razie u Mercedesu. Vyšetřovatelé pátrali po falšování emisí

Další automobilka se dočkala prohledávání kanceláří kvůli emisním problémům. Tentokrát zavítala německá kriminálka do kanceláří celosvětového vedení automobilky Daimler, která vlastní značku Mercedes. 23 prokurátorů a 230 policistů prohledalo jedenáct kancelářských prostor v několika spolkových zemích.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies