VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Železniční oddělení skončilo, ale policisté mezi kolejemi chytají zloděje i nadá

Ústecko - Když došlo v lednu 2013 ke zrušení železniční policie, řada železničářů z toho nebyla nadšená. Policisté proškolení pro pohyb na železnici měli na starosti boj s kriminalitou mezi výhybkami a kolejemi, ale byli převeleni.

22.10.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Tomáš Kubelka

Příběh železniční policie na Ústecku od ledna 2013 je příběhem policistů, kteří posílili obvodní oddělení Ústí n. L. město o 3 policisty a 1 občanského pracovníka. V rámci Ústí nad Labem neštěmické oddělení získalo dva muže, oddělení v Krásném Březně čtyři a oddělení v Trmicích jednoho policistu. Na kriminálku byl přidělen jeden policista.

Z kolejí neodešli

Vedoucí územního odboru policie v okresu Ústí nad Labem je plukovník Vladimír Danyluk. Vzpomíná: „Když policisté z železničního oddělení posílili obvodní oddělení, přenesli svoji zkušenost na tyto útvary, a byli proškolení z bezpečnostních předpisů v železniční dopravě také další policisté. Tím se zvýšila schopnost policie operovat nejen v běžném civilním prostředí, ale také v podmínkách provozu železnice. Schopnosti železničního oddělení nebyly ztraceny, ale spíše rovnoměrně rozvrstveny od Povrlů po Trmice."

Podle Danyluka se posílení obvodních oddělení o železniční specialisty vyplatilo.

„Oproti roku 2013 došlo na železnici v rámci ústeckého okresu k nárůstu kriminality, ale roste i objasněnost. Zloději mají na svědomí především krádeže barevných kovů a kovových zařízení.

Příčiny růstu krádeží na železnici lze spatřovat především v tom, že jde převážně o recidivisty, kteří se této trestné činnosti dopouštějí opakovaně. Řada z nich se dostala na svobodu po prezidentské amnestii v roce 2013. Mezi pachateli jsou často i drogově závislí, kteří potřebují peníze na drogy. Dalším důvodem krádeží je zhoršující se sociální situace mezi sociálně slabými skupinami obyvatelstva a nezaměstnanost," vysvětluje Danyluk.

Železničáři s policií spolupracují

Velký zájem o spolupráci s policií má ústecká Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). Neboť správci železniční trati přicházejí o mnoho peněz kvůli krádeži součástek a kabelů.

„Spolupráce se SŽDC je výborná. Provozovatelé dráhy nám vycházejí všemožně vstříc. Vědí, že je důležité včasné informování o krádeži.

Např. v případě krádeží kabelů zabezpečovacího zařízení oznámí signalizace železničářům poruchu. Jakmile mají potvrzeno, že nejde o poruchu, ale o krádež, oznámí útok policii. V některých případech při hledání zlodějů jde po trati z jedné strany policejní hlídka a z druhé psovod se psem. Jindy je zadrží policisté, když se snaží zmizet v ulicích města, či ve sběrně, kam odnášejí ukradené součástky z trati." zdůraznil Danyluk.

Občané nejsou lhostejní

Podle Veroniky Hyšplerové z ústeckého krajského policejního ředitelství policisté oceňují rostoucí také sílící spolupráci s občany.

„Lidé nám hlásí podezřelý pohyb osob u trati nebo přímo v kolejišti. Hlídky vyjíždí i k podezřelým ohníčkům, protože lidé hlásí policii též místa, kde zloději vypalují kabely. Občané stále více spolupracují v boji s kriminalitou. Z mobilního telefonu se stává velmi účinná zbraň proti zlodějům," komentuje situaci Hyšplerové. Dochází proto k situacím, kdy zloději rychle odhodí svůj lup při útěku před městskými strážníky nebo policisty z obvodních oddělení. Proto např. došlo ke kuriózní situaci, kdy zlodějský lup zaevidovali úředníci mezi ztrátami a nálezy na městském úřadu v Trmicích. Ocitly se tam mezi různými věcmi dvě železniční brzdy, tedy evidentně majetek SŽDC. Byly nalezeny letos v květnu v ulici K Pivovaru v Trmicích.

Autor: František Roček

22.10.2014
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Dětská skupina. Ilustrační foto.
14

Dvouleté děti nejsou do školek zralé. Potřebují individuální péči

Ilustrační foto.
4 8

Pamlsková vyhláška. Děti nakupují sladkosti mimo školy

AUTOMIX.CZ

Zapomenuté české automobilky: Wikov nabízel luxus, zaujal i první "kapkou"

Tatru a Škodu zná v naší zemi každý. Jsou tu ale i další, méně známé automobilky, mezi které spadá například Wikov. Strojírenský podnik původně vyrábějící zemědělské stroje vdechnul život vozům, kterým se dnes přezdívá „československý Rolls-Royce".

Kvůli EET nemají kamberští prodejnu potravin

Závažný problém řeší aktuálně již měsíc obec Kamberk. Obyvatelé této vsi nemají, kde v obci nakoupit základní potraviny. Provozovatelka krámku na konci února skončila. Nechtěla kupovat drahou pokladnu pro EET.

Jarolím o sestavě na trpaslíka: Jankto? Řekl si o místo, do utkání nastoupí

/OD ZVLÁŠTNÍHO ZPRAVODAJE DENÍKU/ Přestože dorazil kouč české fotbalové reprezentace Karel Jarolím do San Marina dobře naladěn, neupustil od svého zvyku. Ani před utkáním s trpaslíkem (jinak se 203. národnímu týmu v žebříčku FIFA říkat nedá) neprozradil médiím složení základní jedenáctky.

Zvoník Ladislav Leksa: Změna času je proti přírodě

/ROZHOVOR/ V noci na neděli se mění čas ze zimního na letní. Kdo by si myslel, že všechny kostelní hodiny potřebují při změně času ručně seřídit, ten by se mýlil. Hodiny v klášterním kostele sv. Josefa v Obořišti má na starosti místní řemeslník a také zvoník Ladislav Leksa. Už zhruba sedm let na nich přesný čas řídí družice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies