Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zmizí ostudy města? Také horní nádraží čeká proměna

Litoměřice – Už nyní mohou Litoměřičtí postupně sledovat kompletní přeměnu autobusového nádraží ve spodní části centra města. Nový terminál jim má začít sloužit již 3. srpna.

21.7.2015
SDÍLEJ:

Horní nádraží v LitoměřicíchFoto: Deník/Karel Pech

Brzy se navíc začne rýsovat i nová podoba vlakového nádraží v blízkosti Pokratic. Železniční stanice bude kvůli plánované výstavbě nových perónů a celkové modernizaci od 29. srpna do 29. října mimo provoz. Na oplátku se lidé ovšem dočkají kvalitnějšího zázemí a především pak lepší dostupnosti celé lokality pomocí bezbariérového přechodu pro pěší.

Připravované stavební práce mají Správu železniční dopravní cesty (SŽDC) dohromady stát téměř 118 milionů korun. Provede je sdružení firem Strabag Rail a N+N – Konstrukce a dopravní stavby Litoměřice. Vedle nich se o zakázku ucházela ještě společnost Monzas, s nabídkovou cenou zhruba 121 milionů korun ale neuspěla.

Stavební práce mají trvat čtyři měsíce. V termínu od 29. srpna do 29. října si vyžádají úplnou výluku na trati. Vlaky tak nahradí autobusy. Ty však budou mít pro spojení mezi oběma břehy Labe stejně jako ostatní k dispozici pouze litoměřický most generála Chábery. Rekonstrukce uzavřeného Tyršova mostu má být hotová až na konci roku.

Pro rekonstrukci stanice Litoměřice horní nádraží se SŽDC rozhodlo proto, že rozsah kolejiště již neodpovídá potřebám dnešního ani výhledového provozu na trati. Z šesti kolejí tak zůstanou jen tři. První pro projíždějící vlaky, druhá pro končící, třetí pro mimořádnosti v dopravě.

U horního nádraží…

Délka tří nových nástupišť bude 90 metrů. První se bude nacházet více vlevo, směrem k přechodu pro pěší. K 2. nástupišti má být zajištěný úrovňový přístup přímo od výpravní budovy nádraží, ke 3. pak z 2. povede přechod.

Chystané úpravy se ovšem dotknou pouze prostoru v dráze. Staniční budovu dál vlastní České dráhy. Podle posledních informací ale připravují převod na SŽDC a významné investice neplánují.

Chystané úpravy

• optimalizace rozsahu kolejiště – snížení počtu kolejí na tři
• vybudování nových bezbariérových nástupišť včetně nových přístupů k nim
• zřízení nového železničního přechodu pro pěší na spojnici Nezvalovy a Resslovy ulice
• rekonstrukce zařízení dráhy
• dodání nového informačního a rozhlasového zařízení, osvětlení, prvků pro nevidomé

Autor: Veronika Weissová

21.7.2015
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Peníze. Ilustrační foto.
1 15

Minimální mzda roste. Tisícům lidí kvůli tomu zdraží pojistné

Srážka auta s vlakem u Žerůtek skončila tragicky.
8

Tragické prázdniny. Na jihomoravských silnicích zemřelo už 17 lidí

DOTYK.CZ

Vinařský fond podpoří kampaní povinné značení domácích vín

Vinařský fond, který je marketingovou organizací českých a moravských vinařů, připravuje kampaň na podporu větší známosti povinného značení domácích vín trikolórou. Vytvoření kampaně stálo zhruba tři miliony korun, za její mediální nasazení fond zaplatí asi 5,5 milionu korun.

Zubní pohotovost? Na Vyškovsku stále v ohrožení. Lidé jezdí pro pomoc až do Brna

Nebudeme na pohotovosti sloužit, protože se nám to finančně nevyplatí, vyhrožovali na jaře zubaři ve Vyškově. Uskutečnila se dokonce schůzka mezi předsedou okresní stomatologické komory Jiřím Wolfem a vedením nemocnice.

VIDEO: V Indii zmodrali psi. Důvodem je průmyslový odpad v řece

Černí, hnědí, bílí, strakatí. Takové zbarvení vídáme u psů běžně. Na předměstí indického města Bombaj se ovšem objevili modří psi. Důvod? Za změnu jejich srsti totiž může po šetření případu jedna z továren, která vypouštěla do řeky Kasadi průmyslový odpad a barviva. Firmu už úřady zavřely.

Výzva pro Slavii: Cesta k milionům vede přes aktivitu i chladnou hlavu

/ANKETA/ Úsměvy a dobrá nálada. Toho je plný Eden, přestože pro fotbalisty Slavie to dnes večer žádná legrace nebude. Po prohře na Kypru s APOELem 0:2 jsou totiž jednou nohou na pokraji vyřazení z Ligy mistrů. Na to, aby se Pražané přiblížili vysněné milionářské soutěži, mají dnes minimálně 90 minut. Vzepřou se prognó-zám odborníků i sázkových kanceláří a postoupí?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení