VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zmizí ostudy města? Také horní nádraží čeká proměna

Litoměřice – Už nyní mohou Litoměřičtí postupně sledovat kompletní přeměnu autobusového nádraží ve spodní části centra města. Nový terminál jim má začít sloužit již 3. srpna.

21.7.2015
SDÍLEJ:

Horní nádraží v LitoměřicíchFoto: Deník/Karel Pech

Brzy se navíc začne rýsovat i nová podoba vlakového nádraží v blízkosti Pokratic. Železniční stanice bude kvůli plánované výstavbě nových perónů a celkové modernizaci od 29. srpna do 29. října mimo provoz. Na oplátku se lidé ovšem dočkají kvalitnějšího zázemí a především pak lepší dostupnosti celé lokality pomocí bezbariérového přechodu pro pěší.

Připravované stavební práce mají Správu železniční dopravní cesty (SŽDC) dohromady stát téměř 118 milionů korun. Provede je sdružení firem Strabag Rail a N+N – Konstrukce a dopravní stavby Litoměřice. Vedle nich se o zakázku ucházela ještě společnost Monzas, s nabídkovou cenou zhruba 121 milionů korun ale neuspěla.

Stavební práce mají trvat čtyři měsíce. V termínu od 29. srpna do 29. října si vyžádají úplnou výluku na trati. Vlaky tak nahradí autobusy. Ty však budou mít pro spojení mezi oběma břehy Labe stejně jako ostatní k dispozici pouze litoměřický most generála Chábery. Rekonstrukce uzavřeného Tyršova mostu má být hotová až na konci roku.

Pro rekonstrukci stanice Litoměřice horní nádraží se SŽDC rozhodlo proto, že rozsah kolejiště již neodpovídá potřebám dnešního ani výhledového provozu na trati. Z šesti kolejí tak zůstanou jen tři. První pro projíždějící vlaky, druhá pro končící, třetí pro mimořádnosti v dopravě.

U horního nádraží…

Délka tří nových nástupišť bude 90 metrů. První se bude nacházet více vlevo, směrem k přechodu pro pěší. K 2. nástupišti má být zajištěný úrovňový přístup přímo od výpravní budovy nádraží, ke 3. pak z 2. povede přechod.

Chystané úpravy se ovšem dotknou pouze prostoru v dráze. Staniční budovu dál vlastní České dráhy. Podle posledních informací ale připravují převod na SŽDC a významné investice neplánují.

Chystané úpravy

• optimalizace rozsahu kolejiště – snížení počtu kolejí na tři
• vybudování nových bezbariérových nástupišť včetně nových přístupů k nim
• zřízení nového železničního přechodu pro pěší na spojnici Nezvalovy a Resslovy ulice
• rekonstrukce zařízení dráhy
• dodání nového informačního a rozhlasového zařízení, osvětlení, prvků pro nevidomé

Autor: Veronika Weissová

21.7.2015
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Fanoušci brněnské Komety slaví gól. Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO
31

Vztek fanoušků Komety. Za lístek zaplatí o 280 korun víc než příznivci Hradce

Tatra 613 ze služeb KGB.
AUTOMIX.CZ
23

Na prodej je Tatra 613 s mrazivou minulostí. Sloužila u KGB

Až polovina sudových vín je pančovaná. Prodej v trafikách či na benzínkách končí

Prodej tekuté révy od dubna výrazně zpřísní. Prodejci chtějí zdražit, podle vinařů k tomu neexistuje důvod.

Británie požádá o odchod z EU, začnou dvouletá jednání

Británie ve středu oficiálně požádá o odchod z Evropské unie. Začne tak nelehký proces vyjednávání o podmínkách opuštění evropského bloku, jehož členem se země stala v roce 1973. Britové podpořili takzvaný brexit v loňském červnovém referendu, podle průzkumů veřejného mínění byla jedním z jejich hlavních motivů touha po omezení imigrace.

Byty pro chudé v Brně: Projekt je překvapivě úspěšný, hodnotí opozice

Cestu z ubytovny hledají jen těžko kvůli počtu dětí, romskému původu nebo tomu, že nemohou našetřit na kauci. Padesátka takových rodin hledá pomoc v brněnském projektu rychlého zabydlení. Poslední z nich se mají ubytovat ještě v tomto měsíci.

Skotský parlament bude hlasovat o referendu o nezávislosti

Skotský parlament dnes bude debatovat a hlasovat o výzvě k vypsání dalšího referenda o samostatnosti Skotska. První ministryně Nicola Sturgeonová usiluje o referendum kvůli chystanému vystoupení Británie z Evropské unie. Podle agentury Reuters je téměř jisté, že skotský parlament její návrh podpoří.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies