VYBERTE SI REGION

Zmizí ostudy města? Také horní nádraží čeká proměna

Litoměřice – Už nyní mohou Litoměřičtí postupně sledovat kompletní přeměnu autobusového nádraží ve spodní části centra města. Nový terminál jim má začít sloužit již 3. srpna.

21.7.2015
SDÍLEJ:

Horní nádraží v LitoměřicíchFoto: Deník/Karel Pech

Brzy se navíc začne rýsovat i nová podoba vlakového nádraží v blízkosti Pokratic. Železniční stanice bude kvůli plánované výstavbě nových perónů a celkové modernizaci od 29. srpna do 29. října mimo provoz. Na oplátku se lidé ovšem dočkají kvalitnějšího zázemí a především pak lepší dostupnosti celé lokality pomocí bezbariérového přechodu pro pěší.

Připravované stavební práce mají Správu železniční dopravní cesty (SŽDC) dohromady stát téměř 118 milionů korun. Provede je sdružení firem Strabag Rail a N+N – Konstrukce a dopravní stavby Litoměřice. Vedle nich se o zakázku ucházela ještě společnost Monzas, s nabídkovou cenou zhruba 121 milionů korun ale neuspěla.

Stavební práce mají trvat čtyři měsíce. V termínu od 29. srpna do 29. října si vyžádají úplnou výluku na trati. Vlaky tak nahradí autobusy. Ty však budou mít pro spojení mezi oběma břehy Labe stejně jako ostatní k dispozici pouze litoměřický most generála Chábery. Rekonstrukce uzavřeného Tyršova mostu má být hotová až na konci roku.

Pro rekonstrukci stanice Litoměřice horní nádraží se SŽDC rozhodlo proto, že rozsah kolejiště již neodpovídá potřebám dnešního ani výhledového provozu na trati. Z šesti kolejí tak zůstanou jen tři. První pro projíždějící vlaky, druhá pro končící, třetí pro mimořádnosti v dopravě.

U horního nádraží…

Délka tří nových nástupišť bude 90 metrů. První se bude nacházet více vlevo, směrem k přechodu pro pěší. K 2. nástupišti má být zajištěný úrovňový přístup přímo od výpravní budovy nádraží, ke 3. pak z 2. povede přechod.

Chystané úpravy se ovšem dotknou pouze prostoru v dráze. Staniční budovu dál vlastní České dráhy. Podle posledních informací ale připravují převod na SŽDC a významné investice neplánují.

Chystané úpravy

• optimalizace rozsahu kolejiště – snížení počtu kolejí na tři
• vybudování nových bezbariérových nástupišť včetně nových přístupů k nim
• zřízení nového železničního přechodu pro pěší na spojnici Nezvalovy a Resslovy ulice
• rekonstrukce zařízení dráhy
• dodání nového informačního a rozhlasového zařízení, osvětlení, prvků pro nevidomé

Autor: Veronika Weissová

21.7.2015
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nejdelší železniční tunel v České republice bude hotový za rok

Kyšice, Plzeň – Ražba druhého tubusu mezi Kyšicemi a Plzni je rychlejší.

Taneční soutěž StarDance vyhrál Piškula před Bankem a Plodkovou

Praha - Vítězem osmé řady taneční soutěže StarDance se stal herec Zdeněk Piškula, který tančil s Veronikou Lálovou. Ve finále dnes předstihl lyžaře Ondřeje Banka s Evou Krejčířovou. Třetí skončila v diváckém hlasování herečka Jana Plodková s Michalem Padevětem. Odborná porota v přímém přenosu České televize ohodnotila stejným počtem bodů dnešní výkony Piškuly a Plodkové, Bank v tomto pořadí zůstal třetí.

Veterinární správa varuje chovatele před ptačí chřipkou

Benešov – Odbor životního prostředí na základě výzvy Státní veterinární správy upozornil občany a zvláště drobnochovatele drůbeže na výskyt ptačí chřipky. „V současné době se už v několika státech Evropy objevila řada případů vysoce patogenní ptačí chřipky u volně žijících ptáků i v chovech drůbeže," uvedl vedoucí odboru Tomáš Heřmánek.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies