VYBERTE SI REGION

Obchvat Prahy se opozdí

PRAHA - Nečekaná komplikace nastala na jižní části obchvatu kolem Prahy. Stavbaři totiž nemohou zahájit práce na dva kilometry dlouhém mostě vedoucím Radotínským údolím nad soutokem Vltavy a Berounky.

26.6.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Jaroslav Sýbek

Investor se totiž zatím nedohodl s majitelem pozemku pod plánovaným mostem. Zdržení stavbaři odhadují na pár měsíců a tvrdí, že stavba bude dokončena včas. Investor, kterým je Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), doufá, že se vše vyřeší do konce září. „Dohadujeme se na finančním vyrovnání se soukromou firmou. Probíhající jednání jsou na dobré cestě. Na řešení majetkoprávních problémů je stále časová rezerva,“ řekla Martina Vápeníková z ŘSD.

„V současné době stále držíme termín zprovoznění v roce 2009,“ sdělila Vápeníková. Společností, která se zatím nemůže se staviteli dohodnout, je výrobce svařovaných ocelových konstrukcí pro důlní techniku, společnost Schäfer - Menk. Ta se však brání tomu, že je vina na její straně. „Pokud ŘSD v současnosti odmítáme pustit na naše pozemky, je tomu tak z toho důvodu, že odmítá respektovat smlouvu z roku 2006. Jakmile začne své závazky řádně plnit, jsme připraveni poskytnout veškerou nezbytnou součinnost, ke které jsme se zavázali,“ sdělila jednatelka společnosti Magdalena Zemanová.

Celý jih musí být otevřen najednou

Most nad Radotínským údolím je součástí úseku Lahovice – Slivenec. Aby ale mohla být jižní část obchvatu Prahy otevřena, musí provoz na všech úsecích mezi dálnicemi začít najednou. Auta by jinak zahltila okolní obce. Mezi Lahovicemi a dálnicí D1 jsou na dvou úsecích také problémy s pozemky, ale situace ani zde není dramatická. Sice už bylo vydáno územní rozhodnutí, ale proti vyvlastnění se odvolalo několik účastníků. „Protáhnou se přípravy, ale věříme, že se s majiteli pozemků na finanční kompenzaci dohodneme,“ sdělil hlavní inženýr stavby Petr Kural. Tyto dva úseky nejsou technologicky příliš náročné, takže zde by se i přes současné problémy s pozemky mělo vše stihnout do roku 2009.

Říčany našly kompromis

Příprava na navazující jihovýchodní část obchvatu též neprobíhá bez problémů. V chybějícím úseku mezi dálnicí D1 a Běchovicemi zatím není zcela jasná trasa. Říčany a některé okolní obce chtějí, aby se část silnice zařízla pod zem. Původní projekt s tím přitom vůbec nepočítal. „Nechceme být zbytečně konfrontační, máme vůli se dohodnout,“ řekla starostka Říčan Adriena Mrázová. K dohodě minulý týden skutečně došlo a ŘSD projekt upraví.

„Bude to kompromisní řešení. Chceme najít už při přípravách s obcemi a sdruženími společnou řeč, aby později jejich odvolávání vše nezdržovalo,“ pokračovala Vápeníková. Stavba tohoto úseku by měla začít do dvou let a hotová bude v roce 2012.

Na severu stále vzdoruje Suchdol

Kromě jižní a jihovýchodní části je v pražském obchvatu chybějící část také na severu mezi Ruzyní a Satalicemi. Tento třicetikilometrový úsek je rozdělen na tři části. Oproti jihu zde zatím investor na žádné problémy s pozemky nenarazil. Komplikace však způsobuje dlouholetý odpor suchdolské radnice a tamějších občanských sdružení. Nelíbí se jim trasa chystaného okruhu, který prochází jejich obcí. „Proti navržené variantě okruhu budeme bojovat ze všech sil,“ prohlásil starosta Suchdola Petr Hejl.

Vzdorovitá obec nechce ve své blízkosti ani navazující most přes Vltavu. „Vadí nám, že se na něm bude slučovat městská a tranzitní doprava. Nechceme tady druhý Barrandovský most,“ dodal starosta Hejl. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) už ale požádalo o územní rozhodnutí. „Věříme, že i přes problémy tuto část obchvatu stihneme do pěti let,“ uvedla Martina Vápeníková z ŘSD. O rok déle bude trvat podle předpokladů stavba úseku Březiněves – Satalice. Investor totiž musí podle požadavku ministerstva životního prostředí vypracovat studii o dopadu stavby na životní prostředí a až potom může zažádat o územní rozhodnutí.

Celý obchvat Prahy bude mít celkem 83 kilometrů a odhad jeho ceny je 80 milionů korun. Současné plány počítají s tím, že bude zprovozněn v roce 2013. To ale pouze v případě, že se neukáží ještě nějaké další problémy s pozemky.

26.6.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
3

Poslanec ANO navrhuje přísnější regulaci výstavby mešit

Automatické sněhové řetězy Gecko.

VIDEO: Automatické sněhové řetězy. Nový vynález pochází z Česka

Déčko může mít ze začátku jen dvě stanice. Sousedící

Praha /INFOGRAFIKA/ - Problémy s výkupem pozemků komplikují stavbu metra D. Dopravní podnik nyní vypracovává analýzu, v jakém pořadí by se měly stanice trasy budovat. V úvahu přichází i varianty, které nepočítají s tím, že by vozy z počátku jezdily až do Písnice.

AKTUALIZOVÁNO

V Itálii havaroval autobus s maďarskými školáky. Zemřelo 16 lidí

Při páteční nehodě autobusu s maďarskými školáky u Verony na severu Itálie zahynulo 16 lidí. Informovala o tom dnes italská záchranná služba, která původně hovořila o sedmi mrtvých. Autobus začal hořet na výjezdu z dálnice. Příčina nehody zatím není jasná, ale podle svědectví jiného řidiče mohl mít autobus problém s kolem.

Ze zavaleného hotelu v Itálii vytáhli další čtyři živé lidi

Z trosek lavinou zasypaného hotelu ve střední Itálii záchranáři v noci na dnešek vyprostili další čtyři živé lidi, což zvyšuje počet zachráněných na devět. Informovala o tom dnes italská záchranná služba. Pět lidí bylo vyproštěno už v pátek. Lavina na hotel, v němž bylo kolem 30 lidí, spadla ve středu krátce po zemětřesení, které zasáhlo střední Itálii.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies