VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Hazard na kolejích

HRADEC KRÁLOVÉ - Řidič tvrdí, že ho na železničním přejezdu u ČKD v Hradci Králové málem smetl vlak. Technici Českých drah odpovědnost odmítají. Na vině je prý neznalost dopravních předpisů.

9.10.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Archiv

Řidič Antonín Müller tvrdí, že kvůli špatné signalizaci na železničním přejezdu málem přišel o život.
„Přijížděl jsem autem ve středu ve čtvrt na čtyři odpoledne od Hradce Králové k přejezdu u bývalého ČKD. Závory byly nahoře a na signalizaci svítilo bílé světlo. Všechno se zdálo v pořádku. Ale blížil se vlak,“ popsal událost Antonín Müller.
Technici Českých drah popisovaný stav rezolutně vylučují. „Ano, ve středu odpoledne jsme na přejezdu řešili určité obtíže. Světelná signalizace ale byla vypnutá. V žádném případě bílé světlo svítit nemohlo,“ uvedl přednosta Správy sdělovací a zabezpečovací techniky Jiří Martínek.
Při bagrování na břehu Labského náhonu v Plotištích přerušil jeden z pracovníků komunikační kabel. Proto zabezpečovací systém drah uzavřel přejezd u Masarykovy školy a u ČKD byly vypnuty světelná signalizace i závory.
Podle slov přednosty správy Jiřího Martínka není problém na straně Českých drah, ale u motoristů, kteří nevědí, jak se mají v podobném případě zachovat.

Řidič: Přejezd u ČKD není bezpečný

Na železničních přejezdech jde o život. Přesvědčil se o tom i Antonín Müller z Náchoda.
Jel autem ve středu z Hradce Králové ve směru na Jaroměř. Na železničním přejezdu u bývalého ČKD na světelném zařízení podle něj svítilo bílé světlo. Müller se ale naštěstí rozhlédl. Blížil se vlak.

„To je směšné. Bílé světlo svítit nemohlo. Přejezd byl ve výluce, z činnosti byly vyřazeny závory i světelná signalizace. Bezpečnost byla zajištěna tím, že strojvedoucí měli příkaz k opatrné jízdě,“ sdělil přednosta Správy sdělovací a zabezpečovací techniky Jiří Martínek.

Příkaz k opatrné jízdě podle přednosty Martínka pro strojvůdce znamená, že před přejezdem ve výluce musí houkat a přibližovat se k němu rychlostí pět kilometrů za hodinu. Jenže řidič Müller tvrdí, že žádnou houkačku neslyšel.

Vinu dává Martínek jednoznačně řidičům. Neznají prý předpisy. „Pokud nesvítí přejezdové zabezpečovací zařízení, někteří řidiči si myslí, že nemůže přijet vlak a přejezd je pro ně bezpečný. To je ale mnohdy osudový omyl,“ sdělil. Dodal, že stížnosti podobné těm od Antonína Müllera mu lidé volají nebo mailují přibližně dvakrát do týdne. „Musím se tomu smát,“ říká. A to navzdory tomu, že může jít o lidské životy.

9.10.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
4

Oslavy, nebo poslední bitva? Čeští poslanci věří, že EU chytí druhý dech

Stanislav Šulc.
13

Komentář Stanislava Šulce: Babiš nás zklamal. Je čas jít dál

Experti: připlácení na péči vylepší zdraví i rozpočet státu

Čeští pacienti jsou rekordmany ve zdravotní turistice. Ke svému lékaři zajdou i dvanáctkrát za rok. Přitom Skandinávcům to stačí jen třikrát a rakouským sousedům sedmkrát. Česko to stojí zbytečných dvacet miliard korun navíc.

OBRAZEM: Nejlepší fotografie týdne

Prohlédněte si nejpovedenější snímky našich fotografů, pořízené během uplynulého týdne.

Le Penová se sešla s Putinem. Kritizovala sankce EU vůči Rusku

Předsedkyně krajně pravicové francouzské Národní fronty (NF) a kandidátka v nadcházejících francouzských prezidentských volbách Marine Le Penová dnes na zasedání zahraničního výboru Státní dumy (dolní komory ruského parlamentu) prohlásila, že nevidí žádný důvod pro to, aby se Francie k Rusku chovala nepřátelsky. Podle agentury TASS se Le Penová zároveň vyjádřila nesouhlasně o sankcích, které na Rusko uvalila EU.

Drama na magistrátě: muž napadl strážného, poslal ho ke špatné přepážce

Neobvyklé pěstní drama se tento týden odehrálo v budově Magistrátu města Ostravy. Čtyřicetiletý muž, který si chtěl vyřídit pas, chtěl zlynčovat strážného.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies