VYBERTE SI REGION

Strážníci se zhrozili. Řidiči si udělali z Chebu závodiště

CHEB - Nejrychleji jezdí řidiči po ulici 17. listopadu a Ašské. Takové jsou předběžné závěry chebských strážníků, kteří v těchto dnech testovali zdarma zapůjčený radar na měření rychlosti.

11.10.2007
SDÍLEJ:

Chebští strážníci se zaměřili na dodržování povolené rychlosti ve městě. S pomocí zapůjčeného radaru naměřili zatím nejvyšší rychlost 96 km/h.Foto: DENÍK/Petr Przeczek

„Rychlost budeme měřit ještě do pátku 12. října. Pak všechny výsledky vyhodnotíme,“ informoval včera velitel chebské městské policie Jiří Šmolík. V dalších chebských ulicích jezdí řidiči podle něj znatelně pomaleji.

„Je to dáno také tím, že například ve Vrázově ulici často číhají dopravní policisté,“ pousmál se Šmolík.

Zatím poslední měření prováděli strážníci v ulici 17. listopadu.

„V době od 16 do 17.15 hodin jsme zde v obou směrech přistihli při rychlé jízdě 17 řidičů. Pět z nich dostalo blokovou pokutu tisíc korun a na ostatní čeká správní řízení,“ zdůraznil Šmolík.

Blokovou pokutu zaplatí rychlí řidiči, pokud jejich rychlost ve městě nepřekročí 70 kilometrů v hodině. Na ty ještě rychlejší čeká správní řízení, ve kterém dostanou mnohem vyšší peněžní pokutu a navíc ještě obávané body.

„Nejrychlejší řidič, kterého jsme přistihli, jel rychlostí 96 kilometrů za hodinu. Bylo to v Ašské ulici,“ upřesnil Šmolík.

Většina chebských řidičů ani netuší, že strážníci mají k dispozici radar.

„Kdyby se raději zaměřili na bezdomovce, kteří každého obtěžují nebo na prostitutky, kterých jsou plné ulice,“ řekl David Hlaváček z Chebu. „Takhle mají v rukou drahou hračku. Mám obavy aby s ní nezačali šikanovat řidiče,“ dodal.

Dopravní policie na Chebsku má ale na celé území okresu k dispozici jediný radar se záznamovým zařízením. V ulicích města se tak objeví málokdy. Velká část řidičů se proto spoléhá na to, že na jejich přestupek nikdo nepřijde.

„Ono stačí jít jen kousek po Ašské ulici. Řidiči tu jezdí jak blázni. Člověk má strach jít i přes přechod nahoře na ˇZlaťáku´. I když jsou tam semafory, tak nevíte, zda to ubrzdí,“ postěžovala si seniorka Jarmila Kolářová.

Radar mají strážníci jen zapůjčený. Po vyhodnocení všech přestupků možná požádají radnici o jeho zakoupení. Zařízení stojí několikset tisíc korun, dodavatel ale nabízí i možnost jeho pořízení na splátky.

„K obsluze radaru už máme proškolené tři dvoučlenné hlídky. Zařízení navíc umí pořídit i obrazovou dokumentaci přestupku,“ sdělil Šmolík. Strážníci chodí na kontroly na rozdíl od policistů jen ve dvou.

„Rychlost vozidel snímají při čelním pohybu. Tak jedna hlídka dokáže rychlost změřit a zároveň hříšníka zastavit a přestupek na místě vyřídit,“ pochvaloval si zapůjčený radar velitel městské policie. Radar je vysoce mobilní. Hlídka ho může držet v ruce nebo ho umístit na stativ.Otom, zda radnice radar strážníkům pořídí, budeme chebské řidiče včas informovat.

11.10.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Veslařský svět v černém. V Mařaticích pohřbili nadějného veslaře Michala Plocka

Uherské Hradiště – S juniorským mistrem Evropy i mistrem světa dvaadvacetiletým Michalem Plockem se přišly v pondělí 5. prosince rozloučil na jeho poslední cestě zhruba dvě stovky známých, přátel a rodinných příslušníků do obřadní síně hřbitovu v Uherském Hradišti, Mařaticích. Talentovaný veslař a nástupce Ondřeje Synka byl 28. listopadu nalezen mrtvý v loděnici pražské Dukly, za níž vesloval.

Vědci zkoumají léčbu nočních můr a běsů i pomocí vůní

Klecany (u Prahy) - Vědci z Národního ústavu duševního zdraví (NUDZ) v Klecanech u Prahy zkoumají léčbu nočních můr a běsů i pomocí vůní. Pracoviště je unikátní spektrem nabídky metod řešení poruch spánku, a to nejen v rámci ČR. Řada problémů se léčí nejen podáváním léků, ale zásadní jsou i psychoterapeutické postupy, říká vedoucí oddělení spánkové medicíny Jitka Bušková.

Technik z letounu s fotbalisty: Pád jsme nečekali, nikdo nekřičel

La Paz - Bolivijská vláda začala vyšetřovat podezření na nepravosti při udělení licence místní letecké společnosti LaMia, jejíž letoun minulý týden havaroval v Kolumbii s brazilskými fotbalisty. Příčinou neštěstí, při němž zemřelo 71 lidí, byl zřejmě nedostatek paliva. Informaci, že letadlo mělo udělat mezipřistání na dotankování, potvrdil dnes brazilské televizi Globo i přeživší technik Erwin Tumiri.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies