Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Problém D1? Přetíženost a chaos. Vysočinský úsek potřebuje několik změn

JIHLAVA - Když se nejvytíženější dopravní tepna v republice zastaví, je Vysočina v koncích. Právě náš kraj totiž protíná celkem dvaadevadesátikilometrový úsek „dé jedničky“.

21.11.2007 2
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Filip Sušanka

„Řidiči stále nevědí, jak správně uhnout sanitce nebo hasičům, kteří se ucpanou kolonou snaží prodrat ke zraněným lidem,“ řekl při svém nedávném projevu v Poslanecké sněmovně, v rámci projektu Ochrana obyvatel, Zdeněk Kadlec z krajského úřadu.

A právě tyto okamžiky mohou rozhodnout o životě či smrti zraněných osob.

Z toho důvodu vydal kraj „Desatero pro řidiče“, které je dostupné na jeho internetových stránkách.

Dalším velkým problémem, který Vysočinu trápí, je chaotické sjíždění řidičů z dálnice, když je zablokovaná, na krajské komunikace.

Jejich kapacity totiž nejsou takový nápor schopny zvládnout. „Přetíženost dálnice, špatný technický stav a nízká technická vybavenost přináší řidičům obrovká rizika,“ uvedl pro Deník Zdeněk Kadlec.

Pro případ ucpané tepny navrhuje kraj několik řešení.

„Určitě by pomohlo dopravní značení s proměnlivými symboly. Ty by byly řízeny dálkově a v případě nehody by omezovaly rychlost,“ pokračuje Kadlec.

Neumí grafiku

Několik takových tabulí je již instalováno. Je jich však málo a nedostačují.

„Informačních tabulí je potřeba více, a navíc, ty stávající neumí zpracovávat piktogramy. Kdyby to uměly, tak se například u sněhové kalamity zobrazí zákaz předjíždění nákladních aut, a tím se předejde zácpám,“ dodává hejtman Miloš Vystrčil.

Druhou možností, která je navrhována, je napojení kamerového systému na dálniční policii. To již také funguje, ale pouze v omezeném rozsahu. „Jejich počet je třeba posílit, aby policie a hasiči věděli, jak a odkud přijet, když kolona brání průjezdu k nehodě,“ míní hejtman.

„Kamerový systém vznikal postupně. Naráží proto na technologické potíže, neboť se skládá z různých technologií. Celkové sladění je z toho důvodu náročné. Jednáme ale o tom,“ řekl Deníku Pavel Doležal, šéf brněnského ředitelství silnic a dálnic, jež tepnu spravuje.

Stejné je to i u proměnlivého dopravního značení.

„Telematická zařízení jsou náročná a musí se pečlivě naplánovat. Možností to však je,“ zakončil Pavel Doležal.

21.11.2007 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
18

Žilní roztok může být škodlivý. Musí zmizet z nemocnic

Okupace srpen 1968. Ilustrační foto.
24

Trpké výročí. Připomínáme si 49 let od vpádu vojsk Varšavské smlouvy

Pláčete nad červivým ovocem? Odvezte ho do palírny

Červivé ovoce zavařovat nebudete, ale byla by škoda ho vyhodit. Může z něho být totiž dobrá pálenka. V článku vám nastíníme stručný postup, jak plody na pálení připravit.

Vláda a odbory budou jednat o růstu platů ve veřejném sektoru

Zástupci vlády a odborů budou dnes odpoledne vyjednávat o růstu platů ve veřejném sektoru. Českomoravská konfederace odborových svazů (ČMKOS) žádá pro učitele zvýšení o 15 procent a pro ostatní pracovníky o deset procent, a to od listopadu. Premiér Bohuslav Sobotka odborářský požadavek podporuje.

K ochraně rysů v Evropě se spojí šest zemí včetně Česka

Tři evropské rysí populace včetně té na Šumavě budou v následujících třech letech sledovat odborníci ze šesti zemí, kteří vytvoří strategii pro mezinárodní ochranu tohoto silně ohroženého druhu. Projekt s názvem 3Lynx připravilo ministerstvo životního prostředí a bude stát asi 2,3 milionu eur, největší část půjde z evropských peněz.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení