VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Problém D1? Přetíženost a chaos. Vysočinský úsek potřebuje několik změn

JIHLAVA - Když se nejvytíženější dopravní tepna v republice zastaví, je Vysočina v koncích. Právě náš kraj totiž protíná celkem dvaadevadesátikilometrový úsek „dé jedničky“.

21.11.2007 2
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Filip Sušanka

„Řidiči stále nevědí, jak správně uhnout sanitce nebo hasičům, kteří se ucpanou kolonou snaží prodrat ke zraněným lidem,“ řekl při svém nedávném projevu v Poslanecké sněmovně, v rámci projektu Ochrana obyvatel, Zdeněk Kadlec z krajského úřadu.

A právě tyto okamžiky mohou rozhodnout o životě či smrti zraněných osob.

Z toho důvodu vydal kraj „Desatero pro řidiče“, které je dostupné na jeho internetových stránkách.

Dalším velkým problémem, který Vysočinu trápí, je chaotické sjíždění řidičů z dálnice, když je zablokovaná, na krajské komunikace.

Jejich kapacity totiž nejsou takový nápor schopny zvládnout. „Přetíženost dálnice, špatný technický stav a nízká technická vybavenost přináší řidičům obrovká rizika,“ uvedl pro Deník Zdeněk Kadlec.

Pro případ ucpané tepny navrhuje kraj několik řešení.

„Určitě by pomohlo dopravní značení s proměnlivými symboly. Ty by byly řízeny dálkově a v případě nehody by omezovaly rychlost,“ pokračuje Kadlec.

Neumí grafiku

Několik takových tabulí je již instalováno. Je jich však málo a nedostačují.

„Informačních tabulí je potřeba více, a navíc, ty stávající neumí zpracovávat piktogramy. Kdyby to uměly, tak se například u sněhové kalamity zobrazí zákaz předjíždění nákladních aut, a tím se předejde zácpám,“ dodává hejtman Miloš Vystrčil.

Druhou možností, která je navrhována, je napojení kamerového systému na dálniční policii. To již také funguje, ale pouze v omezeném rozsahu. „Jejich počet je třeba posílit, aby policie a hasiči věděli, jak a odkud přijet, když kolona brání průjezdu k nehodě,“ míní hejtman.

„Kamerový systém vznikal postupně. Naráží proto na technologické potíže, neboť se skládá z různých technologií. Celkové sladění je z toho důvodu náročné. Jednáme ale o tom,“ řekl Deníku Pavel Doležal, šéf brněnského ředitelství silnic a dálnic, jež tepnu spravuje.

Stejné je to i u proměnlivého dopravního značení.

„Telematická zařízení jsou náročná a musí se pečlivě naplánovat. Možností to však je,“ zakončil Pavel Doležal.

21.11.2007 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Základní škola v Plánici, kde došlo k incidentu mezi učitelem a hajlujícím žákem.
8

Učitel nic nespáchal, zato hajlující romský žák má problém. I jeho rodina

Ženy měly na páteční demonstraci v New Yorku ke 100 dnům Trumpova vládnutí jasno. Donald Trump ženy zklamal.
1 5

Donald Trump o svých sto dnech: Jsem hodně rychlý, nejrychlejší ze všech

Hodina velkých změn v pražské hromadné dopravě je tu

Ve skutečnost se od soboty mění dlouhodoběji připravované rozsáhlé změny v Pražské integrované dopravě.

EXKLUZIVNĚ

Velvyslanec Jevhen Perebyjnis: I my Ukrajinci máme svého Jana Palacha

/ROZHOVOR, VIDEO/ Kdyby nebylo ukrajinské armády, ta ruská by dnes možná stála na hranicích Evropské unie, řekl mimo jiné v rozhovoru pro Deník ukrajinský velvyslanec Jevhen Perebyjnis. Když hovoří o Krymu a východní Ukrajině, nepoužívá termíny anexe, obsazení nebo odtržení, ale okupace. Nový ukrajinský ambasador v České republice je člověk, který i v diplomatické pozici dokáže věci pojmenovávat přímo.

Sobotka: Jednání o brexitu se nesmí dotknout peněz ve fondech EU

Český premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) odletěl na mimořádný summit 27 zemí Evropské unie k odchodu Velké Británie z bloku.

DOTYK.CZ

Letní festivaly bez EET? Pivo jen na stojáka a nechtějte k němu tatranku

Čím se budou letošní letní festivaly lišit od těch loňských? Tak třeba tím, že si možná častěji než dřív budete moci dát pivo jenom "na stojáka". A že k němu nedostanete balené oříšky ani tatranku. Důvodem je elektronická evidence tržeb.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies