VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Problém D1? Přetíženost a chaos. Vysočinský úsek potřebuje několik změn

JIHLAVA - Když se nejvytíženější dopravní tepna v republice zastaví, je Vysočina v koncích. Právě náš kraj totiž protíná celkem dvaadevadesátikilometrový úsek „dé jedničky“.

21.11.2007 2
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Filip Sušanka

„Řidiči stále nevědí, jak správně uhnout sanitce nebo hasičům, kteří se ucpanou kolonou snaží prodrat ke zraněným lidem,“ řekl při svém nedávném projevu v Poslanecké sněmovně, v rámci projektu Ochrana obyvatel, Zdeněk Kadlec z krajského úřadu.

A právě tyto okamžiky mohou rozhodnout o životě či smrti zraněných osob.

Z toho důvodu vydal kraj „Desatero pro řidiče“, které je dostupné na jeho internetových stránkách.

Dalším velkým problémem, který Vysočinu trápí, je chaotické sjíždění řidičů z dálnice, když je zablokovaná, na krajské komunikace.

Jejich kapacity totiž nejsou takový nápor schopny zvládnout. „Přetíženost dálnice, špatný technický stav a nízká technická vybavenost přináší řidičům obrovká rizika,“ uvedl pro Deník Zdeněk Kadlec.

Pro případ ucpané tepny navrhuje kraj několik řešení.

„Určitě by pomohlo dopravní značení s proměnlivými symboly. Ty by byly řízeny dálkově a v případě nehody by omezovaly rychlost,“ pokračuje Kadlec.

Neumí grafiku

Několik takových tabulí je již instalováno. Je jich však málo a nedostačují.

„Informačních tabulí je potřeba více, a navíc, ty stávající neumí zpracovávat piktogramy. Kdyby to uměly, tak se například u sněhové kalamity zobrazí zákaz předjíždění nákladních aut, a tím se předejde zácpám,“ dodává hejtman Miloš Vystrčil.

Druhou možností, která je navrhována, je napojení kamerového systému na dálniční policii. To již také funguje, ale pouze v omezeném rozsahu. „Jejich počet je třeba posílit, aby policie a hasiči věděli, jak a odkud přijet, když kolona brání průjezdu k nehodě,“ míní hejtman.

„Kamerový systém vznikal postupně. Naráží proto na technologické potíže, neboť se skládá z různých technologií. Celkové sladění je z toho důvodu náročné. Jednáme ale o tom,“ řekl Deníku Pavel Doležal, šéf brněnského ředitelství silnic a dálnic, jež tepnu spravuje.

Stejné je to i u proměnlivého dopravního značení.

„Telematická zařízení jsou náročná a musí se pečlivě naplánovat. Možností to však je,“ zakončil Pavel Doležal.

21.11.2007 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Premiér Bohuslav Sobotka oznámil 2. května v Praze rozhodnutí podat demisi své vlády.
13 9

Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO

Prezident Milos Zeman jmenoval 24. května na Pražském hradě Ivana Pilného ministrem financí.
AKTUALIZOVÁNO
16 12

Ve vládě skončil Andrej Babiš, Pilný dokončí jeho misi

Zatajit dech a vydržet. Nová metoda lépe cílí na nádory

/FOTOGALERIE/- Nikdo neumí léčit rakovinu šetrněji než my, hlásí odborníci z pražského Protonového centra. Našli unikátní metodu, díky které dokážou sežehnout jen skutečně nemocnou tkáň. Jenomže další lékaři se k protonům staví rezervovaně. Podle šéfa odborné společnosti, která radioterapii zastřešuje, není tato léčba stále dostatečně ověřená. Její cena je navíc příliš vysoká.

Policie z Manchesteru: útočník nejednal sám, jde o síť, kterou rozplétáme

Britští vyšetřovatelé se snaží zmapovat poslední pohyb sebevražedného atentátníka Salmana Abediho. Podle nich byl součástí širší teroristické sítě.

Dva sebevražední atentátníci zabili tři policisty v Jakartě

Ve východní části hlavního města Indonésie Jakarta se ve středu večer odpálili v blízkosti autobusové zastávky dva sebevražední atentátníci. Výbuchy zabily tři indonéské policisty a zranily dalších deset lidí. Uvedla to agentura Reuters.

Trump chce snížit příspěvek OSN, ta varuje, že nedokáže pokračovat v práci

Pokud americký prezident Donald Trump skutečně sníží finanční prostředky, které Spojené státy poskytují Organizaci spojených národů, nebude tato organizace schopna pokračovat v práci. Uvedl to její mluvčí. OSN chce s Washingtonem jednat o možné finanční reformě.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies