VYBERTE SI REGION

Problém D1? Přetíženost a chaos. Vysočinský úsek potřebuje několik změn

JIHLAVA - Když se nejvytíženější dopravní tepna v republice zastaví, je Vysočina v koncích. Právě náš kraj totiž protíná celkem dvaadevadesátikilometrový úsek „dé jedničky“.

21.11.2007 2
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Filip Sušanka

„Řidiči stále nevědí, jak správně uhnout sanitce nebo hasičům, kteří se ucpanou kolonou snaží prodrat ke zraněným lidem,“ řekl při svém nedávném projevu v Poslanecké sněmovně, v rámci projektu Ochrana obyvatel, Zdeněk Kadlec z krajského úřadu.

A právě tyto okamžiky mohou rozhodnout o životě či smrti zraněných osob.

Z toho důvodu vydal kraj „Desatero pro řidiče“, které je dostupné na jeho internetových stránkách.

Dalším velkým problémem, který Vysočinu trápí, je chaotické sjíždění řidičů z dálnice, když je zablokovaná, na krajské komunikace.

Jejich kapacity totiž nejsou takový nápor schopny zvládnout. „Přetíženost dálnice, špatný technický stav a nízká technická vybavenost přináší řidičům obrovká rizika,“ uvedl pro Deník Zdeněk Kadlec.

Pro případ ucpané tepny navrhuje kraj několik řešení.

„Určitě by pomohlo dopravní značení s proměnlivými symboly. Ty by byly řízeny dálkově a v případě nehody by omezovaly rychlost,“ pokračuje Kadlec.

Neumí grafiku

Několik takových tabulí je již instalováno. Je jich však málo a nedostačují.

„Informačních tabulí je potřeba více, a navíc, ty stávající neumí zpracovávat piktogramy. Kdyby to uměly, tak se například u sněhové kalamity zobrazí zákaz předjíždění nákladních aut, a tím se předejde zácpám,“ dodává hejtman Miloš Vystrčil.

Druhou možností, která je navrhována, je napojení kamerového systému na dálniční policii. To již také funguje, ale pouze v omezeném rozsahu. „Jejich počet je třeba posílit, aby policie a hasiči věděli, jak a odkud přijet, když kolona brání průjezdu k nehodě,“ míní hejtman.

„Kamerový systém vznikal postupně. Naráží proto na technologické potíže, neboť se skládá z různých technologií. Celkové sladění je z toho důvodu náročné. Jednáme ale o tom,“ řekl Deníku Pavel Doležal, šéf brněnského ředitelství silnic a dálnic, jež tepnu spravuje.

Stejné je to i u proměnlivého dopravního značení.

„Telematická zařízení jsou náročná a musí se pečlivě naplánovat. Možností to však je,“ zakončil Pavel Doležal.

21.11.2007 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:
AKTUALIZOVÁNO
U Vnorov na Hodonínsku potřetí ve dvou týdnech vykolejil vlak. Mimo železnici se tentokrát dostala přední kola posunovací lokomotivy na vyloučené koleji při pracích na zprůjezdnění trati.

V místě tragické nehody u Vnorov vykolejila další lokomotiva

Vnorovy /FOTOGALERIE/ – Nedávno se u Vnorov na Hodonínsku srazil vlak s traktorem, poté tam vykolejil i nehodový vlak s jeřábem. Ve stejném místě není klid ani druhý týden po tragické nehodě. V pondělí odpoledne tam jednou nápravou vykolejila posuvná lokomotiva.

Nařčení z obtěžování? Čtyři děti ve třídě, zhroucená učitelka, ředitel zůstává

Tršice – V patové situaci je samospráva v Tršicích ve sporu o učitelku Vandu Fabianovou, kterou ředitel místní základní školy propustil kvůli nařčení, že letos v květnu na škole v přírodě v Ostružné na Jesenicku sexuálně obtěžovala prvňáky.

Saúdskoarabský král kvůli ropě snížil příjmy vysokým činitelům

Rijád – Saúdskoarabský král Salmán se dnes rozhodl citelně snížit platy a příplatky vysokým vládním činitelům. K tomuto kroku ho přiměla nízká cena ropy, která má nadále vážný dopad na ekonomiku království, informovala agentura AP.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies