VYBERTE SI REGION

Zájem o bulvár stoupá. Pomohla mu smrt skladatele

PRAHA - Smrt hudebního skladatele Karla Svobody vyvolala rekordní zájem Čechů o bulvární tisk. Během února se denně prodalo v průměru přes 800 tisíc bulvárních titulů.

6.5.2007
SDÍLEJ:

Bulvárním titulům se daří. A nic nenaznačuje, že by se to v dohledné době mělo změnitFoto: Ondřej Besperát

Mezi bulvární deníky jsou počítány Blesk, Šíp a Aha!

Ze statistik vyplývá, že prodej bulvárních deníkův Česku rostl i před Svobodovou smrtí.Podle mediálních odborníků za to může především zvýšení konkurence na trhu.

Smrt láká

Smrt populárního hudebního skladatele na konci ledna zvedla náklad bulvárníchtitulů až na dvojnásobek průměru.

Podobný zájem čtenářů vyvolala naposledy smrt hokejového trenéra Ivana Hlinky před třemi lety.

Fotografie Karla Svobody na týdny obsadily titulní strany bulvárních periodik.

Zpravodajství o smrti skladatele nejen v bulvárních médiích kritizovala etická komise Syndikátu novinářů, podle které média nerespektovala soukromí osob.

"Český bulvár není tvrdší než v jiných evropských státech, aleobčas mu chybí určitá hranice, za kterou by jít neměl. Zprávy za touto hranicí totiž pobuřují i čtenáře bulváru," říká odborník na média z Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy Tomáš Trampota.

Rozhoduje čtenář

PodleTrampoty je zájem o bulvár v Česku srovnatelný s jinými evropskými státy. "V Česku je však obtížné najít hranici mezi bulvárem a takzvaným seriozním tiskem," říká. "Některé seriozní deníky jako Mladá fronta Dnes zpracovávají témata způsobem, který jsme dříve považovali za bulvární."

Podle Trampotyje tato takzvaná bulvarizace médií způsobena silnou konkurencí a tím, že v Česku je trh pro seriozní média malý.

Noviny se však kvůli ekonomickým tlakům mění na celém světě.

Zatímco dříve určovali tématanovináři, dnes je ve větší míře určují čtenáři. Díky tomu ubývá politických témat a objevuje se více zpráv ze školství, zdravotnictví nebo showbyznysu.

Blesk a ti druzí

Patnáct let udržuje vůdčí pozici na trhu s českým bulvárním tiskem deník Blesk. V posledním roce se však začal jeho náklad snižovat.

Konkurence díky masivní reklamní kampani přetáhla Blesku tisíce čtenářů.

Přesto zůstává Blesk nejčtenějším českým novinovým titulem vůbec. Druhou nejčtenější Mladou frontu Dnes si kupuje v průměru o 150 tisíc lidí méně.

Prvním bulvárnímtitulem v Česku byl deník Expres. V roce 1996jej odkoupil vydavatel Blesku, firma Ringier.Ta pak vydávání Expresu zastavila.

Na český trh se během posledních patnácti let neúspěšně zkoušelo probojovatněkolik dalších titulů jako Super, Impuls nebo SuperSpy.

Denní prodaný náklad bulvárních deníků:

Leden 1997Leden 2006Leden 2007Únor 2007Blesk 244 500502 700450 500511 200Šíp065 200102 200170 800Aha!00109 500137 500

Zdroj: Kancelář ověřování nákladu ABC ČR.

6.5.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

POHLEDEM DENÍKU: Zeman a jeho lidé. Co se děje na Hradě?

Odchod vrchního protokoláře Jindřicha Forejta spustil lavinu otázek ohledně toho, jak to vlastně na Pražském hradě chodí.

Mikuláše, anděla a čerta na Slovensku zadržela policie

Bratislava - Tři sourozence převlečené za Mikuláše, anděla a čerta zadržela v západoslovenské Skalici policie. Bratr a jeho dvě sestry v kostýmech měli neobvykle rozdělené role: zatímco Mikuláš koledoval, anděl kradl, informovala slovenská média.

Šedesátiletá řidička smetla před semafory dítě, je těžce zraněné

Česká Třebová - Vážná nehoda se stala ještě za bílého dne uprostřed České Třebové. Auto zde srazilo dítě.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies