VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nejbezpečnější silnice? V Plzni, Tachově a Rakovníku

Pojišťovna sestavila žebříček bezpečné dopravy

25.5.2007
SDÍLEJ:

Foto: Ondřej Besperát, Aktuálně.cz

Praha - Nejbezpečnějšími městy pro motoristy, chodce a cyklisty jsou Plzeň, Tachov a Rakovník. Podle žebříčku, který sestavuje Česká pojišťovna, byla Plzeň nejbezpečnější mezi krajskými městy, Tachov a Rakovník se dělí o prvenství na okresní úrovni.

Pojišťovna už třetím rokem sleduje statistiky dopravních nehod ve třinácti krajských a devětapadesáti okresních městech.

Vychází z oficiálních policejních údajů o usmrcených a těžce zraněných a tato čísla přepočítává ještě například na počet obyvatel nebo motorových vozidel v tom kterém městě. Zvláštní zřetel se při sestavování tabulek bere na nehody, které se staly kvůli nepřiměřené rychlosti.

Tachov a Rakovník bez usmrceného

Prohlédněte si žebříček krajských měst

Pořadí bývalých okresních měst můžete porovnat ZDE

Dopravní policisté i odborníci přikyvují: žebříček podle nich má svoji vypovídací hodnotu. Vítězná města ho pochopitelně také podporují.

"Samozřejmě, že to odpovídá," říká mluvčí tachovské policie Václav Blahník. Uvádí statistiku, podle níž loni v Tachově nezemřel při dopravní nehodě žádný člověk.

Blahník to přičítá častým policejním kontrolám a také tomu, že se zlepšil průjezd městem - na místech častých kolizí se vybudovaly kruhové křižovatky.

Výhoda? Nejsme tranzitní město

V Rakovníku dokonce nezemřel na silnici žádný člověk už dva roky. Počátkem tohoto roku zde ovšem zahynula dvacetilá žena při dopravní nehodě, za níž stála opilost řidiče. "Vloni ani předloni jsme tady neměli žádnou smrtelnou ani vážnou nehodu," připomíná mluvčí rakovnické policie René Černý.

Podle starosty Zdeňka Nejdla je výhodou Rakovníku také to, že není tranzitním městem, takže ulice nejsou tolik přecpány auty jako ve městech, přes něž vedou dálkové trasy. Radnice navíc osvětlila některé přechody pro chodce a na frekventované silnici směrem k Praze vybudovala kruhový objezd.

Rakovník je v čele žebříčku České pojišťovny podruhé za sebou.

Plzeň chystá kamerový systém

Z Plzně sice nová dálnice odvedla část tranzitní dopravy, ale přesto je doprava stále velmi hustá. Co městu pomohlo do čela žebříčku krajských měst?

"Není tady vysloveně problémová křižovatka," soudí plzeňský radní Petr Rund. Rušná Rokycanská třída protíná neobydlenou část města, na křížení Klatovské a Americké ulice je zase omezená rychlost.

"V každém případě je ještě co zlešovat," uznává ovšem Rund. Město chce podle něho například vybudovat kamerový systém, který by sledoval rychlost aut a průjezd vozidel na semaforech.

Kdo se nejvíce zlepšil

Česká pojišťovna hodnotila i to, která města v žebříčku poskočila nejvíce vzhůru. Z krajských měst je to Hradec Králové, z okresních Česká Lípa a Kolín.

Na opačném konci žebříčku s titulem nejméně bezpečného krajského, respektive okresního města, se v hodnocení pojišťovny umístilo Ústí nad Labem a Kutná Hora.

 

               Pořadí bývalých okresních měst                             

1.- 2. Rakovník                               31. Bruntál                                              1.- 2. Tachov 32. Znojmo 3. Uherské Hradiště 33. Břeclav 4. Česká Lípa 34. Louny 5. Litoměřice 35. Teplice 6. Mělník 36. Kladno 7. Sokolov 37. Vyškov 8. Vsetín 38. Prostějov 9. Přerov 39. Pelhřimov 10. Šumperk 40. Karviná 11. Třebíč 41. Chrudim 12. Benešov 42. Písek 13. Domažlice 43. Ústí nad Orlicí 14. Trutnov 44. Klatovy 15. Kolín 45. Jeseník 16. Strakonice 46. Mladá Boleslav 17. Jindřichův Hradec 47. Havlíčkův Brod 18. Semily 48. Opava 19. Beroun 49. Rychnov n. Kněžnou 20. Tábor 50. Kroměříž 21. Prachatice 51. Děčín 22. Hodonín 52. Žďár nad Sázavou 23. Příbram 53. Frýdek-Místek 24. Český Krumlov 54. Nymburk 25. Svitavy 55. Cheb 26. Rokycany 56. Blansko 27. Nový Jičín 57. Jablonec nad Nisou 28. Jičín 58. Náchod 29. Most 59. Kutná Hora 30. Chomutov 60.
25.5.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Lubomír Bystroň nacistický poklad na Budišovsku hledá už více než dvacet let.
DOTYK.CZ
4

Nacistický poklad na Budišovsku: reálná možnost anebo čirá utopie?

MONTÁŽ pokladen pro elektronickou evidenci tržeb. Ilustrační foto.
7

Druhá vlna EET: obchodníci si stěžují, někteří i končí

Psychicky nemocný muž se popral s policisty, pak skočil z mostu

Na mělnickém mostě přes Labe se v pondělí odpoledne odehrála scéna, podobná těm, které diváci znají jen z akčních filmů. V sanitce libereckých záchranářů, kteří do beřkovické psychiatrické nemocnice převáželi psychicky nemocného muže z Českolipska, totiž došlo k potyčce. Pacient, který zjevně nechtěl podstoupit léčbu, se ve voze popral s policisty, kteří na něho dohlíželi.

V obchodě už jen s účtenkou. Startuje EET

Malé krámky i velké supermarkety. Řeznictví, pekařství, trafiky nebo třeba prodejny textilu a obuvi. Tam všude už ve středu dostanete – nebo byste alespoň teoreticky měli dostat – povinnou účtenku.

Kdo neumí, ten učí? Může to být ale naopak

Ministerstvo školství chce, aby všude před tabulí stáli kvalitní lidé, kteří rozumějí svému oboru a zároveň mají požadované pedagogické vzdělání. Ne vždy se to potkává s realitou. Kvalifikovaných učitelů matematiky, fyziky a chemie je kupříkladu velký nedostatek. Nejde o planý poplach, neboť zatímco před revolucí třeba obor učitelství fyziky na Matematicko-fyzikální fakultě UK absolvovalo na 150 lidí ročně, v posledních letech je to necelá desítka.

Poslanci ČSSD odmítají spojovat Mládkova nástupce se sjezdem

Poslanci ČSSD odmítají, že by výběr nástupce dnes odvolaného ministra průmyslu a obchodu Jana Mládka (ČSSD) nějak souvisel s nadcházejícím sjezdem strany. Novinářům to dnes řekl místopředseda poslaneckého klubu strany Roman Váňa, podle něhož premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) nemá zapotřebí obchodovat s funkcemi. Předseda poslaneckého klubu TOP 09 a Starostů František Laudát naopak uvedl, že se obává, že Sobotka nadřadil své politické zájmy nad zájmy země. Sobotka chce jméno nového ministra oznámit po sjezdu sociální demokracie.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies