Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

O víkendu zahynulo čtyřikrát víc lidí než před rokem

PRAHA - První prázdninový víkend byl letos čtyřikrát černější než ten loňský.Za sobotu a neděli přišlo na českých silnicích podle aktuálních policejních statistiko život osm lidí.

2.7.2007
SDÍLEJ:

Dopravních nehod s vážnými následky neubylo. Naopak.Foto: DENÍK/Ondřej Špalek

O stejném víkendu loni zemřeli dva lidé, což znamenalo výrazný pokles proti roku předchozímu - o prvním prázdninovém víkendu v roce 2005 zahynulo 12 lidí. V roce 2004 zemřelo na silnicích deset lidí, v roce 2003osmnáct osob a v roce 2001 si první prázdninový víkend vyžádal dokonce 21 obětí.

Mrtvých na silnicích zase přibývá

Letošní první prázdninový víkend přesně zapadá do současného nepříznivého trendu. Zatímco vloni i díky nově zavedenému bodovému systému a zpřísnění pokut za porušování dopravních pravidel klesl počet mrtvých na 956 osob, což bylo nejméně od roku 1990, letos nejtragičtějších havárií zase přibýbá.

Podle posledních údajů zahynulo na silnicích od ledna do května o 35 lidí více než vloni, podle neoficiálních údajů se ovšem v červnu toto číslo zvýšilo na padesát osob.

Brněnské Centrum dopravního výzkumu ve své analýze bodového systému tvrdí, že je to důsledek nedostatečné kontroly řidičů.

Sobota: 392 nehod. Neděle: 314

V neděli se v České republice stalo celkem 314 dopravních nehod, zemřelo šest lidí. U obce Dolní Kalná na Trutnovsku přejel časně ráno nákladní automobil muže, který zraněním podlehl. Při nehodě mezi obcemi Čestín a Krasoňovice na Kutnohorsku zemřela manželská dvojice, jejíž vůz narazil do stromu.

Další tři oběti si vyžádaly nehody na Svitavsku, Olomoucku a Uherskohradišťsku. Při nedělních nehodách bylo těžce zraněno 13 osob, lehké zranění utrpělo 75 lidí.

Ze sobotních 392 dopravních nehod měly dvě tragické následky. U Mnichovic poblíž Prahy automobil srazil a usmrtil chodce. Také havárii osobního vozu na staré silnici z Chebu do Pomezí nepřežil jeden člověk. Osm lidí utrpělo při sobotních střetech těžká zranění, 79 bylo zraněno lehce.

Už v pátek zahynuli dva lidé

Nejčastější příčinou nehod v sobotu i v neděli byl nesprávný způsob jízdy - policisté jej o víkendu zaznamenali ve 202 případech. Nepřiměřená rychlost způsobila o víkendu celkem 111 nehod, 94 řidičů nedalo přednost v jízdě. Čtrnáct kolizí nastalo kvůli nesprávnému předjíždění. Dalších 71 havárií zavinili řidiči pod vlivem alkoholu - v sobotu jich bylo 36, v neděli 35.

V pátek, který prázdninovému víkendu předcházel, policie zaznamenala celkem 604 dopravních nehod, při dvou z nich přišli o život tři lidé. Na Orlickoústecku zemřeli dva lidé, v Moravských Budějovicích na Třebíčsku nepřežil srážku s nákladním automobilem motocyklista. Toto tragické číslo se nevymyká předchozím letům - loni zahynuli čtyři lidé, předloni tři.

2.7.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Pohřešované dívky
AKTUALIZOVÁNO

Policie díky všímavým lidem našla obě zmizelá děvčátka

Slávistický kotel
7

Cizinci v Česku? Sparta je v klidu, Slavia má problém

Ceny chat a chalup vystřelily vzhůru. Za rok se zvýšily o téměř 200 tisíc korun

/INTERAKTIVNÍ INFOGRAFIKA/ Domek se zahradou vhodný k rekreaci seženete v průměru za 1,3 milionu korun.

Andrzej Duda podepsal jeden ze sporných zákonů polské soudní reformy

Polský prezident Andrzej Duda podepsal zbývající z trojice nedávno parlamentem schválených zákonů, které jsou součástí reformy polské justice. Tu kritizovala Evropská unie i domácí opozice.

Pohledem Stanislava Šulce: Oč jde v Polsku

V souvislosti s Polskem se v posledních dnech vypráví několik příběhů. Jeden vykresluje skvělou hrdou zemi, která si dělá doma pořádek a zlá Evropská unie jí při tom hází byrokratické klacky pod nohy. A v ulicích stojí desítky tisíc lidí, kteří vládní stranu Právo a spravedlnost (PiS) nevolili, tedy jsou menšinou populace a sice můžou demonstrovat, ale jejich požadavky jsou tak nějak nepodstatné.

Německé automobilky soupeřily jen naoko, hrozí jim miliardové pokuty

Místo větších nádrží adBlue na močovinu, která částečně eliminuje škodliviny vycházející z dieselových motorů, se němečtí výrobci soustředili na to, aby jejich auta měla větší zavazadlový prostor pro golfové hole zákazníků nebo více místa pro hi-fi aparatury. Jak se ukazuje, na obalamucení kontrol emisí nebo v logistice a nákupu surovin tajně spolupracovaly značky, které si na první pohled na trhu nelítostně konkurují. A to po dlouhou dobu, už od začátku 90. let minulého století.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení