VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Srážku vlaků zavinil železničář ze stanice

PRAHA - Tragickou srážkuvlaků v Čerčanech u Benečova nezavinil ani jeden ze strojvedoucích, ale někdo z personálu železniční stanice.

14.7.2007
SDÍLEJ:

Srážka stála život jednoho železničáře.Foto:

Drážní inspekcehavárii, při níž jedoucírychlík narazil do stojícíhopantografu, stále vyšetřuje. Jeden z předních vyšetřovatelů neštěstí, druhý nejvyšší šéf Drážní inpekce Jan Kučera pro Aktuálně cz. uvedl, že strojvedoucí rychlíku rozhodně nevjel do stanice přes návěstidlo, které by jízdu zakazovalo. "Je to selhání člověka, nedá se konkrétně říci, koho a jak," uvedl Kučera.

Při nehodě byl těžce zraněn strojvedoucí rychlíku, strojvedoucí pantografu zahynul. Pět pasažérů skončilo v nemocnici,zhruba deset bylo ošetřeno na místě.

Kučera řekl také, že inspekce nyní zkoumá komunikaci mezi strojvedoucím rychlíku a výpravčím stanice. Ten byl postaven mimo službu.

A: Je dnešní nehoda spíše výjimečná událost? Vlaky se srazily přímo ve stanici.

Jan Kučera: Je to výjimečná záležitost. Nestává se často, že by se vlaky srážely. Vlaky pravidelně vjíždí na kolej obsazenou jiným vlakem. To je i v grafikonu, je to v pořádku.

A: Je to běžné, že vlak vjíždí do stanice na kolej, kde stojí jiný vlak?

Jan Kučera: Ano, může se stát, a dokonce s tím počítá jízdní řád, že na kolej, kde stojí jeden vlak, přijíždí druhý vlak. Předpisy na to pamatují, je to ošetřeno tak, aby se nic nestalo, aby strojvedoucí toho přijíždějícího vlaku zastavil před tím stojícím vlakem. Na některých nádražích se s tím musí dokonce počítat, protože mají například nedostatek kolejí.

A: Jak je tedy možné, že se dnes stala nehoda?

Jan Kučera: Zatím to nevíme. Obecně řečeno, návěstidlo ukazovalo správnou návěs, strojvedoucí neprojel kolem návěstidla zakazující jízdu. Ale mohu říct, že selhal lidský faktor, zaměstnanci stanice. Je to selhání člověka, nedá se říct konkrétně koho a jak.

A: Trať se modernizuje, jsou tam určitá omezení, nemohlo to být příčinou nehody?

Jan Kučera: Obecně, pokud se někde rekonstruuje trať nebo nádraží, je tam samozřejmě snížený stupeň zabezpečení. Ale i v tomto případě předpisy říkají přesně co kdo má dělat. A i kdyby přestala fungovat všechna zabezpečovací zařízení, tak se ty vlaky prostě nesrazí, pokud zaměstnanci budou dodržovat všechny předpisy. Je to jedna z okolností, ale určitě to není příčina.

A: Víte už, jaké jsou škody?

Jan Kučera: Deset milionů korun. Zatím, může se snížit, je to velmi hrubý odhad.

A: Jak teď vlaky jezdí? Mají zpoždění?

Jan Kučera: Vlaky projíždějí po jiných kolejích, ten pantograf zasáhl do troleje, takže jsme trolej vypnuli. Vlaky teď musejí být taženy dieslovými lokomotivami místo elektrických.

14.7.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Premiér Bohuslav Sobotka během rozhovoru Deníku.
2 10

Vláda projedná sloučení tarifů, někteří lidé by se dočkali zvýšení platu

Hromadná nehoda kamionů na dálnici D1 u Brna ve směru na Vyškov. Měla tragické následky.
AKTUALIZOVÁNO
21

Hromadná nehoda na D1: zemřel řidič dodávky, za tragédii může stojící kolona

AUTOMIX.CZ

Lidé si utahují ze jména Karoq. Škodě navrhují jiné názvy, třeba Kardiaq a Svejq

Až česká automobilka Škoda představí nástupce kompaktního SUV Yeti, je možné, že už neponese lehce upravené jméno mýtického sněžného muže, ale poněkud zvláštní název Karoq. Ten si škodovka registrovala na patentovém úřadě začátkem března.

Dvě tváře břečťanu

Plevel, nebo požehnání, vítaná výživa, nebo alergizující rostlina. Všechno je v jednom. Něco jiného ovšem platí pro včely a ptactvo nebeské a něco jiného pro lidi.

Na západě Čech může v noci napadnout i několik centimetrů sněhu

Vlnící se studená fronta přinese dnes v noci do Česka déšť, který bude v polohách nad 600 metrů přecházet ve sněžení. Nejvydatnější srážky meteorologové předpovídají pro západ Česka. 

Na Facebooku vysílal vraždu své dcerky. Pak spáchal sebevraždu

Podle thajské policie se mladý muž natáčel při vraždě své dcery a celou událost přenášel živě na sociální síť Facebook. Nakonec si vzal život.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies