VYBERTE SI REGION

Srážku vlaků zavinil železničář ze stanice

PRAHA - Tragickou srážkuvlaků v Čerčanech u Benečova nezavinil ani jeden ze strojvedoucích, ale někdo z personálu železniční stanice.

14.7.2007
SDÍLEJ:

Srážka stála život jednoho železničáře.Foto:

Drážní inspekcehavárii, při níž jedoucírychlík narazil do stojícíhopantografu, stále vyšetřuje. Jeden z předních vyšetřovatelů neštěstí, druhý nejvyšší šéf Drážní inpekce Jan Kučera pro Aktuálně cz. uvedl, že strojvedoucí rychlíku rozhodně nevjel do stanice přes návěstidlo, které by jízdu zakazovalo. "Je to selhání člověka, nedá se konkrétně říci, koho a jak," uvedl Kučera.

Při nehodě byl těžce zraněn strojvedoucí rychlíku, strojvedoucí pantografu zahynul. Pět pasažérů skončilo v nemocnici,zhruba deset bylo ošetřeno na místě.

Kučera řekl také, že inspekce nyní zkoumá komunikaci mezi strojvedoucím rychlíku a výpravčím stanice. Ten byl postaven mimo službu.

A: Je dnešní nehoda spíše výjimečná událost? Vlaky se srazily přímo ve stanici.

Jan Kučera: Je to výjimečná záležitost. Nestává se často, že by se vlaky srážely. Vlaky pravidelně vjíždí na kolej obsazenou jiným vlakem. To je i v grafikonu, je to v pořádku.

A: Je to běžné, že vlak vjíždí do stanice na kolej, kde stojí jiný vlak?

Jan Kučera: Ano, může se stát, a dokonce s tím počítá jízdní řád, že na kolej, kde stojí jeden vlak, přijíždí druhý vlak. Předpisy na to pamatují, je to ošetřeno tak, aby se nic nestalo, aby strojvedoucí toho přijíždějícího vlaku zastavil před tím stojícím vlakem. Na některých nádražích se s tím musí dokonce počítat, protože mají například nedostatek kolejí.

A: Jak je tedy možné, že se dnes stala nehoda?

Jan Kučera: Zatím to nevíme. Obecně řečeno, návěstidlo ukazovalo správnou návěs, strojvedoucí neprojel kolem návěstidla zakazující jízdu. Ale mohu říct, že selhal lidský faktor, zaměstnanci stanice. Je to selhání člověka, nedá se říct konkrétně koho a jak.

A: Trať se modernizuje, jsou tam určitá omezení, nemohlo to být příčinou nehody?

Jan Kučera: Obecně, pokud se někde rekonstruuje trať nebo nádraží, je tam samozřejmě snížený stupeň zabezpečení. Ale i v tomto případě předpisy říkají přesně co kdo má dělat. A i kdyby přestala fungovat všechna zabezpečovací zařízení, tak se ty vlaky prostě nesrazí, pokud zaměstnanci budou dodržovat všechny předpisy. Je to jedna z okolností, ale určitě to není příčina.

A: Víte už, jaké jsou škody?

Jan Kučera: Deset milionů korun. Zatím, může se snížit, je to velmi hrubý odhad.

A: Jak teď vlaky jezdí? Mají zpoždění?

Jan Kučera: Vlaky projíždějí po jiných kolejích, ten pantograf zasáhl do troleje, takže jsme trolej vypnuli. Vlaky teď musejí být taženy dieslovými lokomotivami místo elektrických.

14.7.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.

Senát schválil zákaz kouření v restauracích. Zbývá podpis prezidenta

Petra Kvitová poprvé veřejně promluvila o napadení.
5

Odměna nepomohla! Pachatel, který pořezal Kvitovou, stále uniká

AKTUALIZOVÁNO

Lavina v Itálii zasypala hotel, je v něm „mnoho mrtvých“

Z hotelu zavaleného po středečním zemětřesení lavinou ve střední Itálii se podařilo vyprostit tělo první oběti. Informovala o tom italská agentura ANSA. Záchranáři, kteří se na místo dostali brzo ráno, počítají s tím, že je na místě mnoho mrtvých. Dosud se uvádělo, že si zemětřesení, jež mělo sílu kolem pěti stupňů, vyžádalo v celém regionu život jedné osoby a další člověk byl pohřešován.

Spláchnou, zvednou prkénko, těžko se v nich orientuje - to jsou japonské toalety

Nejvyspělejší toalety najdete v japonském Tokiu. Prkénko se samo zvedne, je vyhřívané a můžete si tady pustit zvuky tekoucí vody. Výrobci nyní zjednodušují jejich obsluhu.

Na KLDR budou shlížet bývalí vůdci. Kim staví na nejvyšší hoře sousoší dynastie

Severokorejský diktátor Kim Čong-un utrácí miliony dolarů za výstavbu nového sousoší, které bude znázorňovat trojici dosavadních vůdců KLDR - tedy jeho, jeho otce Kim Čong-ila a dědečka Kim Ir-sena. Socha se má tyčit na vrcholu nejvyšší severokorejské hory Pektu. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies