VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dráhy barvitě varují před smrtí na kolejích

PRAHA - Popálení na 70 procentech těla, zněla lékařská zpráva stará čtrnáct dní. Tři dívky v Sokolově "piknikovaly" na střeše odstaveného vlaku. Když vstaly, dvě z nich zasáhl elektrický výboj.

6.8.2007
SDÍLEJ:

Kampaň Českých drahFoto: České dráhy

Pro zprávu o nehodě na železničním přejezdu není potřeba listovat ani čtrnáct dní zpátky: Před pěti dny se vážně zranil motorkář, který se na železničním přejezdu v Břidličné na Bruntálsku srazil s vlakem.

České dráhy a Drážní inspekce se letos rozhodly bojovat s často fatálními nehodami billboardovou kampaní. Svorně tvrdí: Jde nám o to, aby si lidé uvědomili, že vlak, narozdíl od jiných dopravních prostředků, se srážce neumí vyhnout.

České dráhy spustily v polovině července kampaň s dětskými andělíčky. "Mají upozornit především rodiče na nebezpečí, které může pro jejich děti představovat pohyb na železnici v místech, kde nemají co dělat. Zvolili jsme záměrně vizuálně přístupnou formu, nechtěli jsme šokovat, ale upozornit na to, co se může stát," napsal v tiskovém prohlášení Zbyněk Honys, ředitel odboru komunikace Českých drah.

Od sprna pak kampaň dostala novou podobu: Hořícího muže pod trolejí. "Víme, že bude šokovat. Ale není jiná cesta. Stále se setkáváme s případy, že děti nebo mladé lidi, kteří vylezou na střechu vagónu, zasáhne elektrický výboj. Jen loni jich bylo devět…"

České dráhy nasadí v rámci kampaně 300 billboardů, 500 reklamních rámečků ve vozech Českých drah a 20 plachet na vybraných nádražích.

Drážní inspekce pak připravila "komiksovou" kampaň. "Je zaměřena na rizika hrozící na železnici lidem, kteří porušují zákon a ohrožují tak i svůj život nebo zdraví," píše se na webových stránkách Drážní inspekce.

Námětů je dvanáct a hravou - i když dosti přímočarou - formou ukazují, jak může člověk dopadnout, pokud se rozhodne ušetřit si čas chůzí přes koleje.

Kampaň je schválně naplánovaná na léto - statistiky inspekce totiž hovoří o tom, že během července a srpna významně přibývá sražených osob.

Jen loni v létě vlak srazil celkem 54 osob (v červenci 26, v srpnu 28, přičemž roční průměr činí 22 osob za měsíc).

"V roce 2006 zahynulo při 290 nehodách na železničních přejezdech 45 osob a dalších 147 bylo zraněno. Žádnou tuto nehodu nezpůsobila železnice, vina byla na straně uživatelů silniční komunikace," vypočítává Drážní inspekce.

6.8.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ondřej Němec.
10

Němec se z reprezentace omluvil. Necítím se fit, říká po nedávném otřesu mozku

Náměstek pro zdravotní péči na ministerstvu zdravotnictví Roman Prymula poskytl 20. dubna v Praze rozhovor Deníku.
33 13

Roman Prymula: Češi mají nižší práh bolestivosti než Číňané

Migranti živoří v koncentrácích, varuje papež František

Zadržovací střediska pro migranty jsou přeplněná. Papež František, který je opakovaně navštívil, je přirovnal ke koncentračním táborům. Vyzval evropské vlády, aby běžence přesunuly do lidštějších podmínek.

Vzpomínky na legendární jízdu Hanzelky a Zikmunda

Oslavy 70. výročí startu slavné cestovatelské výpravy proběhly v centru Zlína. Krátce po 18. hodině přijela kolona historických Tater.

Inkluze není nepřítel, dojímá příběh chlapce s vzácným syndromem

/ROZHOVOR, VIDEO/ Nechci pro své dítě nic speciálního, chci jen, aby měl stejnou šanci, jako ostatní.  Tato slova napsala Hana Kubíková z Liberce. Maminka kluka se vzácným Wiliamsovým syndromem. Už několik let se snaží své okolí přesvědčit, že inkluze nemusí být strašákem. „Člověk může hodně dokázat, pokud to aspoň zkusí," říká.

AKTUALIZOVÁNO

Bude to o prsa. Francie žije prezidentskými volbami. Rozhodnou nerozhodnutí?

Jen pár procent. Takový je rozdíl mezi kvartetem, který se pere o post prezidenta Francie. Bude to centrista Emanuel Macron, pravicový François Fillon, extrémistická Marine Le Penová, nebo ultralevicový Jean-Luc Mélenchon?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies