VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dráhy barvitě varují před smrtí na kolejích

PRAHA - Popálení na 70 procentech těla, zněla lékařská zpráva stará čtrnáct dní. Tři dívky v Sokolově "piknikovaly" na střeše odstaveného vlaku. Když vstaly, dvě z nich zasáhl elektrický výboj.

6.8.2007
SDÍLEJ:

Kampaň Českých drahFoto: České dráhy

Pro zprávu o nehodě na železničním přejezdu není potřeba listovat ani čtrnáct dní zpátky: Před pěti dny se vážně zranil motorkář, který se na železničním přejezdu v Břidličné na Bruntálsku srazil s vlakem.

České dráhy a Drážní inspekce se letos rozhodly bojovat s často fatálními nehodami billboardovou kampaní. Svorně tvrdí: Jde nám o to, aby si lidé uvědomili, že vlak, narozdíl od jiných dopravních prostředků, se srážce neumí vyhnout.

České dráhy spustily v polovině července kampaň s dětskými andělíčky. "Mají upozornit především rodiče na nebezpečí, které může pro jejich děti představovat pohyb na železnici v místech, kde nemají co dělat. Zvolili jsme záměrně vizuálně přístupnou formu, nechtěli jsme šokovat, ale upozornit na to, co se může stát," napsal v tiskovém prohlášení Zbyněk Honys, ředitel odboru komunikace Českých drah.

Od sprna pak kampaň dostala novou podobu: Hořícího muže pod trolejí. "Víme, že bude šokovat. Ale není jiná cesta. Stále se setkáváme s případy, že děti nebo mladé lidi, kteří vylezou na střechu vagónu, zasáhne elektrický výboj. Jen loni jich bylo devět…"

České dráhy nasadí v rámci kampaně 300 billboardů, 500 reklamních rámečků ve vozech Českých drah a 20 plachet na vybraných nádražích.

Drážní inspekce pak připravila "komiksovou" kampaň. "Je zaměřena na rizika hrozící na železnici lidem, kteří porušují zákon a ohrožují tak i svůj život nebo zdraví," píše se na webových stránkách Drážní inspekce.

Námětů je dvanáct a hravou - i když dosti přímočarou - formou ukazují, jak může člověk dopadnout, pokud se rozhodne ušetřit si čas chůzí přes koleje.

Kampaň je schválně naplánovaná na léto - statistiky inspekce totiž hovoří o tom, že během července a srpna významně přibývá sražených osob.

Jen loni v létě vlak srazil celkem 54 osob (v červenci 26, v srpnu 28, přičemž roční průměr činí 22 osob za měsíc).

"V roce 2006 zahynulo při 290 nehodách na železničních přejezdech 45 osob a dalších 147 bylo zraněno. Žádnou tuto nehodu nezpůsobila železnice, vina byla na straně uživatelů silniční komunikace," vypočítává Drážní inspekce.

6.8.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Jiří Zimola.
6

Zimola do voleb nejde, ostatní ano

Několik policejních zásahových jednotech zasahovalo v pondělí v podvečer v českolipském hypermarketu Albert na sídlišti Lada.
AKTUALIZOVÁNO
10

V České Lípě v Albertu se údajně střílelo

AKTUALIZOVÁNO

RECENZE: Terorista z Rammstein se na pódiu odpálil

Praha /FOTOGALERIE/ - V pražské Eden Areně se 28. května uskutečnil první z letošních koncertů skupiny Rammstein.

DOTYK.CZ

29. květen 1985. Den, kdy anglická zvěř zardousila fotbal

Ta tragédie byla nevyhnutelná. V Bruselu, na Heysel Stadionu, se před finále fotbalového poháru mezi Liverpoolem a Juventusem Turín sešlo příliš výbušných ingrediencí. Desetitisíce zpitých chuligánů, nože, střelné zbraně, zchátralý a drolící se stadion, stupidní systém prodeje lístků, v podstatě nulová přítomnost policie. Byla to jatka zbytečná, ale poučná.  

Tatra Trucks zmodernizuje armádní děla. Obrana za ně zaplatí přes miliardu

Samohybné houfnice Dana pro českou armádu zmodernizuje kopřivnická firma Tatra Trucks. Ministerstvo obrany za zakázku zaplatí 1,27 miliardy korun. Zrenovováno bude 33 děl. Zakázkou se v blízké době bude zabývat vláda. Smlouvu by ministerstvo chtělo podepsat v září.

AKTUALIZOVÁNO

Odstartovaly dotace na dešťovou vodu. Zájem je obrovský

Během prvních dvou hodin od otevření nového dotačního programu Dešťovka přijal stát přes 800 žádostí za zhruba 39,5 milionu korun. Je to zhruba 40 procent celkového rozpočtu programu, ve kterém chce stát přerozdělit 100 milionů korun.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies