VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Antikampaně jsou podle Klause absurdní

Brno - Předvolební billboardové antikampaně jsou podle prezidenta Václava Klause absurdní.

12.4.2010 17
SDÍLEJ:

ilustrační fotoFoto: Alena Šatrová

Klaus při pondělním setkání s brněnskými gymnazisty uvedl, že často nedokáže rychle rozeznat, který billboard určitou stranu podporuje, a který na ni naopak útočí. Kampaň před sněmovními volbami se podle Klause vyostřuje například kvůli volebnímu zákonu, senzacechtivým médiím a zbytečně častým televizním debatám stranických lídrů.

Lidé podle Klause například při jízdě v autě ani nedokážou rozlišit, zda jde o vážný, nebo ironický billboard. "Jedete rychle, nemáte čas si přečíst ten titulek, a nikdo nerozlišuje, jestli je billboard souhlasný nebo nesouhlasný, to je absurdní věc," uvedl Klaus.

Podle prezidenta na sebe strany tímto způsobem útočí například kvůli špatnému volebnímu zákonu. Kvůli poměrnému volebnímu systému prý opakovaně vznikají patové situace. Je to neúnosná věc, která vede politiky do této křeče, míní Klaus. Volební zákon je podle něj také příčinou povolebního přetahování poslanců.

Na vině je podle prezidenta i "mediální popkultura". Klaus se opřel také do pravidelných televizních debat politiků, jmenovitě do Otázek Václava Moravce, které každou neděli vysílá Česká televize.

Klaus politické debaty označil za "zrůdnost, která není v žádné zemi světa". V zahraničí jsou podle něj televizní debaty kandidátů na čelní politické funkce exkluzivní a ojedinělou událostí, na kterou se účastníci dlouho připravují. Přílišná četnost debat podle Klause nutí politiky, aby na sebe více útočili.

O billboardových antikampaních Klaus hovořil na dotaz jedné ze studentek brněnského Gymnázia Křenová. Jeho vystoupení sledovala plná tělocvična studentů. Ptali se také na státní maturity a setkání lídrů Spojených států a Ruska v Praze.

Před letošními sněmovními volbami se zřejmě více než kdy dříve v ulicích objevují negativní billboardy. Útočí zejména na předsedu ČSSD Jiřího Paroubka a lídra ODS Petra Nečase. Častým terčem je také bývalý lídr ODS Mirek Topolánek. Politické strany se hlásí jen k části antikampaní. U mnoha z nich zůstává zadavatel neznámý.

Autor: ČTK

12.4.2010 VSTUP DO DISKUSE 17
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
2

Ze soboty na neděli se mění čas. Na posun jsou citliví lidé i zvířata

Předseda hnutí STAN Petr Gazdík (vlevo) a první místopředseda Vít Rakušan.
AKTUALIZOVÁNO
4 5

Jeden program, jedno logo! Hnutí STAN půjde do voleb v koalici s lidovci

Ocenění pro Vránovou. Získala Thálii za celoživotní mistrovství v činohře

Herečka Alena Vránová převzala dnes večer v Praze za dlouhotrvajícího potlesku zaplněného hlediště české první scény prestižní Cenu Thálie za celoživotní činoherní mistrovství. Na jevišti historické budovy Národního divadla v Praze stála už před devíti lety, kdy přebírala prestižní pohár za výkon v inscenaci Bouřlivé jaro v Divadle Ungelt, které je už téměř 20 let jejím druhým domovem.

Dominik Feri: Lajknutí neznamená hlas v urně. A to je výzva i pro mě

/ROZHOVOR/ Sešli jsme se v restauraci, která podle Dominika Feriho (TOP 09) změnila prostředí v Praze. Ráno tu lidé snídají, odpoledne studenti píší seminární práce a v létě se tady sedí na okenních parapetech a pije pivo. Přesně to vystihuje atmosféru, kterou má nejmladší radní nejen v Teplicích, ale v celé české historii, rád – uvolněnou, plnou života, diskusí a plánů. Ty má Dominik Feri velké. 

Sivok před San Marinem: Vpředu máme hladové kluky, věřím jim

/ROZHOVOR od zvláštního zpravodaje Deníku/ Od českého národního týmu se zítra v San Marinu očekává čisté konto. Podle kapitána Tomáše Sivoka však právě první pohled klame, svěřence Karla Jarolíma, a speciálně obránce, nečeká jednoduchá práce. 

Návštěva interiéru: petrolejová modř

Vydejme se do bytu mladého muže, úspěšného muže, fanouška dobrého umění, fotografie a modré barvy ve všech jejích odstínech. Pojďme se podívat do bytu s petrolejovou modří.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies