Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nevydařený návrat z dovolené: rodina podala stížnost

Přerov - Na cestu z dovolené hned tak nezapomene rodina z Přerova, která se před několika dny vrátila z Bulharska. Manželé se dvěma malými dětmi uvízli na letišti v Burgasu, a kvůli neprofesionalitě pracovníků cestovní kanceláře do Česka málem neodletěli.

14.7.2008 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: ilustrační - Archiv VLP

Chování delegátek rodinu natolik pobouřilo, že si hodlá na cestovní kancelář stěžovat.

„Řekli nám, že má letadlo poruchu a že musíme počkat. To jsme ale netušili, že budeme čekat téměř celý den,“ líčí svou anabázi matka dvou malých chlapců Renata Skácelová z Přerova. Podle jejích slov byl odlet naplánovaný na půl devátou ráno, ale ještě kolem oběda nikdo z cestujících netušil, co s nimi bude dál.

„Kluci měli hlad, byli unavení a čekání bylo nekonečné. To by se ale ještě dalo vydržet. Co nás však doslova šokovalo, bylo chování delegátek, se kterým jsme se setkali,“ dodala mladá žena. Pasažéři podle jejích slov posedávali unavení a hladoví v odbavovací hale až do půl čtvrté odpoledne, kdy se konečně dočkali náhradního letu.

Odlet do Prahy místo do Brna

„Mysleli jsme si, že máme nejhorší za sebou. K našemu údivu nám ale jedna z delegátek oznámila, že tři z nás musí odletět do Prahy, místo do Brna. V letadle totiž nebyla tři místa. Všichni jsme ale měli odstavená auta v Brně, kde nás také čekali příbuzní,“ popsala. Když se delegátkám nepodařilo vybrat tři dobrovolníky, začaly být nepříjemné.

„Jedna z nich nám oznámila, ať si mezi sebou tři lidi vylosujeme. Naštěstí pro nás se nakonec obětovala rodina, která do Prahy odletěla. Zbývající lidé čekali dál v hale na někoho, kdo jim dá pokyn, kdy jim letí letadlo,“ řekla Skácelová. Po delegátkách se ale slehla zem.

„Že odlétáme, jsme se dozvěděli jen díky tomu, že nás na to upozornili ostatní cestující. Na poslední chvíli jsme zareagovali na oznámení v angličtině a utíkali, abychom to stihli,“ shrnula svůj zážitek Skácelová. Ta se už se stížností obrátila na Asociaci cestovních kanceláří. Nelíbí se jí totiž ani to, že, musela dodatečně doplácet cestovní kanceláři palivový poplatek.

Cestovní kancelář vinu necítí

Zástupci přerovské cestovní kanceláře Kontakt Moravia, která pobyt zprostředkovala, ale necítí za komplikace během cesty žádnou odpovědnost. „Bohužel se stává i to, že dojde k problémům během cesty, které my neovlivníme – a tou je třeba porucha letadla,“ řekla Svatava Cmerková z přerovské pobočky kanceláře. Firma se nicméně podle jejích slov nechala o případu informovat a hodlá ho řešit.

Podle Oldřicha Berezy z přerovského policejního ředitelství zatím letos nikdo z cestujících nepodal trestní oznámení nebo stížnost na některou z cestovních kanceláří. „Ani letos, ani vloni jsme žádný takový případ nezaznamenali,“ řekl Bereza. Jak uvedli někteří obyvatelé Přerova, kterých jsme se dotazovali na jejich zkušenosti z cestování, nejsou podobné zážitky z cest výjimečné.

„S českými cestovními kancelářemi už raději nejezdím a zájezdy si objednávám přes německé nebo rakouské cestovní kanceláře. Nedá se to srovnat. Objednal jsem si letos místo, kam chci letět, hned mi sdělili termín odletu a cenu. Objednávku jsem měl za tři hodiny. Do dvou dní po odeslání peněz jsem dostal letenky,“ popsal své zkušenosti Martin Holý z Přerovska. Podle jeho slov všechno do minuty klaplo.

„Za sebe musím říci, že žádné negativní zkušenost nemám a jsem spokojená. Většinou ale jezdíme do zahraničí autobusem, takže problémy na letišti neznáme. Cestovní kanceláře, se kterými jezdíme, jsou seriozní,“ vyjádřila se k tomu další z oslovených obyvatelek Přerova. „Myslím si jen, že jsou pobyty moc drahé. Někdy se platí více za zprostředkování než za služby,“ soudí žena.

Autor: Petra Poláková-Uvírová

14.7.2008 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Tomáš Procházka
9

Komentář Tomáše Procházky: Klíčové volby. Německo hot, Česko čehý

Ilustrační foto.
5

Dálnice se opravují podle plánu. Ale šnečím tempem

OBRAZEM: Nejlepší fotografie týdne

Prohlédněte si nejpovedenější snímky našich fotografů pořízené během uplynulého týdne.

AUTOMIX.CZ

Tatra postavila unikátní osmikolku se všemi řiditelnými koly. Hýbe se jako krab

Česká automobilka Tatra se pochlubila jednou unikátní novinkou. Pro jistého švýcarského zákazníka totiž postavila osmikolový podvozek se systémem řízení kol všech čtyř náprav. Vůz díky tomu umí mimo jiné takzvaný „krabí chod", tedy jízdu šikmo vpřed či vzad doleva nebo doprava při stejném úhlu natočení všech kol. Není divu, že novinka v Kopřivnici dostala právě přezdívku "Krab".

Když nemáte máslo, tak tam dejte sádlo. Deník srovnal ceny alternativ k máslu

/INFOGRAFIKA/ Při pohledu na titulní strany deníků či strkanice v obchodech by se mohlo zdát, že Česko zasáhla máslová apokalypsa. Čtvrtkilová kostka se prodává v průměru za 52 korun, za poslední dva roky cena narostla skoro o 15 korun. Výrazně prý proto zdraží i vánoční cukroví.

Soud se zastal „zakleknuté firmy“. Bude Česko platit milionové odškodné?

Daňoví poplatníci by se v blízké budoucnosti mohli „prohnout“ a nechtěně zaplatit stovky milionů korun jako odškodné soukromé firmě za přílišnou horlivost úředníků a celníků.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení