VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nevydařený návrat z dovolené: rodina podala stížnost

Přerov - Na cestu z dovolené hned tak nezapomene rodina z Přerova, která se před několika dny vrátila z Bulharska. Manželé se dvěma malými dětmi uvízli na letišti v Burgasu, a kvůli neprofesionalitě pracovníků cestovní kanceláře do Česka málem neodletěli.

14.7.2008 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: ilustrační - Archiv VLP

Chování delegátek rodinu natolik pobouřilo, že si hodlá na cestovní kancelář stěžovat.

„Řekli nám, že má letadlo poruchu a že musíme počkat. To jsme ale netušili, že budeme čekat téměř celý den,“ líčí svou anabázi matka dvou malých chlapců Renata Skácelová z Přerova. Podle jejích slov byl odlet naplánovaný na půl devátou ráno, ale ještě kolem oběda nikdo z cestujících netušil, co s nimi bude dál.

„Kluci měli hlad, byli unavení a čekání bylo nekonečné. To by se ale ještě dalo vydržet. Co nás však doslova šokovalo, bylo chování delegátek, se kterým jsme se setkali,“ dodala mladá žena. Pasažéři podle jejích slov posedávali unavení a hladoví v odbavovací hale až do půl čtvrté odpoledne, kdy se konečně dočkali náhradního letu.

Odlet do Prahy místo do Brna

„Mysleli jsme si, že máme nejhorší za sebou. K našemu údivu nám ale jedna z delegátek oznámila, že tři z nás musí odletět do Prahy, místo do Brna. V letadle totiž nebyla tři místa. Všichni jsme ale měli odstavená auta v Brně, kde nás také čekali příbuzní,“ popsala. Když se delegátkám nepodařilo vybrat tři dobrovolníky, začaly být nepříjemné.

„Jedna z nich nám oznámila, ať si mezi sebou tři lidi vylosujeme. Naštěstí pro nás se nakonec obětovala rodina, která do Prahy odletěla. Zbývající lidé čekali dál v hale na někoho, kdo jim dá pokyn, kdy jim letí letadlo,“ řekla Skácelová. Po delegátkách se ale slehla zem.

„Že odlétáme, jsme se dozvěděli jen díky tomu, že nás na to upozornili ostatní cestující. Na poslední chvíli jsme zareagovali na oznámení v angličtině a utíkali, abychom to stihli,“ shrnula svůj zážitek Skácelová. Ta se už se stížností obrátila na Asociaci cestovních kanceláří. Nelíbí se jí totiž ani to, že, musela dodatečně doplácet cestovní kanceláři palivový poplatek.

Cestovní kancelář vinu necítí

Zástupci přerovské cestovní kanceláře Kontakt Moravia, která pobyt zprostředkovala, ale necítí za komplikace během cesty žádnou odpovědnost. „Bohužel se stává i to, že dojde k problémům během cesty, které my neovlivníme – a tou je třeba porucha letadla,“ řekla Svatava Cmerková z přerovské pobočky kanceláře. Firma se nicméně podle jejích slov nechala o případu informovat a hodlá ho řešit.

Podle Oldřicha Berezy z přerovského policejního ředitelství zatím letos nikdo z cestujících nepodal trestní oznámení nebo stížnost na některou z cestovních kanceláří. „Ani letos, ani vloni jsme žádný takový případ nezaznamenali,“ řekl Bereza. Jak uvedli někteří obyvatelé Přerova, kterých jsme se dotazovali na jejich zkušenosti z cestování, nejsou podobné zážitky z cest výjimečné.

„S českými cestovními kancelářemi už raději nejezdím a zájezdy si objednávám přes německé nebo rakouské cestovní kanceláře. Nedá se to srovnat. Objednal jsem si letos místo, kam chci letět, hned mi sdělili termín odletu a cenu. Objednávku jsem měl za tři hodiny. Do dvou dní po odeslání peněz jsem dostal letenky,“ popsal své zkušenosti Martin Holý z Přerovska. Podle jeho slov všechno do minuty klaplo.

„Za sebe musím říci, že žádné negativní zkušenost nemám a jsem spokojená. Většinou ale jezdíme do zahraničí autobusem, takže problémy na letišti neznáme. Cestovní kanceláře, se kterými jezdíme, jsou seriozní,“ vyjádřila se k tomu další z oslovených obyvatelek Přerova. „Myslím si jen, že jsou pobyty moc drahé. Někdy se platí více za zprostředkování než za služby,“ soudí žena.

Autor: Petra Poláková-Uvírová

14.7.2008 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

S novým rokem se opět mírně upravují pravidla pro přiznání důchodu: rozhoduje nejen dosažení zákonem stanoveného věku, ale rovněž doba pojištění.

Co je dobré stihnout, než odejdete do důchodu

Divadlo Bez zábradlí. Ilustrační fotografie.
16

Kavárna divadla, kde hraje žena Stropnického, nemá EET. Prý nemusí

Mládek nevydržel, Sobotka ho odvolal. Na tahu je Zeman

/ANALÝZA/ - Volby se nevyhrávají díky potlesku velkých firem, ale díky lidem, kteří vhazují hlasovací lístek do urny. Většinou to dělají na základě svých zkušeností – u lékaře, ve škole, při pohledu na výplatní pásku nebo na účet od mobilního operátora. A právě ten je nepřiměřeně vysoký celé tři roky, kdy vedl ministerstvo průmyslu a obchodu Jan Mládek (ČSSD).

Čeští vojáci měli konflikt s policií v Litvě

Pětice českých vojáků, kteří jsou na tříměsíčním cvičení v Litvě, měli v noci na neděli incident s policií v přístavu Klaipeda. Vojáci byli údajně opilí a dožadovali se vstupu do nočního klubu. Informoval o tom server iHned.cz s odvoláním na litevskou policii a ruská a litevská média.

VIDEO: Ve Zlíně na cyklostezce spálili korán

„Proč pálíme korán? Chceme podpořit slovenskou aktivistku, která řekla svůj názor a byla za svůj čin zatčena," komentoval David Nepimach ze Zlína akt, při kterém v pondělí ve Zlíně společně s desítkou zúčastněných spálil na cyklostezce na Vršavě svatou knihu muslimů.

EET? Prázdné výlohy a strach

Po restauracích, barech a hotelech, které už mají za sebou skoro tři měsíce zkušeností, míří elektronická evidence tržeb (EET) do dalších provozoven. Od začátku letošního března čeká živnostníky podnikající v maloobchodě i velkoobchodě. Někteří jsou už teď dokonale připraveni, jiní podlehli strachu a s podnikáním raději končí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies