VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nevydařený návrat z dovolené: rodina podala stížnost

Přerov - Na cestu z dovolené hned tak nezapomene rodina z Přerova, která se před několika dny vrátila z Bulharska. Manželé se dvěma malými dětmi uvízli na letišti v Burgasu, a kvůli neprofesionalitě pracovníků cestovní kanceláře do Česka málem neodletěli.

14.7.2008 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: ilustrační - Archiv VLP

Chování delegátek rodinu natolik pobouřilo, že si hodlá na cestovní kancelář stěžovat.

„Řekli nám, že má letadlo poruchu a že musíme počkat. To jsme ale netušili, že budeme čekat téměř celý den,“ líčí svou anabázi matka dvou malých chlapců Renata Skácelová z Přerova. Podle jejích slov byl odlet naplánovaný na půl devátou ráno, ale ještě kolem oběda nikdo z cestujících netušil, co s nimi bude dál.

„Kluci měli hlad, byli unavení a čekání bylo nekonečné. To by se ale ještě dalo vydržet. Co nás však doslova šokovalo, bylo chování delegátek, se kterým jsme se setkali,“ dodala mladá žena. Pasažéři podle jejích slov posedávali unavení a hladoví v odbavovací hale až do půl čtvrté odpoledne, kdy se konečně dočkali náhradního letu.

Odlet do Prahy místo do Brna

„Mysleli jsme si, že máme nejhorší za sebou. K našemu údivu nám ale jedna z delegátek oznámila, že tři z nás musí odletět do Prahy, místo do Brna. V letadle totiž nebyla tři místa. Všichni jsme ale měli odstavená auta v Brně, kde nás také čekali příbuzní,“ popsala. Když se delegátkám nepodařilo vybrat tři dobrovolníky, začaly být nepříjemné.

„Jedna z nich nám oznámila, ať si mezi sebou tři lidi vylosujeme. Naštěstí pro nás se nakonec obětovala rodina, která do Prahy odletěla. Zbývající lidé čekali dál v hale na někoho, kdo jim dá pokyn, kdy jim letí letadlo,“ řekla Skácelová. Po delegátkách se ale slehla zem.

„Že odlétáme, jsme se dozvěděli jen díky tomu, že nás na to upozornili ostatní cestující. Na poslední chvíli jsme zareagovali na oznámení v angličtině a utíkali, abychom to stihli,“ shrnula svůj zážitek Skácelová. Ta se už se stížností obrátila na Asociaci cestovních kanceláří. Nelíbí se jí totiž ani to, že, musela dodatečně doplácet cestovní kanceláři palivový poplatek.

Cestovní kancelář vinu necítí

Zástupci přerovské cestovní kanceláře Kontakt Moravia, která pobyt zprostředkovala, ale necítí za komplikace během cesty žádnou odpovědnost. „Bohužel se stává i to, že dojde k problémům během cesty, které my neovlivníme – a tou je třeba porucha letadla,“ řekla Svatava Cmerková z přerovské pobočky kanceláře. Firma se nicméně podle jejích slov nechala o případu informovat a hodlá ho řešit.

Podle Oldřicha Berezy z přerovského policejního ředitelství zatím letos nikdo z cestujících nepodal trestní oznámení nebo stížnost na některou z cestovních kanceláří. „Ani letos, ani vloni jsme žádný takový případ nezaznamenali,“ řekl Bereza. Jak uvedli někteří obyvatelé Přerova, kterých jsme se dotazovali na jejich zkušenosti z cestování, nejsou podobné zážitky z cest výjimečné.

„S českými cestovními kancelářemi už raději nejezdím a zájezdy si objednávám přes německé nebo rakouské cestovní kanceláře. Nedá se to srovnat. Objednal jsem si letos místo, kam chci letět, hned mi sdělili termín odletu a cenu. Objednávku jsem měl za tři hodiny. Do dvou dní po odeslání peněz jsem dostal letenky,“ popsal své zkušenosti Martin Holý z Přerovska. Podle jeho slov všechno do minuty klaplo.

„Za sebe musím říci, že žádné negativní zkušenost nemám a jsem spokojená. Většinou ale jezdíme do zahraničí autobusem, takže problémy na letišti neznáme. Cestovní kanceláře, se kterými jezdíme, jsou seriozní,“ vyjádřila se k tomu další z oslovených obyvatelek Přerova. „Myslím si jen, že jsou pobyty moc drahé. Někdy se platí více za zprostředkování než za služby,“ soudí žena.

Autor: Petra Poláková-Uvírová

14.7.2008 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO
3 18

Dnešek byl nejteplejším dnem roku, večer dorazily bouřky

Ridiči MHD v Nantes vyrazili do práce kvůli vedru v sukních.
2 5

VIDEO: Řidiči v Nantes vyrazili do práce v sukních, kraťasy mít nesmějí

Ukrást auto přes mobil? Data zneužívaly i autopůjčovny

Zanedlouho zřejmě odzvoní i klíčům od auta. Američan Charles Henderson svůj kabriolet díky moderním technologiím odemykal a startoval jen přes svůj chytrý telefon. Poté, co ho prodal, zjistil, že „chytrý" systém funguje dál a auto, které už není jeho, může přes mobil stále kontrolovat a jednoduše ho ukrást. 

AKTUALIZOVÁNO

Německem se přehnaly silné bouřky. Kácely stromy, ochromily dopravu, zabíjely

/VIDEO/- Tropické teploty vystřídal jiný rozmar počasí. Německem se prohnaly silné bouřky, které na řadě míst na severu a severovýchodě země způsobily kolaps dopravy. Přerušen byl provoz i mezi trojlístkem velkoměst Berlínem, Hamburkem a Hannoverem. O život přišli i dva lidé.

Bradáčová: V Rathově kauze soud nemusí znovu provádět důkazy

V korupční kauze bývalého středočeského hejtmana Davida Ratha nebude středočeský krajský soud muset opakovat žádné důkazy, a to ani odposlechy. Pražská vrchní státní zástupkyně Lenka Bradáčová to dnes uvedla v pořadu Českého rozhlasu 20 minut Radiožurnálu. O přípustnosti odposlechů jako důkazů rozhodl počátkem června Nejvyšší soud.

Trump se brání: Tajné nahrávky rozhovorů s Comeym jsem nepořídil

Není den, aby nebylo slyšet o novém americkém prezidentovi Donaldu Trumpovi. Tentokrát se vyjádřil k ostře sledované kauze, kdy se měl pokusit ovlivnit vyšetřování možného zásahu Ruska do volební kampaně. A to především odvoláním šéfa FBI Jamese Comeyho, jehož rozhovory měl tajně nahrávat.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies