VYBERTE SI REGION

Barrandov a Butovice by mohla pojit lanovka

Praha - Barrandov a Nové Butovice by mohla v budoucnu spojit lanovka. Vyplývá to z plánů Prahy 5. Výstavba dvoukilometrové lanovky by stála asi 500 milionů korun, přepravit by mohla až 550 lidí za hodinu. Kdo by stavbu zaplatil, není zatím jasné.

19.2.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Filip Vlček

Městská část nyní žádá o změnu územního plánu, která by vybudování lanovky umožnila. Se záměrem a potřebnou změnou územního plánu souhlasí také Praha 13.

Na barrandovské straně by lanovka začínala u konečné tramvajové zastávky, na butovické straně pak u nákupního centra. Lana, po kterých by se kabiny pohybovaly, by podepíraly tři sloupy - kromě počátečního a koncového by byl ještě jeden sloup uprostřed. Stál by mimo ochranné pásmo Prokopského údolí. Dvě kabiny, které by jezdily proti sobě, by vzdálenost 2062 metrů překonaly za pět minut. V současnosti trvá cesta z Barrandova do Butovic městskou hromadnou dopravou asi 25 minut.

Každá kabina by mohla pojmout až 60 cestujících. Převýšení je odhadováno na 28 metrů, výška sloupů na 32 až 45 metrů tak, aby lanovka nezasahovala do Prokopského údolí. Po schválení změny územního plánu a vydání potřebných povolení počítá městská část ještě s dalšími dvěma až třemi lety na samotnou stavbu.

Napojení na MHD

Lanovka by byla součástí MHD. "Konzultovali jsme to s Ropidem. Zajímavé by mohlo být i další napojení na autobusy do Motola a k prodloužené trase metra A," řekla architektka z úřadu Prahy 5 Elena Lacinová. Podle Lacinové se propojení obou sídlišť řeší už nejméně 15 let, v minulosti se uvažovalo také o přemostění Prokopského údolí.

Původním záměrem bylo podle Lacinové přeměnit na Barrandově starý sad na moderní park, který by sloužil pro rekreaci obyvatel sídliště. Při zpracování studie pak projektanti přišli s myšlenkou výstavby lanovky. Podle Lacinové je ale prioritou městské části stále vybudování parku, kvůli kterému chce radnice také vykoupit pozemky od soukromých vlastníků.

V konceptu nového územního plánu, jehož pořizování chce nové vedení hlavního města zastavit, se počítalo také s další lanovkou na území Prahy 5. Měla vést od stanice metra Radlická na Dívčí hrady. Podle Lacinové se ale od tohoto záměru odstoupilo. Lanovka by v tomto místě měla smysl pouze v případě, že by na Dívčích hradech vyrostl vysokoškolský kampus. S lanovkou navíc nesouhlasili majitelé dotčených pozemků.

Autor: ČTK

19.2.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
5

Od roku 2007 ubývá žen, které berou antikoncepci

Transgas
2 2

Historikové bojují za Transgas, žádají ministra o pomoc

Svého dinosaura má i Nicolas Cage, Mongolsko je chce zpět

Mongolský pastevec Gelegraš si vylepšoval svůj příjem tím, že vodil turisty za starou dinosauří lebkou nedaleko útesů Bajanzag v poušti Gobi. Jednoho dne však zkamenělina zmizela. Podobně byly tisíce dalších zkamenělin ukradeny od té doby, co tam americký cestovatel Roy Chapman Andrews, který byl inspirací pro filmovou postavu Indiana Jonese, ve 20. letech minulého století objevil vejce dinosaurů.

Kardinál Vlk trpí rakovinou, čeká ho chemoterapie

Kardinál Miloslav Vlk trpí rakovinou plic s metastázami do kostí a čeká ho chemoterapie. Zdravotní problémy se u čtyřiaosmdesátiletého církevního představitele začaly projevovat zhruba na jaře loňského roku a o Vánocích se zhoršily natolik, že musel být na několik dní hospitalizován. Nemoc mu byla diagnostikována po Novém roce, nyní je v domácím ošetřování. Informuje o tom jeho osobní web.

Motorový surf z Moravy dobyl svět, výroba se blíží továrnám formule 1

Holdujete surfování? Pak máte na českých rybnících problém. Ale jde to i bez mořského příboje. Brněnský inženýr Martin Šula vsadil na vývoj motorizovaného surfu, který si poradí bez vln. Dnes dominuje světovému trhu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies