VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Přijde Baťův kanál o turisty?

Slovácko - Provozovatelé lodní dopravy na Baťově kanálu bijí na poplach. Tvrdí, že bez vybudování chybějícího zázemí hrozí odchod návštěvníků této turistické atrakce na Vltavu. Už několik sezon proto volají po zásahu ze strany obcí i krajské správy.

9.6.2008
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Milan Zámečník

„Je za pět minut dvanáct pro to, aby se něco udělalo. Na Vltavě může rychle vyrůst zázemí a plavbě na hausbótu Prahou se pak bude jen těžko konkurovat,“ povzdychl si provozovatel lodní přepravy na Baťově kanálu Roman Procházka, který by za takových okolností podle svých slov sám na Vltavu odešel podnikat.

Tuto turistickou dominantu celostátního formátu degraduje na okresní úroveň nedostatek přístavišť a míst, kde by lodě mohly například vypouštět odpadní nádrže.

Na chybějící zázemí poukazují i zástupci organizací propagujících region. „Dokud nebude kde přistávat a nevznikne další potřebná infrastruktura, nestane se kanál turistickou dominantou kraje. Musím však přiznat, že tím, kdo razantně změnil přístup k lepšímu, je Povodí Moravy, které bylo dříve největší brzdou rozvoje,“ poznamenal jednatel sdružení Region Slovácko Josef Hapák.

Plavební cesta se zlepšila

Také provozovatelé lodí si pochvalují zlepšení stavu plavební cesty. „Je to tím, že jak generální ředitelství, tak i vedení hradišťského závodu Povodí Moravy považují rozvoj Baťova kanálu za svoji prioritu,“ poznamenal současný ředitel Závodu Střední Morava v Uherském Hradišti David Fína.

Záchranu rodinného stříbra, jak by se kanál dal také označit, má nyní ve svých rukou Sdružení obcí pro rozvoj Baťova kanálu a vodní cesty na řece Moravě, které vzniklo před třemi lety za podpory Zlínského kraje. Kromě protažení cyklostezky Nedakonice – Babice až do Kroměříže členové sdružení připravují výstavbu přístavišť. Tři z nich by měla vyrůst v Napajedlích, Uherském Hradišti a Kostelanech nad Moravou. Další projekt počítá s velkým přístavištěm, jako již existuje ve Veselí nad Moravou.

„Snažíme se tyto projekty realizovat co nejrychleji, nejen abychom stihli vyčerpat evropské dotace, ale především kvůli rodící se konkurenci na Vltavě,“ vysvětlil projektový manažer sdružení Jiří Durďák. Prozatím má plavba na Slovácku výjimku, kdy pronajímatelé hausbótů tam nepotřebují mít průkaz vůdce malých plavidel.

„Byla by velká škoda, kdyby se nepodařilo zachovat výjimečnost Baťova kanálu a přijít o turisty, kteří by tak skončili zase v Praze nebo jinde v Čechách,“ řekl Zdenek Polišenský z Nedakonic.

Autor: Milan Zámečník

9.6.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Barbora Strýcová
10 6

Sprosté nadávky, výhrůžky. Strýcová odkryla druhou tvář tenisu

Předseda hnutí ANO Andrej Babiš.
11

Babiš už opět zrušil návštěvu České televize. Mám důležitější věci, sdělil

AUTOMIX.CZ

Hammond už zase řídí. Jeho nový stroj jezdí na elektřinu a má extra vychytávku

Od nehody Richarda Hammonda uplynuly dva týdny a slavný moderátor už je dávno doma. A dokonce zase řídí.

DOTYK.CZ

Česká agentura veze z Cannes několik cen. Za kampaň pro časopis, co už nevychází

Čím jsou pro světový film ceny americké filmové akadamie Oscar, tím je pro evropskou reklamu mezinárodní reklamní festival Cannes Lions. Koná se vždy koncem června ve francouzském letovisku Cannes a v posledních letech je na něm úspěšná česká pobočka reklamní sítě Young & Rubicam.

Vyplašená zvěř, zničené porosty. Čtyřkolky dělají vrásky myslivcům

Majitelé čtyřkolek a terénních motorek přídělávají každoročně vrásky myslivcům i správcům lesů. Jejich hlučné stroje totiž plaší zveř a ničí lesní porosty a půdu. V boji proti jejich „řádění" jsou však lesníci i myslivci často bezmocní.

AKTUALIZOVÁNO

Tragická sobota. Na silnicích zemřelo devět lidí, letos nejvíc

Sobotní dopravní nehody si vyžádaly devět lidských životů, což je letos dosud nejvíce v jednom dni. Umírali při nich lidé v autech, motocyklisté, chodci i cyklisté. Dosud byl nejtragičtějším dnem na českých silnicích pátek 16. června, kdy zemřelo šest lidí. Vyplývá to z předběžných policejních statistik.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies