VYBERTE SI REGION

Přijde Baťův kanál o turisty?

Slovácko - Provozovatelé lodní dopravy na Baťově kanálu bijí na poplach. Tvrdí, že bez vybudování chybějícího zázemí hrozí odchod návštěvníků této turistické atrakce na Vltavu. Už několik sezon proto volají po zásahu ze strany obcí i krajské správy.

9.6.2008
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Milan Zámečník

„Je za pět minut dvanáct pro to, aby se něco udělalo. Na Vltavě může rychle vyrůst zázemí a plavbě na hausbótu Prahou se pak bude jen těžko konkurovat,“ povzdychl si provozovatel lodní přepravy na Baťově kanálu Roman Procházka, který by za takových okolností podle svých slov sám na Vltavu odešel podnikat.

Tuto turistickou dominantu celostátního formátu degraduje na okresní úroveň nedostatek přístavišť a míst, kde by lodě mohly například vypouštět odpadní nádrže.

Na chybějící zázemí poukazují i zástupci organizací propagujících region. „Dokud nebude kde přistávat a nevznikne další potřebná infrastruktura, nestane se kanál turistickou dominantou kraje. Musím však přiznat, že tím, kdo razantně změnil přístup k lepšímu, je Povodí Moravy, které bylo dříve největší brzdou rozvoje,“ poznamenal jednatel sdružení Region Slovácko Josef Hapák.

Plavební cesta se zlepšila

Také provozovatelé lodí si pochvalují zlepšení stavu plavební cesty. „Je to tím, že jak generální ředitelství, tak i vedení hradišťského závodu Povodí Moravy považují rozvoj Baťova kanálu za svoji prioritu,“ poznamenal současný ředitel Závodu Střední Morava v Uherském Hradišti David Fína.

Záchranu rodinného stříbra, jak by se kanál dal také označit, má nyní ve svých rukou Sdružení obcí pro rozvoj Baťova kanálu a vodní cesty na řece Moravě, které vzniklo před třemi lety za podpory Zlínského kraje. Kromě protažení cyklostezky Nedakonice – Babice až do Kroměříže členové sdružení připravují výstavbu přístavišť. Tři z nich by měla vyrůst v Napajedlích, Uherském Hradišti a Kostelanech nad Moravou. Další projekt počítá s velkým přístavištěm, jako již existuje ve Veselí nad Moravou.

„Snažíme se tyto projekty realizovat co nejrychleji, nejen abychom stihli vyčerpat evropské dotace, ale především kvůli rodící se konkurenci na Vltavě,“ vysvětlil projektový manažer sdružení Jiří Durďák. Prozatím má plavba na Slovácku výjimku, kdy pronajímatelé hausbótů tam nepotřebují mít průkaz vůdce malých plavidel.

„Byla by velká škoda, kdyby se nepodařilo zachovat výjimečnost Baťova kanálu a přijít o turisty, kteří by tak skončili zase v Praze nebo jinde v Čechách,“ řekl Zdenek Polišenský z Nedakonic.

Autor: Milan Zámečník

9.6.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Americký velvyslanec Andrew Schapiro
19 6

Schapiro v pátek skončí ve funkci, jeho rodina zůstane v Praze

TK k projektu registru smluv probíhala 16. ledna v Praze. Na snímku Michal Bláha, Hlídač smluv.
EXKLUZIVNĚ
29 26

Autor Hlídače smluv pomůže Horáčkovi s prezidentskou kampaní

Orkán Kyrill před deseti lety ničil i zabíjel

Vichr, který se v lednu 2007 prohnal celou Evropou, po sobě zanechal spoušť.

Sobotka je nakloněn pomoci krajům při zvyšování mezd řidičů

Praha - Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) je nakloněn tomu, aby vláda pomohla krajům při financování růstu mezd řidičů linkových autobusů. Sobotka to dnes řekl po jednání s hejtmany. Místopředseda Asociace krajů a liberecký hejtman Martin Půta (STAN) premiérovu garanci vítá a věří, že se výsledky dnešního jednání projeví již v únorových mzdách řidičů. Příští týden Sobotka předloží problém koaliční radě. Nařízení o zvýšení mezd řidičů od letošního ledna schválila vláda.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies