VYBERTE SI REGION

Bursík: O trase tahu Brno-Vídeň není rozhodnuto

BRNO - Trasa, kterou povede hlavní silniční tah mezi Brnem a Vídní, není podle ministra životního prostředí Martina Bursíka stále vybrána. Ministr to dnes řekl s tím, že vzniká dojem, že "věc je již hotova" a tah povede přes nádrže Nové Mlýny patřící k ptačím oblastem. Je nutné zkoumat také druhou variantu spočívající ve vedení tahu přes Břeclav, uvedl Bursík. První variantu podporuje kraj.

16.4.2007
SDÍLEJ:

Martin BursíkFoto: DENÍK/Martin Divíšek

Jihomoravští zastupitelé již v minulosti schválili Velký územní plán Břeclavska, podle něhož povede tepna Brno-Vídeň přes novomlýnské nádrže. K této variantě je již hotova studie dopadů na životní prostředí a vzniklo k ní i česko-rakouské memorandum. Vedením komunikace R52 přes Mikulov by znamenalo rozšíření současné silnice. Se záměrem nesouhlasí ekologové.

Ochranáři nabízejí druhou variantu, kterou podle nich kraj opomíjel: vést trasu na Vídeň přes Břeclav. Z Brna do Břeclavi se řidiči dostanou po současné D2. V budoucnu u města vznikne obchvat, z něhož stačí dobudovat devět kilometrů dálnice do nedalekého rakouského Reinthalu. Bursík dnes zdůraznil, že tato varianta je na rozdíl od mikulovské, kde je nutné vystavět asi 30 kilometrů dálnice, o 5,5 miliardy korun levnější.

"Musíme prověřit podrobnosti okolo toho návrhu. Zátěž životního prostředí by byla u varianty přes Břeclav patrně nižší," uvedl Bursík. Ekologové nevytýkají mikulovské variantě jen vysoké náklady a to, že by poškodila cennou přírodu, navíc by prý ohrozila i známý Lednicko-valtický areál, který je od roku 1997 zapsaný mezi světové památky UNESCO.

"Po dobudování R55 ve směru Zlín-Břeclav by do Břeclavi začala od severu ve větší míře přijíždět vozidla. Pokud by směřovala dále do Vídně, musela by projet areálem do Mikulova a tam se napojit na hlavní silniční tah," řekl náměstek brněnského primátora a Bursíkův stranický kolega Martin Ander.

K trasování silnice Brno-Vídeň je již uzavřeno memorandum mezi českým a rakouským ministerstvem dopravy. Podle Bursíka to ale neznamená, že je vybrána konečná podoba trasy. Navíc memorandum není totéž, co mezinárodní smlouva, která k této záležitosti zatím nebyla podepsána, uvedl Ander.

Evropská komise v lednu navrhla, aby česká vláda přezkoumala rozhodnutí budovat rychlostní komunikaci R52 mezi Brnem a Vídní přes Mikulov. Podle ní je potřeba kromě tohoto projektu, který by přišel asi na deset miliard korun, posoudit i variantu vedení silničního tahu přes Břeclav, což se dosud nestalo.

16.4.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Mrazy v letošní zimě ještě zdaleka neskončily.
AKTUALIZOVÁNO
7

Česko svírá silný mráz. Noční teploty klesnou až k minus 20 stupňům

V Londýně už svého Donalda Trumpa mají
5

Známé muzeum muselo narychlo vyrobit Trumpa, počítalo s Clintonovou

Lada chystá novou generaci legendární Nivy. Zůstane klasickým teréňákem?

Ruská terénní ikona pomalu spěje ke konci svého života. Podle nových zpráv bychom se totiž mohli zanedlouho dočkat zcela nové generace. Po více než 40 letech.

Miliardové dostihy. Real už není nejbohatším klubem. Kdo ho zastínil?

Vlastní nejlepšího fotbalistu světa Cristiana Ronalda, vyhrál milionářskou Ligu mistrů, přesto byl Real Madrid sesazen z trůnu. Alespoň co se týče příjmů. Nejbohatším fotbalovým klubem se stal za minulou sezonu podle žebříku společnosti Deloitte Manchester United.

AKTUALIZOVÁNO

V zasypaném hotelu našli italští záchranáři už čtyři mrtvé

Už čtyři mrtvé nalezli dnes záchranáři v italském hotelu Rigopiano na úpatí pohoří Gran Sasso, který zasypala lavina stržená středečním zemětřesením. Tři těla se podařilo vyprostit, čtvrté zůstává v troskách, informovala s odvoláním na policii agentura ANSA. Zkázu přežili nejméně dva lidé.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies