Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Bursík: O trase tahu Brno-Vídeň není rozhodnuto

BRNO - Trasa, kterou povede hlavní silniční tah mezi Brnem a Vídní, není podle ministra životního prostředí Martina Bursíka stále vybrána. Ministr to dnes řekl s tím, že vzniká dojem, že "věc je již hotova" a tah povede přes nádrže Nové Mlýny patřící k ptačím oblastem. Je nutné zkoumat také druhou variantu spočívající ve vedení tahu přes Břeclav, uvedl Bursík. První variantu podporuje kraj.

16.4.2007
SDÍLEJ:

Martin BursíkFoto: DENÍK/Martin Divíšek

Jihomoravští zastupitelé již v minulosti schválili Velký územní plán Břeclavska, podle něhož povede tepna Brno-Vídeň přes novomlýnské nádrže. K této variantě je již hotova studie dopadů na životní prostředí a vzniklo k ní i česko-rakouské memorandum. Vedením komunikace R52 přes Mikulov by znamenalo rozšíření současné silnice. Se záměrem nesouhlasí ekologové.

Ochranáři nabízejí druhou variantu, kterou podle nich kraj opomíjel: vést trasu na Vídeň přes Břeclav. Z Brna do Břeclavi se řidiči dostanou po současné D2. V budoucnu u města vznikne obchvat, z něhož stačí dobudovat devět kilometrů dálnice do nedalekého rakouského Reinthalu. Bursík dnes zdůraznil, že tato varianta je na rozdíl od mikulovské, kde je nutné vystavět asi 30 kilometrů dálnice, o 5,5 miliardy korun levnější.

"Musíme prověřit podrobnosti okolo toho návrhu. Zátěž životního prostředí by byla u varianty přes Břeclav patrně nižší," uvedl Bursík. Ekologové nevytýkají mikulovské variantě jen vysoké náklady a to, že by poškodila cennou přírodu, navíc by prý ohrozila i známý Lednicko-valtický areál, který je od roku 1997 zapsaný mezi světové památky UNESCO.

"Po dobudování R55 ve směru Zlín-Břeclav by do Břeclavi začala od severu ve větší míře přijíždět vozidla. Pokud by směřovala dále do Vídně, musela by projet areálem do Mikulova a tam se napojit na hlavní silniční tah," řekl náměstek brněnského primátora a Bursíkův stranický kolega Martin Ander.

K trasování silnice Brno-Vídeň je již uzavřeno memorandum mezi českým a rakouským ministerstvem dopravy. Podle Bursíka to ale neznamená, že je vybrána konečná podoba trasy. Navíc memorandum není totéž, co mezinárodní smlouva, která k této záležitosti zatím nebyla podepsána, uvedl Ander.

Evropská komise v lednu navrhla, aby česká vláda přezkoumala rozhodnutí budovat rychlostní komunikaci R52 mezi Brnem a Vídní přes Mikulov. Podle ní je potřeba kromě tohoto projektu, který by přišel asi na deset miliard korun, posoudit i variantu vedení silničního tahu přes Břeclav, což se dosud nestalo.

16.4.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ministr spravedlnosti Robert Pelikán.
AKTUALIZOVÁNO
28 18

Ministr Pelikán podal žalobu na soudkyni Helenu Královou

Kim Čong Un
10

KLDR nazvala Trumpa psem. Od Jižní Koreje dostane humanitární injekci

Zdravotnictví čeká velký třesk. Síť nemocnic prořídne

Nic podobného se prozatím žádnému z českých ministrů nepodařilo, přestože si to všichni přáli: koncentrovat lékařskou péči do velkých nemocnic. Zrušit část malých špitálů nebo je změnit na léčebny dlouhodobě nemocných je totiž politická sebevražda.

Modelce, která chtěla dobýt svět, hrozí mnohaletý žalář

Chtěla dobýt modelingový svět, nyní jí však hrozí, že svou krásou bude dlouhé roky ohromovat pouze osazenstvo věznice.

Meteorologové varují: Vytrvalý déšť může v Beskydech zvednout hladiny řek

Vydatný a vytrvalý déšť v Beskydech může během dneška a v noci zvedat hladiny řek hlavně v povodí Olše a Ostravice. Krátkodobě může být překročen i třetí stupeň povodňové aktivity, informoval dopoledne Český hydrometeorologický ústav.

AUTOMIX.CZ

Kolik stojí vlastnictví McLarenu F1? Tohoto majitele náklady donutily vůz prodat

Je jasné, že vlastnictví vzácného supersportu nepřináší jen radost. Péče o automobilový klenot totiž vyžaduje také spoustu peněz. Slavný McLaren F1 není výjimkou, což potvrzuje americký podnikatel, sběratel aut a dnes už bývalý majitel právě McLarenu F1, který prozradil, jaké náklady si tento vůz vyžádal.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení