VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Bursík: O trase tahu Brno-Vídeň není rozhodnuto

BRNO - Trasa, kterou povede hlavní silniční tah mezi Brnem a Vídní, není podle ministra životního prostředí Martina Bursíka stále vybrána. Ministr to dnes řekl s tím, že vzniká dojem, že "věc je již hotova" a tah povede přes nádrže Nové Mlýny patřící k ptačím oblastem. Je nutné zkoumat také druhou variantu spočívající ve vedení tahu přes Břeclav, uvedl Bursík. První variantu podporuje kraj.

16.4.2007
SDÍLEJ:

Martin BursíkFoto: DENÍK/Martin Divíšek

Jihomoravští zastupitelé již v minulosti schválili Velký územní plán Břeclavska, podle něhož povede tepna Brno-Vídeň přes novomlýnské nádrže. K této variantě je již hotova studie dopadů na životní prostředí a vzniklo k ní i česko-rakouské memorandum. Vedením komunikace R52 přes Mikulov by znamenalo rozšíření současné silnice. Se záměrem nesouhlasí ekologové.

Ochranáři nabízejí druhou variantu, kterou podle nich kraj opomíjel: vést trasu na Vídeň přes Břeclav. Z Brna do Břeclavi se řidiči dostanou po současné D2. V budoucnu u města vznikne obchvat, z něhož stačí dobudovat devět kilometrů dálnice do nedalekého rakouského Reinthalu. Bursík dnes zdůraznil, že tato varianta je na rozdíl od mikulovské, kde je nutné vystavět asi 30 kilometrů dálnice, o 5,5 miliardy korun levnější.

"Musíme prověřit podrobnosti okolo toho návrhu. Zátěž životního prostředí by byla u varianty přes Břeclav patrně nižší," uvedl Bursík. Ekologové nevytýkají mikulovské variantě jen vysoké náklady a to, že by poškodila cennou přírodu, navíc by prý ohrozila i známý Lednicko-valtický areál, který je od roku 1997 zapsaný mezi světové památky UNESCO.

"Po dobudování R55 ve směru Zlín-Břeclav by do Břeclavi začala od severu ve větší míře přijíždět vozidla. Pokud by směřovala dále do Vídně, musela by projet areálem do Mikulova a tam se napojit na hlavní silniční tah," řekl náměstek brněnského primátora a Bursíkův stranický kolega Martin Ander.

K trasování silnice Brno-Vídeň je již uzavřeno memorandum mezi českým a rakouským ministerstvem dopravy. Podle Bursíka to ale neznamená, že je vybrána konečná podoba trasy. Navíc memorandum není totéž, co mezinárodní smlouva, která k této záležitosti zatím nebyla podepsána, uvedl Ander.

Evropská komise v lednu navrhla, aby česká vláda přezkoumala rozhodnutí budovat rychlostní komunikaci R52 mezi Brnem a Vídní přes Mikulov. Podle ní je potřeba kromě tohoto projektu, který by přišel asi na deset miliard korun, posoudit i variantu vedení silničního tahu přes Břeclav, což se dosud nestalo.

16.4.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Olomoucký podnikatel Mario Wiedermann nabízel finanční propojení čínské společnosti TIENS s fotbalovou Sigmou
2 8

Sigma odmítla čtvrt miliardy z Číny, tvrdí podnikatel a kritizuje vedení

Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO
1

Mobilní operátor O2 má výpadek, nejdou hovory

Macrona Paříž miluje. Dala mu o 29,2 procenta víc než Le Penové

Počty, které nelze nepřehlédnout. I když slibuje nesplnitelné, i když opisoval svůj volební program od Hollanda, v prvním kole letošních prezidentských voleb vyhrál centrista Emmanuel Macron nad extrémní pravičáckou Marine Le Penovou.

České ovocné pálenky jdou na odbyt. Zisk firmy Rudolf Jelínek se zvýšil

Zisky společnosti Rudolf Jelínek v loňském roce zaznamenaly meziroční nárůst o devět procent. Výrobce pálenek loni dosáhl výnosů ve výši 440 milionů korun a jeho zisk po zdanění činil 23,2 milionu korun. 

AKTUALIZOVÁNO

Dálnice D1 ve směru na Prahu u Domašova stojí. Blokuje ji nehoda

/FOTOGALERIE/- Kvůli nehodě stojí od pondělní půl deváté ráno dálnice D1 na 170. kilometru u Domašova. Srazily se tam kamion, dodávka a osobní auto.

Čeká vás smrt, vzkazuje Severní Korea Spojeným státům

Čínský prezident Si Ťin-Pching vyzval jak Spojené státy, tak Japonsko, aby se zdrželo neuvážených kroků. Reagoval tak na probíhající společné cvičení Japonska a USA v blízkosti Korejského poloostrova. Zúčastnila se ho americká letadlová loď Carl Vinson a další doprovodné lodě.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies