Brusel utnul diskuze o tom, že by na přestvabu železničního uzlu v Brně nedal peníze. Evropská komise, která má na projekt poslat část peněz, totiž téměř jistě počítá s tím, že projekt podpoří.

„Železniční uzel v Brně je na seznamu zásadních projektů, které nám předložilo české ministerstvo dopravy. Většinu připomínek k tomuto dokumentu jsme už zapracovali, operační program bude brzy schválen. Neočekávám, že ho budeme měnit,“ řekla mluvčí Evopské komise pro regionální politiku Eva Kaluzynska.

Podle neoficiálních informací z ministertva dopravy podepíše komisařka pro regionální politiku Danuta Hübner dokument již ve čtvrtek šestého prosince. „To nemůžu ani potvrdit ani vyvrátit. Ale bude to v nejbližších dnech,“ řekl mluvčí ministertva dopravy Karel Hanzelka.

Zprávu o tom, že peníze už brzy do Brna dorazí vítá i ředitel Správy železničních dopravních cest Jan Komárek. Právě tato státní podnik totiž uzel bude stavět a prosazuje, aby se budova nádraží postavila nedaleko autobusového nádraží Zvonařka, tedy v jižní poloze. „Až komisařka podepíše Operační program doprava, bude to pro nás signál, že dostaneme možnost čerpat až sedmdesát miliard korun na rozvoj železnice v Česku. A právě železniční uzel v Brně je jedním z projektů,“ reagoval Komárek. Na přestavbu uzlu by měla Evropská komise přispět sedmi miliardami.

„Teď je jasné, že brněnské nádraží není politikum. Zvítězil pragmatismus nad emocemi,“ myslí si brněnský primátor Roman Onderka, který prosazuje nádraží v jižní poloze. S tím nesouhlasí mluvčí iniciativy Nádraží v centru Svatopluk Bartík. „Rozhodnutí Komise, že pošle do Brna peníze, ještě neznamená, že nádraží bude stát nutně na jihu,“ upozorňuje Bartík.

O peníze chce Brno Brusel žádát i pro projekt vyčištění Brněnské přehrady. Podpořit ho chce i výsledky průzkumu veřejného mínění Brňanů, který město plánuje na únor.