VYBERTE SI REGION

Bývalý šéf Českých drah Zelený soudně vymáhá odstupné

Praha - Někdejší ředitel Českých drah Dalibor Zelený se u soudu domáhá toho, aby mu jeho bývalý zaměstnavatel vyplatil odstupné. Tvrdí, že na něj má podle konkurenční doložky nárok po svém odvolání z funkce loni v únoru. České dráhy ale oponují, že doložku neschválily. Zeleného žalobu o zatím jen část víc než sedmimilionového odstupného začal dnes projednávat Obvodní soud pro Prahu 1, napsal server Aktuálně.cz.

20.10.2015 4
SDÍLEJ:

Dalibor ZelenýFoto: čtk

Zelený, který funkci získal za ministra dopravy Zdeňka Žáka z úřednické vlády Miloše Zemana, řídil České dráhy zhruba půlrok. Po odvolání za nového ministra dopravy Antonína Prachaře měl Zelený kvůli dohodnuté konkurenční doložce získat dalších 12 měsíčních platů za to, že po tuto dobu nebude pracovat pro konkurenční firmu. České dráhy ale platnost doložky zpochybnily, podle dopravce ji neschválila dozorčí rada.

„Je slušnost dodržet dohody, které uzavřu. Mně tu konkurenční doložku navrhly samy České dráhy," uvedl podle serveru Zelený před soudem. Podle něj to byla ve firmě zcela běžná věc a měli ji všichni vrcholoví manažeři. Advokátka ČD Lenka Příkazská uvedla, že doložka je neplatná také proto, že Zelený byl jak předsedou představenstva, tak generálním ředitelem. „Byl to nepřípustný souběh funkcí," řekla.

Zelený se formálně domáhá zatím 607.000 korun, tedy jedné dvanáctiny odstupného. „Je to z důvodu procesní ekonomie," řekl serveru Zeleného advokát Dominik Brůha. Kdyby podal žalobu na celou částku, musel by z ní na soudních poplatcích zaplatit pět procent, tedy 350.000 korun. Takto zaplatil zhruba 30.000 korun a zbytek zaplatí v případě, že by s dílčí žalobou uspěl. „Pokud vyhrajeme tu část, je automaticky úspěšný i ten zbytek," podotkl Brůha.

Zelený, který České dráhy vedl už v letech 1998 až 2003, se nyní podle serveru živí poradenstvím v železniční dopravě mimo území ČR. Soud dnes nerozhodl, k případu se vrátí počátkem prosince.

Autor: ČTK

20.10.2015 VSTUP DO DISKUSE 4
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ve Švýcarsku byl plně zprovozněn nejdelší železniční tunel světa

Erstfeld (Švýcarsko) - Nejdelší a nejhlubší železniční tunel na světě, vybudovaný ve Švýcarsku pod Alpami, byl dnes otevřen pro plný dopravní provoz. Gotthardský tunel, přezdívaný podle francouzské zkratky GBT, je dlouhý 57,1 kilometru a v některých místech je až 2,3 kilometru pod povrchem.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Sobotka: Přes návrhy změn by se měly firmy na EET nadále chystat

Praha - Přes návrhy změn v elektronické evidenci tržeb (EET), které projednává Poslanecká sněmovna, by se měli podnikatelé na její zavedení připravovat podle platného zákona. Norma jasně uvádí, koho se evidence tržeb týká. V pořadu Otázky Václava Moravce České televize to dnes uvedl premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD). Podle něj se zdá, že návrhy z dílny ministerstva financí i koaličních lidovců nebudou schváleny. Byla by to nejlepší varianta, dodal premiér.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies