VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Češi najedou autem nejčastěji 10.000 až 20.000 kilometrů ročně

Praha – Tuzemští řidiči nejčastěji ujedou ročně mezi 10.000 a 20.000 kilometry. Více než 50.000 km odřídí za rok jen přes tři procenta tuzemských motoristů. Vyplývá to z průzkumu pojišťovny Generali.

15.11.2013 22
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Shutterstock

Mezi 10.000 a 20.000 kilometry ročně najede více než třetina českých řidičů, necelá třetina pak 5000 až 10.000 km. „Pokud ročně skutečně najedeme 20.000 km, tak při průměrné rychlosti 60 km/h by to znamenalo, že strávíme za rok v autě na sedadle řidiče 14 dnů a nocí, tedy celé dva týdny. Při délce naší státní hranice 2290 km bychom ji za tu dobu objeli téměř devětkrát," uvedl vedoucí oddělení pojištění motorových vozidel Generali Radek Bureš.

Do ročního nájezdu 5000 až 10.000 kilometrů se vejde třetina žen a pětina mužů. Další třetina řidiček má roční kapacitu deset až 20 tisíc kilometrů. Stejnou vzdálenost ovšem najezdí až 40 procent mužů. Čím je počet najetých kilometrů větší, tím se více otevírají i pomyslné nůžky mezi oběma pohlavími.

Oproti tomu počet najetých kilometrů se v souvislosti s věkem řidičů příliš neliší. Kdo je zvyklý jezdit, ten řídí stále. Pouze v kategorii nad 50 tisíc kilometrů ročně je největší podíl řidičů mezi 25 a 30 lety a podíl šoférů starších 60 let naopak nejmenší. Současně platí, že zhruba třetina všech věkových kategorií najezdí během roku mezi 20 a 30 tisíci kilometrů.

Dobrým řidičem se člověk stává, až když najezdí přes 100.000 km

„Poté, co člověk získá řidičské oprávnění, musí zpravidla najezdit nejméně 20.000 kilometrů, aby mu řízení takzvaně přešlo do krve," doplnil Bureš. Obvykle se podle něj uvádí, že dobrým řidičem se člověk stává, až když najezdí přes 100.000 km. K vysokému nájezdu kilometrů bez nehod přihlíží některé pojišťovny při stanovení výše pojistného.

Rozdíly v ročním nájezdu panují mezi jednotlivými zeměmi Visegradské čtyřky. Například Rakušané mají v kategorii nad 50.000 kilometrů nejnižší podíl řidičů, necelá dvě procenta. Nejvyšší mají naopak Maďaři a to čtyři procenta. Ve všech zemích se největší podíl řidičů hlásí k 10.000 až 20.000 kilometrů ročně. V Rakousku je takových řidičů až 40 procent. Oproti tomu Maďaři v průběhu roku nejezdí nejvíce 5000 až 10.000 kilometrů. Slováci mají tyto kategorie téměř v rovnováze na přibližně 28 procentech.

Autor: ČTK

15.11.2013 VSTUP DO DISKUSE 22
SDÍLEJ:
Nikolas Bady u Okresního soudu v Ústí nad Labem.
6 9

Před lety brutálně znásilnil malého kluka. Nyní Bady u soudu odmítá násilí

Škoda 105 L.
AUTOMIX.CZ
22

Prodejce nabízí auta ze „socíku" v super stavu. Tahle Škoda najela jen 9000 km

Nástěnkový tendr. Slovenským exministrům hrozí trest jako za vraždu

V Bratislavě stanuli před soudem dva bývalí ministři pro podezření z korupce. Hrozí jim tresty jako za vraždu.

Druhá vlna EET: zavírají obchody i trafiky. Na trhy nepřišli žádní stánkaři

Dnes odstartovala druhá vlna EET, která se týká všech malých i velkých obchodníků, včetně stánkařů. Některým provozovnám dokázala pěkně zatopit. Mezi „obětmi" jsou obchody, trafiky nebo tradiční trhy v Domažlicích. Přinášíme vám příběhy z celé republiky

Koalice navrhla vyšší přídavky na děti. Populismus, reagovala opozice

Koalice ve Sněmovně je pro zvýšení přídavků rodinám s dětmi tak, jak se na tom dohodla v únoru. Celkově jim chce přidat čtyři miliardy korun. Zvýšení, které dnes předložil předseda poslanců ČSSD Roman Sklenák, počítá se zvýšením dětských přídavků i slevy na dani za první dítě. Opozice to označila za předvolební populismus, návrhy prý mohla vláda předložit dříve.

Rozbořil: Babiš ze mě udělal démona. Koštův konec byl plán

Bývalý hejtman Olomouckého kraje Jiří Rozbořil (ČSSD) se domnívá, že současné změny ve vedení regionu mají kořeny až u předloňské kauzy Vidkun.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies