VYBERTE SI REGION

Češi najedou autem nejčastěji 10.000 až 20.000 kilometrů ročně

Praha – Tuzemští řidiči nejčastěji ujedou ročně mezi 10.000 a 20.000 kilometry. Více než 50.000 km odřídí za rok jen přes tři procenta tuzemských motoristů. Vyplývá to z průzkumu pojišťovny Generali.

15.11.2013 22
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Shutterstock

Mezi 10.000 a 20.000 kilometry ročně najede více než třetina českých řidičů, necelá třetina pak 5000 až 10.000 km. „Pokud ročně skutečně najedeme 20.000 km, tak při průměrné rychlosti 60 km/h by to znamenalo, že strávíme za rok v autě na sedadle řidiče 14 dnů a nocí, tedy celé dva týdny. Při délce naší státní hranice 2290 km bychom ji za tu dobu objeli téměř devětkrát," uvedl vedoucí oddělení pojištění motorových vozidel Generali Radek Bureš.

Do ročního nájezdu 5000 až 10.000 kilometrů se vejde třetina žen a pětina mužů. Další třetina řidiček má roční kapacitu deset až 20 tisíc kilometrů. Stejnou vzdálenost ovšem najezdí až 40 procent mužů. Čím je počet najetých kilometrů větší, tím se více otevírají i pomyslné nůžky mezi oběma pohlavími.

Oproti tomu počet najetých kilometrů se v souvislosti s věkem řidičů příliš neliší. Kdo je zvyklý jezdit, ten řídí stále. Pouze v kategorii nad 50 tisíc kilometrů ročně je největší podíl řidičů mezi 25 a 30 lety a podíl šoférů starších 60 let naopak nejmenší. Současně platí, že zhruba třetina všech věkových kategorií najezdí během roku mezi 20 a 30 tisíci kilometrů.

Dobrým řidičem se člověk stává, až když najezdí přes 100.000 km

„Poté, co člověk získá řidičské oprávnění, musí zpravidla najezdit nejméně 20.000 kilometrů, aby mu řízení takzvaně přešlo do krve," doplnil Bureš. Obvykle se podle něj uvádí, že dobrým řidičem se člověk stává, až když najezdí přes 100.000 km. K vysokému nájezdu kilometrů bez nehod přihlíží některé pojišťovny při stanovení výše pojistného.

Rozdíly v ročním nájezdu panují mezi jednotlivými zeměmi Visegradské čtyřky. Například Rakušané mají v kategorii nad 50.000 kilometrů nejnižší podíl řidičů, necelá dvě procenta. Nejvyšší mají naopak Maďaři a to čtyři procenta. Ve všech zemích se největší podíl řidičů hlásí k 10.000 až 20.000 kilometrů ročně. V Rakousku je takových řidičů až 40 procent. Oproti tomu Maďaři v průběhu roku nejezdí nejvíce 5000 až 10.000 kilometrů. Slováci mají tyto kategorie téměř v rovnováze na přibližně 28 procentech.

Autor: ČTK

15.11.2013 VSTUP DO DISKUSE 22
SDÍLEJ:
Ilustrační foto
1

Poslanec ANO navrhuje přísnější regulaci výstavby mešit

Automatické sněhové řetězy Gecko.

VIDEO: Automatické sněhové řetězy. Nový vynález pochází z Česka

Déčko může mít ze začátku jen dvě stanice. Sousedící

Praha /INFOGRAFIKA/ - Problémy s výkupem pozemků komplikují stavbu metra D. Dopravní podnik nyní vypracovává analýzu, v jakém pořadí by se měly stanice trasy budovat. V úvahu přichází i varianty, které nepočítají s tím, že by vozy z počátku jezdily až do Písnice.

AKTUALIZOVÁNO

V Itálii havaroval autobus s maďarskými školáky. Zemřelo 16 lidí

Při páteční nehodě autobusu s maďarskými školáky u Verony na severu Itálie zahynulo 16 lidí. Informovala o tom dnes italská záchranná služba, která původně hovořila o sedmi mrtvých. Autobus začal hořet na výjezdu z dálnice. Příčina nehody zatím není jasná, ale podle svědectví jiného řidiče mohl mít autobus problém s kolem.

Ze zavaleného hotelu v Itálii vytáhli další čtyři živé lidi

Z trosek lavinou zasypaného hotelu ve střední Itálii záchranáři v noci na dnešek vyprostili další čtyři živé lidi, což zvyšuje počet zachráněných na devět. Informovala o tom dnes italská záchranná služba. Pět lidí bylo vyproštěno už v pátek. Lavina na hotel, v němž bylo kolem 30 lidí, spadla ve středu krátce po zemětřesení, které zasáhlo střední Itálii.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies