VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Češi najedou autem nejčastěji 10.000 až 20.000 kilometrů ročně

Praha – Tuzemští řidiči nejčastěji ujedou ročně mezi 10.000 a 20.000 kilometry. Více než 50.000 km odřídí za rok jen přes tři procenta tuzemských motoristů. Vyplývá to z průzkumu pojišťovny Generali.

15.11.2013 22
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Shutterstock

Mezi 10.000 a 20.000 kilometry ročně najede více než třetina českých řidičů, necelá třetina pak 5000 až 10.000 km. „Pokud ročně skutečně najedeme 20.000 km, tak při průměrné rychlosti 60 km/h by to znamenalo, že strávíme za rok v autě na sedadle řidiče 14 dnů a nocí, tedy celé dva týdny. Při délce naší státní hranice 2290 km bychom ji za tu dobu objeli téměř devětkrát," uvedl vedoucí oddělení pojištění motorových vozidel Generali Radek Bureš.

Do ročního nájezdu 5000 až 10.000 kilometrů se vejde třetina žen a pětina mužů. Další třetina řidiček má roční kapacitu deset až 20 tisíc kilometrů. Stejnou vzdálenost ovšem najezdí až 40 procent mužů. Čím je počet najetých kilometrů větší, tím se více otevírají i pomyslné nůžky mezi oběma pohlavími.

Oproti tomu počet najetých kilometrů se v souvislosti s věkem řidičů příliš neliší. Kdo je zvyklý jezdit, ten řídí stále. Pouze v kategorii nad 50 tisíc kilometrů ročně je největší podíl řidičů mezi 25 a 30 lety a podíl šoférů starších 60 let naopak nejmenší. Současně platí, že zhruba třetina všech věkových kategorií najezdí během roku mezi 20 a 30 tisíci kilometrů.

Dobrým řidičem se člověk stává, až když najezdí přes 100.000 km

„Poté, co člověk získá řidičské oprávnění, musí zpravidla najezdit nejméně 20.000 kilometrů, aby mu řízení takzvaně přešlo do krve," doplnil Bureš. Obvykle se podle něj uvádí, že dobrým řidičem se člověk stává, až když najezdí přes 100.000 km. K vysokému nájezdu kilometrů bez nehod přihlíží některé pojišťovny při stanovení výše pojistného.

Rozdíly v ročním nájezdu panují mezi jednotlivými zeměmi Visegradské čtyřky. Například Rakušané mají v kategorii nad 50.000 kilometrů nejnižší podíl řidičů, necelá dvě procenta. Nejvyšší mají naopak Maďaři a to čtyři procenta. Ve všech zemích se největší podíl řidičů hlásí k 10.000 až 20.000 kilometrů ročně. V Rakousku je takových řidičů až 40 procent. Oproti tomu Maďaři v průběhu roku nejezdí nejvíce 5000 až 10.000 kilometrů. Slováci mají tyto kategorie téměř v rovnováze na přibližně 28 procentech.

Autor: ČTK

15.11.2013 VSTUP DO DISKUSE 22
SDÍLEJ:
Majáles v Praze.
28

První máj pohlídají těžkooděnci i policisté se psy a na koních

V jednom cyrušském domě si na balkoně nezapálíte
4 10

Bytové družstvo v Curychu zakázalo nájemníkům kouřit. I na balkoně

Trump úspěšně útočí. Soud pozastavil platnost Obamovy čistší energetiky

Americký odvolací soud definitivně vyhověl požadavku prezidenta Donalda Trumpa, aby byla pozastavena platnost Obamových regulací emisí oxidu uhličitého v tepelných elektrárnách nebo omezení těžby černého uhlí.

Učitel neunesl hajlování romského žáka, teď má obavy z jeho rodiny

Rodina školáka chce veřejnou omluvu. Případ řeší policie, na kterou se obrátil pedagog, jenž se bojí vydírání ze strany příbuzných školáka.

AKTUALIZOVÁNO

Tým kampaně Emmanuela Macrona vykázal ze svých akcí ruská média

Rusko obvinilo francouzského prezidentského kandidáta Emmanuela Macrona z diskriminace poté, co jeho volební štáb zakázal přístup na své akce agentuře Sputnik a televizní stanici Russia Today.

Čeští opraváři zemědělských strojů pojedou na dva roky se Zetorem do Zambie

/VIDEO/ Zambie je novou zemí na africkém kontinentu, kamspolečnost Zetor Tractors bude dovážet své stroje. Značka Zetor nově navázala spolupráci s partnerem Agriserve Agro. K symbolickému stvrzení spolupráce došlo na veletrhu Agritech EXPO 2017 konaném koncem dubna v zambijské Chisambě, kde byly předány první stroje novým majitelům.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies