VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Češi si rádi dělají radost neplánovým nákupem

Praha – Dvě třetiny Čechů si aspoň jednou měsíčně udělají radost spontánním nákupem, přičemž neplánovaně utrácejí zejména za potraviny, oblečení či kosmetiku.

5.7.2011 15
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Pech Karel

Spontánními nákupy si zlepšují náladu častěji ženy. Vyplývá to z průzkumu, který agentura TNS AISA provedla pro společnost GE Money Bank.

Aspoň jednou měsíčně si radost spontánním nákupem dělá 68 procent Čechů, dvakrát měsíčně tak činí 40 procent a jedenkrát týdně 16 procent lidí. Šest procent Čechů přiznalo, že spontánním nákupům podléhají dvakrát týdně.

Nejvíce si spontánními nákupy dělají radost mladí lidé do 29 let. Čtyři z pěti mladých lidí neodolají aspoň jednou za měsíc a každý třetí dokonce jednou týdně.

Polovina účastníků průzkumu uvedla, že pro radost si kupují „něco na zub“. Zhruba 37 procent respondentů si zlepšuje náladu nákupem oblečení a módních doplňku a 25 procent volí kosmetiku či produkty z oblasti zdraví. Podobné procento připadá na knihy, DVD a hudební CD.

Slevy motivují

Více než polovinu lidí motivují ke spontánnímu nákupu výhodné ceny a slevy. Ženy mají výrazně větší potřebu se nákupem odměnit, což uvádí 41 procent zákaznic a pouze 24 procent zákazníků. „Ženy vedou také v potřebě si zlepšit špatnou náladu. Je to důvodem k neplánovanému nákupu u 38 procent z nich, na rozdíl od 14 procent mužů,“ upozornila společnost GE Money Bank.

Zhruba 70 procent lidí většinou nemá po neplánovaném nákupu výčitky svědomí, které trápí pouze pět procent Čechů. „S přibývajícími léty si děláme starosti z menších neplánovaných výdajů ještě méně,“ podotkla společnost GE Money Banky.

Čas od času si neplánovaný nákup nechá pro sebe více než polovina mužů a dvě třetiny žen, přičemž platí pravidlo, že čím je člověk starší, tím má větší nutkání tento nákup svému protějšku zapřít.

Čtěte také: Levné nákupy v Polsku? Nejen burzy, ale i obchoďáky

Autor: ČTK

5.7.2011 VSTUP DO DISKUSE 15
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Hasiči na brnířovské návsi čerpají vodu pro boj s ohněm.
AKTUALIZUJEME
14

Požár na Domažlicku zasáhl asi tři hektary lesa

Ilustrační foto.
29

Provozovatel kiosku u Pekla skončil kvůli EET. Hledá se náhrada

Poslední rozhovor Věry Špinarové pro Deník: Stále miluji živá vystoupení

/ROZHOVOR/ Připomeňte si spolu s námi Věru Špinarovou v posledním velkém rozhovoru, který poskytla Deníku loni v prosinci - tři dny před svými půlkulatými narozeninami. Rozjímala tehdy například nad vánoční svátky, které měla moc ráda. Jen se jí nelíbil ten shon a nakupování…

DOTYK.CZ

Zbloudilé kulky v Riu: Násilí v brazilských ulicích má čím dál více obětí

Jedné letní noci šla brazilská rodina do restaurace v Iraja, v severní části Ria de Janeira. Pár nechal svoji dvouletou dceru Sofii hrát si na venkovním hřišti. Prostor byl chráněn od ulice bránou, takže se zdál ve městě s šokující mírou kriminality ještě relativně bezpečný. Bezpečí je v Riu stále jedním z hlavních témat. Iraja, kde bydlí hlavně příslušníci střední třídy, je obklopena nejvíce násilnými oblastmi a zločinci jsou tam poměrně aktivní.

Sexuální asistentky poskytly postiženým zatím 250 asistencí

Pětice sexuálních asistentek, jejichž služby využívají lidé s postižením či senioři, poskytla za téměř rok a půl svého působení na 250 asistencí. Na speciálně vyškolené pracovnice se obracejí nejen přímo klienti, ale také jejich příbuzní i zařízení pro handicapované. Společnost počítá do budoucna s vyškolením dalších asistentek, ale také asistentů.

Útočník z Londýna neměl vazby na IS

Britská policie nenašla žádné důkazy svědčící o tom, že by útočník z Londýna Khalid Masood měl vazby na radikály z takzvaného Islámského státu (IS) nebo Al-Káidy. Muž, který minulou středu u britského parlamentu zabil čtyři lidi a dalších 50 zranil, se ale zajímal o džihád, uvedla policie.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies