VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Česká televize se omluvy od Mafry za článek o praní peněz zatím nedočkala

Praha – Česká televize zatím neobdržela požadovanou omluvu od vydavatelství Mafra za článek v deníku MF Dnes. Předpokládá, že ji bude vyžadovat soudní cestou. Generální ředitel ČT Petr Dvořák to dnes řekl na zasedání Rady ČT. Televize se cítí poškozena článkem „Přes ČT se praly peníze", který v MF Dnes vyšel 1. dubna. Vydavatelství se brání tím, že šlo standardní text, a nerozumí tomu, jak se mohl dotknout pověsti televize.

22.4.2015 2
SDÍLEJ:

Česká televize, ilustrační fotoFoto: Deník/Martin Divíšek

„Oficiální vyjádření vydavatelství Mafra obdržela ČT dnes. Na jeho základě začneme připravovat další právní kroky," doplnila pro ČTK mluvčí Alžběta Plívová.

Kauzu rozpoutal článek, který popisoval praxi zprostředkovatelů sponzoringu na ČT, kteří klientům údajně vystavovali faktury na vyšší částky, než sami platili televizi. ČT vadí především titulek, který je podle ní zavádějící. „Celkově nás MF DNES zatáhla do kauzy, se kterou nemá ČT reálně nic společného," řekl již dříve Dvořák. Na článek noviny upozorňovaly také na reklamním přebalu prostřednictvím textu „Aféra ČT. Praly se přes ni peníze".

Žádost o omluvu soudní cestou

Záležitosti se nyní věnuje právní oddělení veřejnoprávní televize. „Vzhledem k tomu, že ve stanoveném termínu nám Mladá fronta DNES neposlala omluvu, kterou jsme požadovali, předali jsme celou věc právnímu oddělení, které to řeší standardním způsobem. To znamená, že předpokládáme, že budeme žádat o omluvu soudní cestou," řekl dnes Dvořák.

Postup vedení televize v této kauze podpořili někteří radní. „ČT je oběť mediálního útoku," uvedl na dnešním zasedání člen rady Jan Prokeš.

Dvořák současně odmítl nařčení, že by komerční prostor veřejnoprávní televize byl prodáván pod cenou. „Citoval bych zápis dozorčí komise, kde se píše, že ‚po porovnání ceníků ČT s ceníky komerčních stanic dozorčí komise konstatuje, že ceny jsou srovnatelné', přičemž ceny komerčních stanic stejně jako ČT jsou běžně dostupné na internetových stránkách každé z nich," řekl Dvořák.

Zneužití televize podnikavci

„Článek v deníku Mladá fronta Dnes vznikl jako standardní investigativní text," uvedla již dříve Mafra. V článku podle ní byla uvedena stanoviska generálního ředitele i obchodního ředitele. Uvedla také, že v textu bylo zdůrazněno, že se ČT stala obětí podvodů a že podnikavci televizi zneužili. „Opravdu nerozumíme tomu, jak by náš článek… mohl zasáhnout pověst ČT," konstatovala.

Veřejnoprávní televize poukázala také na to, že se článek objevil na titulní straně deníku „právě ve chvíli, kdy reprezentanti politického hnutí ANO veřejně volají po zrušení sponzoringu ve veřejnoprávní televizi". Proti takzvaným sponzorským vzkazům nedávno vystoupil poslanec a předseda sněmovního volebního výboru Martin Komárek (ANO), podle kterého se do vysílání ČT pod označením sponzoringu dostává reklama, na kterou se vztahují přísnější pravidla.

Autor: ČTK

22.4.2015 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Kandidát na ministra financí Ivan Pilný poskytl 18. května v Praze rozhovor Deníku.
17

Pilný: Návrh rozpočtu je rozumný, změny neplánuji

Jiří Kajínek, odsouzený vrah, míří 23. května po 23 letech na svobodu z věznice v Rýnovicích v Jablonci nad Nisou díky milosti, kterou mu udělil prezident Miloš Zeman.
AKTUALIZOVÁNO
36 34

Je to tady! Kajínek opustil vězení. "Vítej na svobodě," zaznělo na uvítanou

AUTOMIX.CZ

OBRAZEM: Jak by asi dnes vypadala legendární auta východního bloku?

Po rozpadu východního bloku se mnoho ikonických vozů této éry nedočkalo přímého nástupce. Plno nadšenců si však představuje jejich návrat a skrze grafické ilustrace vytváří moderní interpretace těchto známých aut. Podívali jsme se na ty nejzajímavější.

EXKLUZIVNĚ / AKTUALIZUJEME

Čtyři autentické dojmy z Británie: Lidé jsou šokovaní, život se ale nezastavil

/VIDEO, ROZHOVOR/ Jak se tragédie v Manchesteru, kde útočník na koncertě odpálil bombu, dotkla tamních obyvatel, včetně české ředitelky Czech School Manchester? Jaké dojmy a postřehy nám svěřil novinář deníku The Sun, jehož syn byl přítomen na tragickém koncertě? Přinášíme i poznatky další Češky, sociální praconice Zory Zámečníkové, jež poskytla video z okolí místa činu. Rovněž jsme oslovili bývalou novinářku Deníku, nyní působící v Londýně.

Otec zavíral své děti do hladomorny, tvrdí obžaloba. Viní ho z týrání

Dvě nezletilé děti měl sedmačtyřicetiletý otec na Břeclavsku podle obžaloby zavírat do místnosti nazývané hladomorna. Policisté navíc sdělili, že v jeho počítači našli tisíce erotických fotografií s mladými chlapci. Případem se v úterý začal zabývat brněnský krajský soud.

Comeback Kvitové se blíží. Bude hrát už v Paříži?

/VIDEO/ Doba návratů? Jen den poté, co svůj návrat na kurty oznámila bývalá světová jednička Viktoria Azarenková (po mateřské pauze plánuje hrát Wimbledon), se výrazně přiblížil i comeback další tenisové hvězdy – Petry Kvitové.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies