VYBERTE SI REGION

Český rozhlas představil nové logo, bude vykročením do budoucnosti

Praha - Český rozhlas (ČRo) dnes představil změnu vizuálního stylu včetně nového loga, kterému dominuje velké písmeno R značící rozhlas, rádio, regiony či stanici ČRo – 1 Radiožurnál. Za vytvoření nové grafické podoby značky ČRo zaplatí 2,2 milionu korun, na dalších zhruba pět milionů korun vyjde změna loga na budovách, předmětech či autech. Nový design pro Český rozhlas vytvořilo Studio Marvil.

27.2.2013 7
SDÍLEJ:

Nové logo Českého rozhlasu.Foto: ČTK

„Věříme, že nové logo je vykročením do budoucnosti a vyjadřuje to, co chceme, aby ČRo byl moderní důvěryhodnou institucí, která je srovnatelná s veřejnoprávními kolegy na západ od našich hranic," uvedl na dnešní tiskové konferenci generální ředitel ČRo Peter Duhan s tím, že je přesvědčen, že nové logo, které ČRo mění po 17 letech, vydrží 20 let.

Studio Marvil podle kreativního ředitele Pavla Zelenky chtělo navrhnout značku, která bude jednoduchá a přitom vizuálně silná. Inspirací byly křivky ekvalizérů, které se používají na mixážních pultech.

Vlastní barva

Nová grafika se dotkne všech stanic, tři z nich své logo představily poprvé. Každá stanice přitom dostala vlastní barvu. „Začali jsme Radiožurnálem jakožto vlajkovou lodí, takže jsme mu přisoudili nejvýraznější pestrou barvu, což je červená," vysvětlil Zelenka. Odstíny dalších stanic podle něj vychází z určité vnitřní logiky. „Takže Vltava je modrá, regionální stanice jsou zelené – odkazují ke krajině. Nová stanice Plus, která přináší zpravodajství a publicistiku, má dynamickou oranžovou barvu," doplnil.

Změna vizuálního stylu se týká také všech dalších značek ČRo, jako jsou například Dismanův rozhlasový dětský soubor, mezinárodní rozhlasová soutěž mladých hudebníků Concertino Praga či dopravní informace Zelená vlna.

Březnový start

Nová grafika souvisí s 90. výročím československého rozhlasového vysílání, které připadá na květen. Důvodem únorového termínu jeho představení je mimo jiné březnový start stanice mluveného slova ČRo Plus, která tak může zahájit s novým logem. Své logo poprvé dostaly také stanice ČRo Jazz a Rádio Junior, které budou od března vysílat digitálně. Pohádkový program a jazzový stream jsou nyní dostupné jen přes internet.

Studio Marvil, které na trhu působí od roku 1995, loni navrhlo nové logo pro agenturu CzechTourism. V roce 2003 společnost vytvořila novou vizuální podobu Skupiny ČEZ. Její portfolio zahrnuje také redesign časopisů včetně týdeníku Euro. Předchozí logo pro ČRo v letech 1995 až 1996 připravila agentura Men on the Moon.

Autor: ČTK

27.2.2013 VSTUP DO DISKUSE 7
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Aston Martin postaví 25 nových exemplářů modelu DB4 GT. Cena je astronomická

Britská automobilka Aston Martin se vrátí k výrobě vozu, jehož život byl původně vymezen lety 1959 až 1963. Příští rok totiž obnoví produkci slavného modelu DB4 GT, v plánu je stavba 25 kusů.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Žloutenka stále řádí. Chybí vakcíny, hlásí nejen lékárny

Vyškov – Jde o agresivní infekci, člověka může zabít za pár hodin od prvních příznaků. Mnoho nakažených se i po vyléčení po celý život potýká s následky, jako jsou třeba amputace končetin nebo hluchota. K nejohroženějším patří děti. Přestože je možné se proti meningokokovi typu B očkovat, vakcíny chybí. Na Vyškovsku podle dětské lékařky Anežky Bahníkové z Vyškova už zhruba čtyři až pět měsíců.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies