VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Český rozhlas představil nové logo, bude vykročením do budoucnosti

Praha - Český rozhlas (ČRo) dnes představil změnu vizuálního stylu včetně nového loga, kterému dominuje velké písmeno R značící rozhlas, rádio, regiony či stanici ČRo – 1 Radiožurnál. Za vytvoření nové grafické podoby značky ČRo zaplatí 2,2 milionu korun, na dalších zhruba pět milionů korun vyjde změna loga na budovách, předmětech či autech. Nový design pro Český rozhlas vytvořilo Studio Marvil.

27.2.2013 7
SDÍLEJ:

Nové logo Českého rozhlasu.Foto: ČTK

„Věříme, že nové logo je vykročením do budoucnosti a vyjadřuje to, co chceme, aby ČRo byl moderní důvěryhodnou institucí, která je srovnatelná s veřejnoprávními kolegy na západ od našich hranic," uvedl na dnešní tiskové konferenci generální ředitel ČRo Peter Duhan s tím, že je přesvědčen, že nové logo, které ČRo mění po 17 letech, vydrží 20 let.

Studio Marvil podle kreativního ředitele Pavla Zelenky chtělo navrhnout značku, která bude jednoduchá a přitom vizuálně silná. Inspirací byly křivky ekvalizérů, které se používají na mixážních pultech.

Vlastní barva

Nová grafika se dotkne všech stanic, tři z nich své logo představily poprvé. Každá stanice přitom dostala vlastní barvu. „Začali jsme Radiožurnálem jakožto vlajkovou lodí, takže jsme mu přisoudili nejvýraznější pestrou barvu, což je červená," vysvětlil Zelenka. Odstíny dalších stanic podle něj vychází z určité vnitřní logiky. „Takže Vltava je modrá, regionální stanice jsou zelené – odkazují ke krajině. Nová stanice Plus, která přináší zpravodajství a publicistiku, má dynamickou oranžovou barvu," doplnil.

Změna vizuálního stylu se týká také všech dalších značek ČRo, jako jsou například Dismanův rozhlasový dětský soubor, mezinárodní rozhlasová soutěž mladých hudebníků Concertino Praga či dopravní informace Zelená vlna.

Březnový start

Nová grafika souvisí s 90. výročím československého rozhlasového vysílání, které připadá na květen. Důvodem únorového termínu jeho představení je mimo jiné březnový start stanice mluveného slova ČRo Plus, která tak může zahájit s novým logem. Své logo poprvé dostaly také stanice ČRo Jazz a Rádio Junior, které budou od března vysílat digitálně. Pohádkový program a jazzový stream jsou nyní dostupné jen přes internet.

Studio Marvil, které na trhu působí od roku 1995, loni navrhlo nové logo pro agenturu CzechTourism. V roce 2003 společnost vytvořila novou vizuální podobu Skupiny ČEZ. Její portfolio zahrnuje také redesign časopisů včetně týdeníku Euro. Předchozí logo pro ČRo v letech 1995 až 1996 připravila agentura Men on the Moon.

Autor: ČTK

27.2.2013 VSTUP DO DISKUSE 7
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Z letáků za rok zmizela půlka "českých" potravin

Hromadná nehoda kamionů na dálnici D1 u Brna ve směru na Vyškov. Měla tragické následky.
AKTUALIZOVÁNO
21

Hromadná nehoda na D1: zemřel řidič dodávky, za tragédii může stojící kolona

AUTOMIX.CZ

Lidé si utahují ze jména Karoq. Škodě navrhují jiné názvy, třeba Kardiaq a Svejq

Až česká automobilka Škoda představí nástupce kompaktního SUV Yeti, je možné, že už neponese lehce upravené jméno mýtického sněžného muže, ale poněkud zvláštní název Karoq. Ten si škodovka registrovala na patentovém úřadě začátkem března.

Dvě tváře břečťanu

Plevel, nebo požehnání, vítaná výživa, nebo alergizující rostlina. Všechno je v jednom. Něco jiného ovšem platí pro včely a ptactvo nebeské a něco jiného pro lidi.

Na západě Čech může v noci napadnout i několik centimetrů sněhu

Vlnící se studená fronta přinese dnes v noci do Česka déšť, který bude v polohách nad 600 metrů přecházet ve sněžení. Nejvydatnější srážky meteorologové předpovídají pro západ Česka. 

Na Facebooku vysílal vraždu své dcerky. Pak spáchal sebevraždu

Podle thajské policie se mladý muž natáčel při vraždě své dcery a celou událost přenášel živě na sociální síť Facebook. Nakonec si vzal život.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies