VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Čeští rodiče neznají systém hodnocení věkové vhodnosti her

Praha - Čeští rodiče mnohdy nevědí, pro jakou věkovou skupinu jsou určeny počítačové hry, které svým dětem kupují. Mezinárodní průzkum organizace ISFE (Interactive Software Federation of Europe) totiž ukázal, že jen málo z nich zná a využívá systém PEGI klasifikující hry na základě jejich věkové vhodnosti. Jako počítačové hry přitom autoři průzkumu označují hry nejen pro stolní počítače, ale také pro herní konzole, přenosná herní zařízení, tablety a mobilní telefony.

9.9.2014 4
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: čtk

Zatímco v evropském průměru systém PEGI zná zhruba polovina respondentů, v Česku to byla pouhá čtvrtina. Navíc jen sedm procent rodičů deklaruje, že tento systém reálně využívají při pořizování her svým potomkům. "O to spíš tato statistika zaráží při vědomí, že více než polovina dětí ve věku 10-15 let a více než třetina ve věku 6-9 let hraje alespoň občas hry, které by se jim z hlediska věkového hodnocení vůbec neměly dostat do rukou," uvedla společnost Scio, která shrnutí výsledků průzkumu zveřejnila.

Analýza nákupního chování rodičů přitom ukázala, že děti z 1. stupně základních škol jsou téměř v polovině případů u nákupu hry, takže se zřejmě podílejí na výběru. Ve srovnání s evropským průměrem je však v tuzemsku dvojnásobek rodičů dětí ve věku od šesti do devíti let, kteří raději počítačové hry svým potomkům vůbec nekupují.

Postoj tuzemských rodičů k počítačovým hrám je poměrně rozporuplný. "Zatímco podíl pozitivního hodnocení her většinou osciluje kolem evropského průměru, rodičů, kteří hodnotí hry negativně, je u nás výrazně více než ve zbytku Evropy," uvedlo Scio v tiskové zprávě.

Zábava, soutěživost i posílení kreativity

Čeští rodiče na hrách oceňují především jejich zábavnost, uvedlo to 78 procent dotázaných. Osmapadesát procent si cení prohloubení prvku soutěživosti a zhruba polovina posílení kreativity. Pouze necelá pětina rodičů přitom u svých dětí pozoruje, že se v důsledku hraní her zvyšuje jejich agresivita.

Podle ředitele vzdělávací společnosti Scio Ondřeje Šteffla jsou hry součástí moderního vzdělávání stejně jako filmy nebo knihy. "Nic se samozřejmě nesmí přehánět a dítě by rozhodně nemělo hrát neomezeně, na druhou stranu zakazovat dětem hrát úplně je kontraproduktivní. Mnohem lepší je zjistit, které hry mohou dítě rozvíjet, a pak využít dětskou herní vášeň k bezděčnému vzdělávání," řekl.

Do průzkumu organizace ISFE se zapojilo několik tisíc respondentů ze šestnácti evropských zemí. V Česku se ho zúčastnilo 651 lidí.

Autor: ČTK

9.9.2014 VSTUP DO DISKUSE 4
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
4

Oslavy, nebo poslední bitva? Čeští poslanci věří, že EU chytí druhý dech

Ilustrační foto
29

EET, vysoké nájmy a další problémy: Hospody bez personálu a hostů zavírají

Experti: připlácení na péči vylepší zdraví i rozpočet státu

Čeští pacienti jsou rekordmany ve zdravotní turistice. Ke svému lékaři zajdou i dvanáctkrát za rok. Přitom Skandinávcům to stačí jen třikrát a rakouským sousedům sedmkrát. Česko to stojí zbytečných dvacet miliard korun navíc.

Zlatý Ámos Lukáš Lis: Nechtěl jsem být učitelem, ale neměnil bych

/VIDEO/ Nový držitel titulu Zlatý Ámos pro nejoblíbenějšího učitele Lukáš Lis ze základní školy Soběslav původně nechtěl být učitelem, ale svou práci by už neměnil. Učitel by podle něj neměl být jen oblíbený, ale také dobrý. Svůj úspěch přičítá kombinaci přísnosti a přátelského přístupu k dětem.

OBRAZEM: Nejlepší fotografie týdne

Prohlédněte si nejpovedenější snímky našich fotografů, pořízené během uplynulého týdne.

Komentář Stanislava Šulce: Babiš nás zklamal. Je čas jít dál

Dění kolem ministra financí, jeho spolustraníků a formálně jeho bývalé společnosti Agrofert začíná nabírat obřích kontur. A je na čase si konečně sundat růžové brýle a na situaci se podívat realistickým pohledem.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies