VYBERTE SI REGION

Cestující na letiště chtějí vozit 4 firmy, uspějí 2

Ruzyň - Třicet procent všech cestujících využívá pro dopravu na letiště taxíky. Kdo ale bude cestující v následujících letech, službu provozovat, se ještě neví.

9.10.2009
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENIK/Eva Kořínková

Letiště totiž na taxislužbu vyhlásila výběrové řízení. Na bedrech odborníků teď leží posouzení, který ze čtyř přihlášených zájemců nabídl nejlepší podmínky. Do klání se přihlásili společnosti AAA radiotaxi, Fix, City taxi a Taxi Praha.

Jisté je jedno: čtyři miliony pasažérů ročně budou v následujících letech vozit automobily mladší pěti let. Každý z provozovatelů navíc musí akceptovat podmínku jednobarevných vozů. Letiště kromě žluté nově povolilo také barvu bílou, stříbrnou a slonovou kost. Žlutou však doporučuje s ohledem na záměr magistrátu vyčlenit rychlé pruhy na komunikacích, do nichž budou moci pouze vozy této barvy.

V současnosti mohou lidé mířící na letiště využívat služeb žlutých vozů AAA radiotaxi, stříbrných aut Airport Cars společnosti Fix a nebo minibusů společnosti Cedaz.

„Důvodem k novému výběrovému řízení není nespokojenost se současnými provozovateli, ale skutečnost, že v průběhu roku 2010 vyprší jejich stávající smlouvy,“ sdělila Eva Krejčí, mluvčí Letiště Praha. Podle ní se bude na výběru společnosti podílet i magistrát. Rozhodující bude úroveň podnikatelského záměru a nabídnutá cena. Smlouvy budou uzavřeny na pět let s tím, že taxislužba musí na letištní provoz vyčlenit minimálně 150 a maximálně 180 vozů, přičemž bude mít každý z obou provozovatelů ve svém parku 10 minibusů. Požadované stáří vozu je pět let.

Vítězné firmy se také smluvně zavážou k dodržování cen podle nařízení magistrátu. Maximální sazba může činit 28 korun za kilometr.

Nová smlouva se ale stala loni terčem kritiky. Konkurenční „taxikáři“, kteří by podmínky nesplnili, se snažili několik hodin dopravu u letiště blokovat.

Autor: Lucie Boháčová

9.10.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ve Švýcarsku byl plně zprovozněn nejdelší železniční tunel světa

Erstfeld (Švýcarsko) - Nejdelší a nejhlubší železniční tunel na světě, vybudovaný ve Švýcarsku pod Alpami, byl dnes otevřen pro plný dopravní provoz. Gotthardský tunel, přezdívaný podle francouzské zkratky GBT, je dlouhý 57,1 kilometru a v některých místech je až 2,3 kilometru pod povrchem.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Sobotka: Přes návrhy změn by se měly firmy na EET nadále chystat

Praha - Přes návrhy změn v elektronické evidenci tržeb (EET), které projednává Poslanecká sněmovna, by se měli podnikatelé na její zavedení připravovat podle platného zákona. Norma jasně uvádí, koho se evidence tržeb týká. V pořadu Otázky Václava Moravce České televize to dnes uvedl premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD). Podle něj se zdá, že návrhy z dílny ministerstva financí i koaličních lidovců nebudou schváleny. Byla by to nejlepší varianta, dodal premiér.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies