VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Cestující ve vlacích mrznou, dráhy nemají na nové vagony

Plzeň - Českým drahám (ČD) platí stovky korun měsíčně za jízdenky, a místo pohodlné dopravy ve vlacích mrznou.

19.1.2009 6
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÉK/ archív

Stěžují si na tocestující, kteří jezdí na trase Plzeň–Domažlice. Dráhy přiznávají, že se s tímto problémem potýkají u starých vozů. Na nákup nových ale nejsou peníze.

„Když vlak nepřijede do Plzně od Domažlic, ale na nástupiště ho přivezou odněkud z nádraží, kde byl odstavený, a až pak k němu připojí lokomotivu, je ve vagonech taková zima, že mi jde pára od úst. Může tam být maximálně tak 15 stupňů,“ říká studentka Martina, která jezdí vlakem do školy.

Sedačky jsou podle cestujících tak ledové, že se ani nesvlékají ze zimních bund a nechávají si i šály, protože i tak je jim ve vlaku zima. „Vagony se jakž takž vyhřejí, až asi po 20 minutách jízdy, když už jsem téměř doma. Myslím si, že by se dráhy měly postarat o lepší komfort cestujících, když teď navíc od prosince loňského roku zase platím za týdenní jízdenku o 20 korun více,“ podotýká dívka.

Stává se i to, že v jedné vlakové soupravě jedou vagony, kde se topí, a vagony, kde je zima a topení tam nefunguje vůbec. Takové vagony pak bývají většinou úplně prázdné. „Zmíněné problémy se týkají starých vozů, které nemají samostatné vytápění. Před jízdou je v depu předtápíme. Mohlo se ale stát, že musely být použity nepředtopené vozy. Ovšem i předtopený vůz v hlubokých mrazech rychle vychladne a zahřeje se až cestou,“ vysvětlil zimu ve vlaku manažer komunikace ČD Radek Joklík.

Podotkl, že objednatelé regionální dopravy neplatí ČD v plné výši prokazatelné ztráty, což ročně činí propad asi tři miliardy korun. „Tento stav trvá už několik let a České dráhy obtížně hledají peníze na nákup nových souprav a vozů. Nezbývá nám než se cestujícím za snížené pohodlí omluvit,“ dodal Joklík.

Autor: Petra Petříková

19.1.2009 VSTUP DO DISKUSE 6
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ekonom Pavel Kohout
1

Komentář Pavla Kohouta: Jak je tomu s eurem

Donald Trump, Emmanuel Macron a Theresa Mayová na sicilském summitu G7.
AKTUALIZOVÁNO
13

Víme, jak bolí Bataclan i Manchester, shodli se Mayová s Macronem

Příběhy falešných obětí z Manchesteru. Naletěl i slavný deník Daily Mail

Každá událost přináší nejen opravdové hrdiny a oběti. Už od nepaměti se rodí nepraví hrdinové, vítězové a poražení. Titanic měl své nepravé přeživší i nepřeživší. Sociální sítě umožňují lhářům ucházet se o pozornost. Také výbuch sebevražedného atentátníka v Manchesteru už zrodil na internetu neexistující oběti.

Zkasírovat hosta před každou cigaretou? I to může „přinést" protikuřácký zákon

Jste číšníkem v restauraci a host, který vypil třeba tři piva a jednu štamprli, se zvedne s tím, že si jde ven zapálit. Budete mu důvěřovat, nebo ho zkasírujete hned? I s takovými situacemi si budou muset v restauracích poradit poté, co začne 31. května platit protikuřácký zákon.

Kamiony pustoší silnice v okolí opravovaného tahu z Holic na Vysoké Mýto

Neustálý řev motorů, výfukové zplodiny, na silnici vyjeté koleje, trhající se krajnice. Tak to v těchto dnech vypadá v Jaroslavi na Holicku. Obec doplácí na probíhající rekonstrukci páteřního tahu I/35 z Holic na Vysoké Mýto. Přes Jaroslav teď proudí veškerá silniční doprava včetně kamionové.

Na Sicílii jednají státy G7. Venku je léto, v jednacím sále bude chladno

Všechno je jednou „poprvé". Pro amerického prezidenta Donalda Trumpa je toho tento týden „napoprvé" dost. První zahraniční cesta, první setkání s papežem, první jednání v NATO. Také setkání osmi světových ekonomických velmocí pod hlavičkou G7 je pro amerického politika první. Tentokrát se na něj vydal do Taorminy na Sicílii.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies