VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Čiré účty kandidátů na Hrad? Jen naoko

Praha – Na jejich úsměvy narazíte na každém kroku. O co se snaží? O vaše hlasy, které jim vhodíte v lednu do urny. Proto, aby byli vidět, někteří zájemci o Hrad vkládají převážnou část peněz do reklamy. Agentura Admosphere, která monitoruje inzerci v 450 tiskových titulech, tento týden vypočítala, kolik by kandidáti za reklamu zaplatili, kdyby stála podle skutečného ceníku.

1.12.2012 38
SDÍLEJ:

Jan FischerFoto: Deník/Divíšek Martin

Jak to dopadlo? Nejvíce je v médiích vidět Jan Fischer, který podle odhadu na reklamě utratil přes 26 milionů korun. Inzerce Miloše Zemana je spočítána na 12 milionů, Karla Schwarzenberga a Přemysla Sobotky na 11 milionů. Pět a tři miliony podle výpočtu zaplatili Jiří Dienstbier a Vladimír Dlouhý.

„Popisujeme, kde a jaká reklama byla a kolik stojí podle ceníkových cen. Výsledky rozhodně neodrážejí skutečnost. Nevyvozujte z toho skutečné investice, které se odvíjejí od soukromých jednání klientů, médií a mediálních agentur," vysvětluje obchodní ředitel Admosphere Tomáš Hynčica.

Stěží zjistit

Jak moc se tedy tato čísla liší od skutečných výdajů? „To lze zjistit jen stěží," upozorňuje Tomáš Hynčica.
„Hodnota inzerce v tisku byla nadhodnocena zhruba pětinásobně," řekl k výsledkům mluvčí volebního týmu Karla Schwarzenberga Marek Pražák.

Například Jan Fischer podle údajů na transparentním účtu za reklamu utratil 7,7 milionu korun. Uvedl však také poskytnuté slevy. Jejich výše v průměru dosahuje 80,5 procenta.

Falešní sponzoři

Před prvním kolem prezidentské volby může podle zákona kandidát utratit 40 milionů korun. „Máme hotovo 
95 procent kampaně Miloše Zemana. Víme, že náklady nepřesáhnou 20 milionů korun," řekl Deníku předseda SPOZ Vratislav Mynář. Ne všechny peníze se však promítly v transparentním účtu, s reklamou Miloš Zeman začal ještě před tím, než ohlásil kandidaturu.

„Do této částky nejsou připočítány peníze, které jsme použili do krajské kampaně. Oddělme stranu a Miloše Zemana," reagoval Vratislav Mynář na články MF Dnes, která ukazuje na falešné sponzory strany z roku 2010.

„Německý deník nebude určovat, kdo má být příštím českým prezidentem," napsal k tomu Miloš Zeman na svém webu (upozorňuje přitom na vlastníka MF Dnes).

KATEŘINA CIBOROVÁ

Autor: Redakce

1.12.2012 VSTUP DO DISKUSE 38
SDÍLEJ:
Premiér a předseda ČSSD Bohuslav Sobotka (vlevo), místopředseda ČSSD Martin Starec.
8 10

ČSSD chce radikálně měnit daňový systém. Návrh sbližuje Babiše s Fialou

Ilustrační foto

Ředitelka školy: Znevažovali mou práci, ponižovali a uráželi mě

AUTOMIX.CZ

Škoda ukázala omlazený Rapid. Má novou příď a litrový tříválec

Škoda ještě před výstavní premiérou, k níž dojde na ženevském autosalonu, odhalila podobu modernizovaného Rapidu - a to včetně verze Spaceback. Největší novinku představuje přeplňovaný litrový tříválec.

Policie v Porsche. Muži zákona jezdí zabavenými auty

Když z luxusního auta s tmavými skly vyběhne muž se zbraní v ruce, nemusí to být gangster. S podobnými vozy jezdí i policisté.

Policie obvinila hejtmana Půtu z korupce. Nic jsem neudělal, říká politik

Po téměř třech letech ukončili kriminalisté z Národní centrály proti organizovanému zločinu vyšetřování údajné korupce kolem libereckého hejtmana Martina Půty (STAN). Spis předali státnímu zástupci s návrhem obžalovat Půtu a dalších 12 lidí a také čtyři firmy. Hejtmana viní z přijetí úplatku a zneužití pravomoci úřední osoby, za což mu hrozí pět až deset let vězení, uvedlo dnes Právo.

Školy zakazují žákům mobily, hrozí i dvojka z chování

O tom, zda vůbec mobilní telefony patří dětem do ruky a od kolika let, se zabýval průzkum Deníku v minulém roce. Z něj vyšlo najevo, že rodiče většinou pořizují dítěti mobilní telefon v momentě, kdy začne chodit do školy bez jejich doprovodu. Naskýtá se však otázka, zda mobil patří do školy a jakým způsobem omezit jeho používání při vyučovacích hodinách.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies