VYBERTE SI REGION

Klienti si stěžují na CK Sunny Days. Ta ale vinu popírá

OSTRAVA - Tunisko a Egypt. Dvě oblíbené destinace a dvě skupinky nespokojených lidí. Viníkem je podle nich cestovka. Ta se však nařčením brání. Případné chyby se údajně nestaly její vinou.

20.9.2007 2
SDÍLEJ:

Na nevydařenou dovolenou se Sunny Days si stěžovali lidé, kteří s touto cestovkou zavítali do Egypta a Tunisu.Foto: DENÍK/Adolf Horsinka

Problémy s odletem, neochotní delegáti či neodpovídající služby. Ne každý prožil letošní dovolenou u moře prosycenou pohodou. Na nemalé nepříjemnosti narazili lidé, které zlákala nabídka jedné z největších kanceláří v zemi – Sunny Days.

O své nemilé zážitky se přišli podělit do naší redakce. „Chceme upozornit další, aby si dávali pozor,“ tvrdili shodně. Co se jim tedy přihodilo?

Delegátku zajímal pouze trafikant

Rodiny Petrova a Dluhošova z Ostravy si chtěly v druhé polovině letošního května společně užít dovolenou v Egyptě. Objednaly si tedy dvanáctidenní zájezd se Sunny Days. Odlétat měli v odpoledních hodinách, letadlo s nimi z Mošnova ale nakonec odstartovalo až kolem jedné hodiny ranní následujícího dne.

„Okradli nás o jednu noc, což by ještě nebyla taková hrůza, kdybychom pak neměli problémy další,“ začala líčit peripetie z dovolené v letovisku Safaga Marcela Petrová.

Tragický byl dle jejích slov přístup delegátky ke klientům. Nestarala se o nikoho a o nic. Tedy až na jednu výjimku. „To jediné, co ji celou dobu zajímalo, byl místní trafikant,“ poznamenala s trochou ironie nespokojená klientka CK Sunny Days s tím, že s takovou neochotou se ještě nesetkala.

Vše podle ní začalo vrcholit tím, když jim delegátka, která se nezúčastňovala domluvených schůzek, těsně před odletem vyvěsila na nástěnku, že i odlétat domů se bude v jiném čase. Z odpoledních hodin se start letadla mířícího na Mošnov přesunul na časnější hodinu ranní.

Sedadlo obsadil černý pasažér

„Vstávat jsme tedy museli krátce po třetí hodině ranní. Delegátka se ani neobtěžovala přijet na letiště s námi, a tak se stalo, že jeden člen naší skupiny se nedostal do letadla. Místo mu už totiž obsadil nějaký černý pasažér,“ přibližuje další nenadálý problém na jinak poklidné dovolené Marcela Petrová.

Její výtky opět míří na vrub delegátky, která pak nebyla schopna nepříjemnou situaci na místě vyřešit. Odvezla pouze zbylého člena skupinky do provizorního hotelu a náhradní odlet mu poté zařídila do Prahy. Na spoj přímo do svého města by totiž musel čekat celé čtyři dny. Byl přitom bez zavazadel, protože ta byla odbavena dříve, než se stihlo zjistit, že pro něj v letadle není místo.

„Domů tedy musel z Prahy vlakem. Jízdenky mu cestovka proplatila až po naší druhé stížnosti. Vypočtené ztráty za v součtu chybějící jeden den dovolené nám už však uhradit nechtěli. Za osm lidí by to přitom dělalo bezmála deset tisíc korun,“ uvedla dále Petrová a závěrem dodala: „Mohli bychom akceptovat pozdní přílet, ale nelze akceptovat pozdní přílet a předčasný odlet v rámci jednoho zájezdu.“

Všude kolem bylo velké smetiště

S odletem ani příletem neměl žádný problém Radek Schoffer se svou rodinou. Obrovským zklamáním pro něj však byly služby, které nabízel jím vybraný hotel Sunny Club Les Colombes v tuniském letovisku Hammamet.

„Nemile nás překvapilo, co si představovali pod pojmem all inclusive,“ řekl na úvod Schoffer s tím, že dovolenou se vším všudy si vybrali zejména proto, aby v místě nemuseli komplikovaně shánět balenou vodu a potraviny pro své dítě.

„Mysleli jsme si, že bude všeho dostatek. Místo toho jsme dostali čipovou kartu a vše bylo takzvaně na příděl. Vodu jsme si třeba museli chodit kupovat, protože bychom jinak asi lekli žízní. Byla to zkrátka bída, když vám nedají ani jablko pro dítě,“ vyprávěl dále mladý muž, který do Tuniska zavítal letos v srpnu.

Na nabídku služeb si prý navíc nestěžoval sám. I další účastníci zájezdu byli dle jeho slov v šoku. „I pravidelní cestovatelé tvrdili, že nic podobného ještě nezažili. Za ty peníze jsme očekávali větší komfort,“ uvedl ještě Schoffer a závěrem doplnil: „Všude kolem bylo navíc jedno velké smetiště. Přímo na cestovce jsme si nestěžovali, ale jestli to je podle nich standard, tak už spolu s nimi nikdy více.“

Klienti si podle vyjádření Sunny Days stěžují neoprávněně

Případ 1 – Petrovi a Dluhošovi v Egyptě

„Klientům nebyl zkrácen pobyt. Objednán byl od 13. do 24. května a v tomto termínu odletěli a také se vrátili. Lety do Egypta jsou realizovány jako charterové, mohou být tedy uskutečněny v kteroukoli denní či noční hodinu. Na tuto skutečnost upozorňujeme ve Všeobecných smluvních podmínkách, se kterými každý klient souhlasí podpisem cestovní smlouvy,“ uvádí stanovisko cestovní kanceláře Sunny Days její zástupkyně Lucie Lenochová. V některých případech se podle ní může stát, že klienti odcestují do destinace v pozdějších večerních hodinách a vracejí se ráno, ale je třeba si uvědomit, že letecká doprava podléhá pravidlům, která nemůže cestovní kancelář ovlivnit.

„Klienti nemají nárok na kompenzaci, protože pobyt nebyl zkrácen ve smyslu nečerpání uhrazených noclehů. I když tito lidé nevyužili celou noc, cestovní kanceláři nevzniká žádná úspora nákladů a hradí stejnou částku, ať jsou ubytováni ve dvě hodiny odpoledne, odkdy jim pokoj náleží, nebo od dvou hodin ráno následujícího dne. Pokoj je pro ně blokován a plně uhrazen,“ vysvětluje dále Lenochová.

Dále se pak vyjádřila i k problému, který vznikl při odletu. „Klient do letadla nenastoupil z důvodu chyby posádky letadla, která vyblokovala bez našeho vědomí místo, které náleželo našim klientům. Nebylo možné bohužel zajistit od vedení přepravce nápravu okamžitě tak, aby klient dle plánu odcestoval. Naše kancelář mu tedy zajistila ubytování a stravu v hotelu v Egyptě. Rovněž delegátka se mu věnovala. Její péči tedy nelze nic vytknout. Poznámka o tom, že nebyla ochotná se o nic starat, je neopodstatněná. Jak by se klient dostal do náhradního hotelu, jak by mu byla zajištěna cesta k dalšímu odletu, jak by se dozvěděl o dopravě na místo bydliště, pokud by delegátka nic neřešila a o nic se nestarala?“ táže se zástupkyně Sunny Days.

Závěrem k této stížnosti dodává, že zmiňovanému klientovi rovněž nabídli dopravu z Prahy do Ostravy, kterou zpočátku odmítl, a následně názor změnil s tím, že žádá o její zajištění. „Zakoupili jsme mu tedy jízdenky na vlak a na MHD v Praze s tím, že byl faxem, jehož přijetí potvrdil podpisem, informován, že vše bude mít připraveno na avizovaném místě na letišti v Praze–Ruzyni. Z nám neznámého důvodu si tyto lístky nevyzvedl a ani nás neinformoval o změně. O několik dní později nám byl zaslán účet z jídelního vozu a také nové jízdenky,“ tvrdí pak Lucie Lenochová.

Případ 2 – Schofferovi v Tunisku

„All inclusive v hotelu Sunny Club Les Colombes poskytuje vše, co je uvedeno v jeho popisu. Pouze několik málo hotelů poskytuje balenou vodu v lahvích, ve většině se nápoje včetně vody podávají po sklenicích. Proto, pokud klient žádá o láhev, je mu personálem sděleno, že je nutné si ji zakoupit. V popisu all inclusive rovněž není zmínka o balené vodě a nerozumí se samo sebou, že bude takto podávána,“ přidává zástupkyně cestovky vyjádření k druhé stížnosti na kvalitu služeb.

Je podle jejího mínění velmi relativní a také ovlivněno subjektivními zkušenostmi klientů, co je považováno za dostatek nebo nedostatek ovoce, které ani v popisu neuvádí. Klient dle jejích slov využil speciální nabídku last minute a cena, kterou uhradil, byla více než odpovídající poskytnutým službám. „I v případě, že by zájezd zakoupil z katalogové ceny, stále je odpovídající,“ dodává Lenochová.

 

 

Máte s cestovní kanceláří podobné zkušenosti? Diskutujte na našem webu!

20.9.2007 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

Chybí brigádníci. Firmy nabízejí rekordní odměny

Praha - Předvánoční nákupní horečka se dostává do finální fáze a e-shopy, obchodní řetězce a další obchody čím dál hůře shánějí brigádníky. Ti si letos kvůli situaci na pracovním trhu přijdou na rekordní odměny, vyplývá z ankety mezi personálními agenturami. V Praze brigádníci inkasují až 160 korun za hodinu.

CNN: Pražské vánoční trhy jsou mezi desítkou nejlepších na světě

Praha - Mezi desítku nejlepších vánočních trhů na světě zařadila americká televizní stanice CNN tržiště na Staroměstském a Václavském náměstí v Praze. Reportér zaměřený na cestování ocenil každodenní otevírací dobu stánků i blízkost obou hlavních tržišť, stejně jako kvalitu zdejších klobás a piva.

Na Kladensku se zřítilo auto ze třicetimetrového srázu

Kladensko - Kuriozní dopravní nehoda se stala v pondělí po poledni v lesním porostu mezi obcemi Svárov a Podkozí. Auto zde vyjelo ze silnice a mezi stromy se řítilo dlouhým srázem dolů na spodní vozovku pod serpentinou. Vozidlo skončilo pod kopcem na spodní vozovce převrácené na střechu. Starší řidič utrpěl zranění a byl převezen do pražské nemocnice. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies