Elektronická komunikace má stejná pravidla jako kterákoli jiná. I v tomto případě je potřeba dodržovat zásady slušného chování. Kdy ještě můžeme posílat emaily a kdy je vhodnější vyčkat do dalšího dne?

Čtěte také: Internetová ekonomika posílila. Tvoří 4 procenta HDP

Přemýšlet je potřeba již při výběru serveru, tedy domény, kterou bude mít pisatel za zavináčem. Tady je potřeba dbát těch, které jsou známější. S tím se pojí i jméno, respektive přezdívka, kterou použijete. Přezdívky jsou jednoznačně nepřijatelné, podobně jako zdrobněliny nebo číslovky. Email by se měl skládat pouze ze jména a příjmení. To může být rozvedeno maximálně o nějaké to písmeno. Pokud možno, i tomu je lepší se vyvarovat. Není dobré jako jméno používat telefonní číslo, což se také často děje.

Věty je potřeba psát kratší, text včetně předmětu musí být výstižný a jednoznačný. Nedoporučuje se psát více než pět odstavců kvůli udržení pozornosti. Jazyk volíme neutrální a pokud si s korespondentem netykáme, oslovujeme jej i příjmením.

Přečtěte si: Internetový magnát Dotcom může být vydán do USA, znovu se odvolá

V mailu nesmí chybět podpis. Ten je lepší přednastavit. Kromě jména, příjmení a případného titulu musí obsahovat emailovou adresu a telefonní číslo. Ideálně takový podpis uvádíme větou – „Neváhejte se na mne obrátit".

Telekomunikační klid
Po šesté hodině nastává klid, pracovní záležitosti se přenechávají na další den. To samé platí i pro konec týdne. Od páteční šesté hodiny do pondělního rána neposíláme ani maily. Nejen, že by příjemci mohly snadno zapadnout, je to úplně stejně neslušné jako volání v pozdních hodinách. Například ve Francii je to ošetřeno zákonem, tady po šesté žádné oficiální emaily nikdo nedostane. Podobný zákon zvažovalo i Německo.