Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Co pomůže technickému školství? Duální vzdělávání, míní Mládek

Brno – Českému technickému školství by mělo pomoci duální vzdělávání, tedy spolupráce škol a firem. Podle ministra průmyslu a obchodu Jana Mládka (ČSSD) je ale nutné zajistit, aby firmy z tohoto způsobu vzdělávání profitovaly a studenti jako černí pasažéři neodcházeli jinam. Mládek to dnes řekl novinářům.

3.2.2015 40
SDÍLEJ:

Jan MládekFoto: Deník/Divíšek Martin

Ve firmách získají podle Mládka studenti možnost pracovat na nejmodernějších zařízeních. Jako dobrý příklad uvedl kompetenční centrum v Kuřimi na Brněnsku. Spolupráce s firmami je podle něj něco, co měl stát za minulého režimu, „ale co jsme bohužel rozmontovali".

Mládek uvedl, že nedostatek odborníků je zejména v leteckém průmyslu. „Klíčové závody byly podivným způsobem zprivatizovány," řekl. V době, kdy firmy čelily bankrotu, se musely podle něj starat o vše jiné, jen ne o vzdělávání kádrů. Obdobná situace podle něj panuje i v jiných oborech, ale problém tam není tak markantní.

Monitoring poptávky po oborech

Ministr také řekl, že by stát potřeboval systém, který monitoruje i budoucí poptávku po oborech. Studenti dostávají často obecné vzdělání s tím, že se po vystudování poptávce přizpůsobí. „Často se stane, že se nabídka nakonec nepotká s poptávkou, a je nutné přeškolování. U technicky vzdělaných je to ale snazší," uvedl ministr.

Podle děkanky Fakulty elektrotechniky a komunikačních technologií Vysokého učení technického v Brně Jarmily Dědkové chybí mezi studenty generace, která by měla větší zájem o technické vzdělávání. Podle rektora VUT Petra Štěpánka při výběru školy hraje obrovskou roli prestiž daného oboru. „Snažíme se názory rodičů měnit. Technika může být zajímavá, je to dobrá příležitost k tomu, aby se děti slušně uživily v oboru," uvedl Štěpánek.

Svaz průmyslu a dopravy vyhlásil letošní rok rokem průmyslu a technického vzdělávání. Podle prezidenta svazu Jaroslava Hanáka je smyslem celoroční akce snaha změnit pohled veřejnosti na technické školství a průmysl jako celek. „Chceme ukázat, že průmysl je moderní současnost a budoucnost nabízející dobré pracovní perspektivy. Obracím se zejména na rodiče – nebojte se poslat své děti na technické obory," prohlásil Hanák.

Jedním z cílů akce, do níž se kromě podnikatelských svazů zapojily i některé velké firmy jako například Škoda Auto či generální partner Česká spořitelna, je úprava systému vzdělávání směrem k podpoře toho technického.

Autor: ČTK

3.2.2015 VSTUP DO DISKUSE 40
SDÍLEJ:
Peníze. Ilustrační foto.
4 15

Minimální mzda roste. Tisícům lidí kvůli tomu zdraží pojistné

Ponorka Nautilus postavená Dánem Peterem Madsenem
AKTUALIZUJEME
4

Tělo novinářky z Madsenovy ponorky někdo záměrně rozřezal a potopil

Hongkong zasáhl mocný tajfun Hato, život ve městě se zastavil

Zaplavené ulice, stovky zrušených letů, mohutné stromy vyvrácené z kořenů, zavřené školy, obchody i burza. To je jen úvodní bilance tropické cyklóny Hato patřící na stupnici ROCI do nejvyšší, desáté kategorie.

DOTYK.CZ

Vinařský fond podpoří kampaní povinné značení domácích vín

Vinařský fond, který je marketingovou organizací českých a moravských vinařů, připravuje kampaň na podporu větší známosti povinného značení domácích vín trikolórou. Vytvoření kampaně stálo zhruba tři miliony korun, za její mediální nasazení fond zaplatí asi 5,5 milionu korun.

Nominujte Deník v anketě Křišťálová Lupa 2017!

Nominujte Deník.cz do ankety českého internetu Křišťálová Lupa 2017! Díky vám bude mít Váš regionální Deník šanci dostat se do finálního hlasování v kategorii "Zpravodajství".

Netradiční VIP louka v centru Ostravy budí pozornost. Proč?

/FOTOGALERIE/ Květinový experiment v ostravských Komenského sadech budí zaslouženou pozornost nejen obyvatel města, ale také jeho návštěvníků. Kolem VIP louky budou i koně chodit „po špičkách“.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení