VYBRAT REGION
Zavřít mapu

ČSSD dohonila ANO, strany by ve volbách získaly 21,5 procenta

Praha - Stejný volební výsledek by v případě sněmovních voleb letos v březnu získaly vládní ČSSD a ANO, vyplývá z volebního modelu agentury Median. Obě strany by podle výsledků průzkumu mínění, které dnes obdržela ČTK, dostaly 21,5 procenta. Rozdíl mezi ANO a sociální demokracií se přitom v posledním roce pohyboval v uvedeném průzkumu okolo dvou procentních bodů ve prospěch uskupení ministra financí Andreje Babiše (ANO).

8.4.2015 54
SDÍLEJ:

Předseda ČSSD Bohuslav Sobotka.Foto: Martin Divíšek

"Může jít o náhodnou oscilaci modelu, ale také reakce na dílčí události - v únoru bylo díky medializaci blížícího se a probíhajícího kongresu ve středu zájmu ANO, v posledním měsíci naopak posílilo jednotný obraz ČSSD zvolení Bohuslava Sobotky a jím navržených místopředsedů a ANO se stalo nositelem některých sporně vnímaných opatření a kauz," uvedl ke změně za Median Daniel Prokop. Kvůli menšímu volebnímu jádru pevných voličů může podle něj ANO více poškozovat pokles ochoty dotazovaných účastnit se hypotetických voleb.

Třetí příčku by v případných březnových volbách obsadili komunisté s 15 procenty a čtvrtou TOP 09 s 10,5 procenta. Do poslaneckých lavic by se dostala ještě ODS s osmi procenty a KDU-ČSL s šesti procenty. Na pořadí těchto stran se proti předchozímu průzkumu nic nezměnilo. Statistická odchylka je u větších stran plus minus tři procenta a u menších plus minus procento.

K hlasování o složení Sněmovny by přišlo v březnu 56 procent voličů, lze proto předpokládat, že volební účast by byla nižší než při volbách v roce 2013. Ochota jít k volebním urnám v poslední době mírně klesá, což podle Medianu mírně poškozuje strany, které mají méně voličů mezi pravidelnými účastníky a více voličů mezi nejistými voliči. Nejvyšší volební potenciál má stále hnutí ANO, v případě zisku všech voličů, kteří stranu reálně zvažují a nevylučují volební účast, by mohlo získat až 27 procent. Volební potenciál ČSSD se pohybuje okolo 25 procent. Volební model ale zohledňuje váhavé voliče.

Průzkum se uskutečnil od 8. března do 7. dubna, dotazováno bylo 1029 lidí s volebním právem.

Autor: ČTK

8.4.2015 VSTUP DO DISKUSE 54
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
2

Ze soboty na neděli se mění čas. Na posun jsou citliví lidé i zvířata

Bohuslav Sobotka na setkání lídrů států Evropské unie.
4 6

Sobotka po summitu EU: Deklarace obsahuje priority České republiky

Ceny Thálie pro Vránovou či Kňažka. V muzikálu uspěl Vojtek

Herečka Alena Vránová převzala dnes večer v Praze za dlouhotrvajícího potlesku zaplněného hlediště české první scény prestižní Cenu Thálie za celoživotní činoherní mistrovství. Na jevišti historické budovy Národního divadla v Praze stála už před devíti lety, kdy přebírala prestižní pohár za výkon v inscenaci Bouřlivé jaro v Divadle Ungelt, které je už téměř 20 let jejím druhým domovem.

Dominik Feri: Lajknutí neznamená hlas v urně. A to je výzva i pro mě

/ROZHOVOR/ Sešli jsme se v restauraci, která podle Dominika Feriho (TOP 09) změnila prostředí v Praze. Ráno tu lidé snídají, odpoledne studenti píší seminární práce a v létě se tady sedí na okenních parapetech a pije pivo. Přesně to vystihuje atmosféru, kterou má nejmladší radní nejen v Teplicích, ale v celé české historii, rád – uvolněnou, plnou života, diskusí a plánů. Ty má Dominik Feri velké. 

Sivok před San Marinem: Vpředu máme hladové kluky, věřím jim

/ROZHOVOR od zvláštního zpravodaje Deníku/ Od českého národního týmu se zítra v San Marinu očekává čisté konto. Podle kapitána Tomáše Sivoka však právě první pohled klame, svěřence Karla Jarolíma, a speciálně obránce, nečeká jednoduchá práce. 

Návštěva interiéru: petrolejová modř

Vydejme se do bytu mladého muže, úspěšného muže, fanouška dobrého umění, fotografie a modré barvy ve všech jejích odstínech. Pojďme se podívat do bytu s petrolejovou modří.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies