Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

ČT nemusí platit exporadkyni Ratha 30 milionů

Praha - Česká televize (ČT) nemusí podle dnešního rozhodnutí pražského městského soudu zaplatit 30 milionů exporadkyni Davida Ratha Evě Klimovičové.

20.10.2010 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Sejkora

Rozsudek není pravomocný a lze se proti němu odvolat. Bývalá vydavatelka časopisu České lékařské komory (ČLK) Tempus Medicorum Klimovičová tvrdila, že žalovaný subjekt zasáhl svou reportáží do jejích osobnostních práv. Proto požadovala odškodné.

Soudkyně Dagmar Stamidisová její žalobu zamítla jako promlčenou. Reportáže totiž byla odvysílány v roce 2005 a Klimovičová svůj nárok měla vznést do tří let. Žalobu však podala až v roce 2009. Stejně tak soudkyně zamítla požadavek na omluvu i to, aby ČT už v budoucnu reportáže o exporadkyni nevysílala.

Klimovičová požadovala dalších 30 milionů korun i po vydavatelství Mafra. Soud v červenci její žalobu zamítl. Rozsudek není pravomocný.
Žaloby odstartovala pět let stará reportáž ČT, ve které televize odvysílala videozáznam schůzky z roku 2004 mezi Klimovičovou a zástupcem farmaceutické firmy Pfizer Alešem Prokopenkem. Klimovičová podle reportáže Prokopenka žádala, aby investoval peníze do inzerce v Tempus Medicorum. Naznačila mu prý, že za investované tři miliony by se firma mohla setkat s Rathem, který se tehdy jako šéf ČLK účastnil vyjednávání o takzvané úhradové vyhlášce. V ní ministerstvo zdravotnictví stanovuje, jaké léky budou hrazeny z pojištění.

Česká televize záznam odvysílala

Záznam schůzky natočený skrytou kamerou odvysílala ČT v listopadu 2005, tedy v době, kdy byl Rath novým sociálnědemokratickým ministrem zdravotnictví a Klimovičová jeho poradkyní. Klimovičová po zveřejnění nahrávky rezignovala a ODS vyzvala Ratha, aby se kvůli aféře vzdal funkce ministra.

Klimovičová pak čelila obvinění, že za zprostředkování schůzky s Rathem žádala od pracovníka firmy tři miliony korun. Soudy ji ale opakovaně osvobodily. Svou vinu odmítala od počátku. Na základě televizních reportáží se pak kauze věnoval i deník Mladá fronta Dnes (MfD) vydavatelství Mafra. List psal mimo jiné o tom, že Ratha vyšetřuje protikorupční policie kvůli částce 13,7 milionu korun, která zmizela z ČLK. Klimovičová je přesvědčena, že proti ní MfD vedla kampaň plnou nepravdivých tvrzení a že deník věnoval mnohem víc pozornosti jejímu obvinění než tomu, že byla následně viny zproštěna.

Autor: ČTK

20.10.2010 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Útok v Cambrils
2 21

Útočníci z Barcelony plánovali krvavější akci. Řidič dodávky je prý mrtvý

Melbourne, ilustrační foto
5 10

Kde se žije nejlépe? Vítězí Melbourne a Vídeň. Praha uzavírá šestou desítku

VIDEO: Pař jako Rus, zpívá Robbie Williams v novince, kterou přiveze do Prahy

/FOTOGALERIE, HARMONOGRAM/ - Kolem dvaceti kousků naservíruje zítra publiku na letišti v Letňanech britský zpěvák a tanečník. Nebudou chybět nové věci z desky The Heavy Entertainment Show, jež vyšla loni. Areál se otevře již v 15 hodin. 

Velká světlometová krádež: zaměstnanci ukradli zboží za statisíce

Velkou krádež vyšetřují policisté ve firmě na výrobu světlometů v Mohelnici. Skupina devíti lidí zde kradla výrobky. Celkově způsobili škodu za devět set tisíc korun.

Dětské úrazy loni stály 815 milionů korun, častější jsou v létě

Dětské úrazy loni stály české zdravotnictví více než 815 milionů korun, nejvíce jich je v letních měsících. Počet i náklady každoročně rostou. Nejčastější jsou například poranění kotníků, chodidel, zápěstí, rukou a hlavy.

Lenovo je po dvou letech ve ztrátě. Ta činí téměř dvě miliardy

Čínský výrobce osobních počítačů Lenovo hlásí za první fiskální čtvrtletí ztrátu ve výši 72 milionů dolarů, tedy v přepočtu 1,6 miliardy korun. Informovala o tom agentura Reuters. Podle ní jsou příčinou vyšší náklady a tlak marže v souvislosti s nedostatkem některých součástí, jako jsou například paměťové čipy. Jedná se o první čtvrtletní ztrátu za poslední dva roky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení