VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Cyklisté ve spleti značek. Kudy jet?

Praha – Cyklisté jsou běžnou součástí silničního provozu, přesto to na některých místech nemají jednoduché. Ne všude jsou pro ně vyznačené jízdní pruhy, a když ano, tak jsou často nesmyslně přerušovány, vedou odnikud nikam nebo u nich při křížení jiné komunikace chybí přejezdy.

7.11.2014 27
SDÍLEJ:

Propagátoři cyklistické dopravy například požadují, aby cyklista jedoucí po stezce měl při křížení s vedlejší komunikací nebo vjezdem a výjezdem automaticky přednost 
v jízdě. Pak by nevznikal zbytečný a hlavně matoucí „les značek“.Foto: Asociace cykloměst

Tým národního cyklokoordinátora a Asociace měst pro cyklisty na podobné nešvary upozorňuje už delší dobu. Když ministerstvo dopravy rozeslalo do připomínkového řízení návrh novely silničního zákona, vznesla asociace hned několik připomínek, a to i s návrhem řešení, která fungují v zahraničí.

„Rádi bychom ve spolupráci s ministerstvem zapracovali na tom, aby legislativa podporovala logická a komfortní dopravní řešení pro všechny skupiny uživatelů. Pokud by byli cyklisté v zákoně opomíjeni, nebude se myslet na jejich bezpečný průjezd ani při rekonstrukcích nebo stavbě nových křižovatek," vysvětluje předseda asociace Jaroslav Vymazal.

Uzákonit by cykloměsta chtěla třeba to, aby kolaři mohli v jednosměrkách jezdit v obou směrech. Argumentují, že cyklisté kvůli tomu musí objíždět celé bloky domů a že takový průjezd by ve většině jednosměrek byl bezpečný.

Ministerstvo některé připomínky zavrhlo

„Připomínkami se budeme zabývat, na novele ale musí být širší konsensus mimo jiné s dopravní policií či oddělením BESIP ministerstva dopravy. Například návrh, který směřoval k tomu, aby cyklista měl na přejezdu pro cyklisty podobné postavení jako chodec na přechodu, oba zmíněné orgány jednoznačně rozporovaly. Podle nich by řidiči v praxi nebyli schopni včas dát cyklistovi přednost a výsledkem by bylo ohrožení bezpečnosti cyklistů," reaguje na připomínky mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold 
s tím, že podobný problém má předkladatel novely i s dalšími opatřeními.

Nově se do silničního zákona nejspíš dostanou vozítka segway, které návrh stěhuje 
z chodníků na silnici. Naopak bruslaři podle návrhu zůstávají stále chodci. Vzhledem 
k tomu, že se uživatelé všech těchto prostředků často potkávají na stejných stezkách, chtělo by to podle asociace sjednotit pravidla, aby se všichni mohli pohybovat na stejné straně.

„Nadále platí skutečnost, že se každý účastník silničního provozu, tedy i bruslaři, musí chovat takovým způsobem, který neohrozí je samotné ani další účastníky," upozorňuje však Tomáš Neřold.

Vláda by se návrhem mohla začít zabývat už na přelomu roku.

KATEŘINA CIBOROVÁ

Autor: Redakce

7.11.2014 VSTUP DO DISKUSE 27
SDÍLEJ:
EET ilustrační foto
5

Zmatení řezníci či pekaři. Nevědí, zda mají povinně dávat účtenky

Ilustrační foto.
6

Policie v Porsche. Muži zákona jezdí zabavenými auty

Pohledem Realistů: Naše ambice jsou realistické

V minulých dnech jsme začali s představováním naší strany. Máme za sebou Prahu, Ostravu a Brno, další místa nás čekají. Svým příznivcům i široké veřejnosti podrobně vysvětlujeme svá východiska, plány i cíle. I naše ambice. 

DOTYK.CZ

Evropa, daňový ráj to na pohled

Španělsko a další země EU by podle MMF hospodařily s přebytkem. Kdyby část jejich daní nemizela za hranicemi.

Deště a tající sníh zvedají na desítce mít v Česku hladiny toků

Povodňový stupeň pohotovosti dnes brzo ráno hlásily tři měřicí stanice, Dalečín a Veverská Bítýška na Svratce a Pertoltice na Liberecku na Panenském potoce. V některých případech za to může nahromaděný led. Vyplývá to z informací Českého hydrometeorologického ústavu (ČHMÚ).

Školy zakazují žákům mobily, hrozí i dvojka z chování

O tom, zda vůbec mobilní telefony patří dětem do ruky a od kolika let, se zabýval průzkum Deníku v minulém roce. Z něj vyšlo najevo, že rodiče většinou pořizují dítěti mobilní telefon v momentě, kdy začne chodit do školy bez jejich doprovodu. Naskýtá se však otázka, zda mobil patří do školy a jakým způsobem omezit jeho používání při vyučovacích hodinách.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies